Maar zeggen mensen dat persoonlijk tegen je of maak je dat op uit opmerkingen "tussen neus en lippen door"? Waren ze niet blij voor je toen je zoon geboren werd? Of zeiden ze letterlijk "een meisje was leuker geweest?"
ik heb jongen en een meisje en had juist voorkeur naar jongen hihi dus snap opmerkingen ook niet ik heb ze ook zelf nog nooit gehoord eigenlijk..
haha herkenbaar, ik houd van haar met heel mijn hart maar pffff nog een diva had ik volgens mij niet aangekund haha
Ik heb een zoontje en ik ben echt meer dan dol op hem! Het is een héél lief jongentje! Natuurlijk kunnen jongetjes ook pittig zijn, maar ik hoor wel vaker dat meisjes kattiger kunnen doen. Nouja, ik kom zelf uit een meiden gezin (6 meiden,1 jongen haha) dus tja ik weet ook wel dat meisjes kattig kunnen doen. Maar ik zou niet weten waarom het niet leuk zou zijn, een jongen! Ik vind het in ieder geval prachtig!
Ik heb altijd gezegd dat ik een jongens moeder ben en ben nu alweer 20 maanden mama van de beste zoon die je maar kan wensen. Mijn band met M. is zo sterk. Mensen zeggen vaak dat als ze ons naar elkaar zien kijken dat ze dan puur liefde voelen. M. en ik hebben een fantastische band en ik geloof niet dat een band met een dochter beter zou zijn geweest. Een meisje lijkt me juist lastiger heel eerlijk gezegd. Een meid in de puberteit lijkt me echt lastig! Hoor dat het dan veel meer botst dan met een zoon. Met de komt van M. is mijn droom uitgekomen en niets of niemand kan mijn gevoel voor hem nog veranderen. Hij zou voor altijd mijn liefste, grappigste, mooiste, ondeugend, geweldig leuk mannetje blijven!
2 jongens en 1 meisje en ik vind het allebei leuk! Mijn oudste zoon is meer een papakindje, maar knuffelt ook heel graag met mij. De jongste is nu al een echte boef, totaal anders dan de oudste. Mijn dochtertje heeft van allebei wat, kan aardig b*tchen, maar is ook heel aanhankelijk naar mij.
Het is heerlijk om een zoon te hebben. De mijne begint lekker te puberen en vind het vooral leuk om te zien hoe hij veranderd in de zin van zijn lichaam. Zijn armen en benen worden langer zijn gezicht begint te veranderen je ziet de bakkenbaardedenlijn ontstaan. Je ziet waar ooit een snor komt. Of hij mij alles verteld nee. Hij begint zijn geheimen voor mij te krijgen. Zelf skyp aan gemaakt. Beetje ondeugend van hem. Hij weet dat hij dat eerst had moeten vragen. Gaat dus meer keuze.s zelf maken gaat zelfstandig naar de voetbal. Kortom tot nu toe heerlijk om een zoon te hebben. En dochters ja zijn ook erg leuk. Dat is een echt vaders kindje maar toch ook een echt moeders kindje. Wilde altijd eerst een meisje maar kreeg het andersom. En toch is dat zo ontzettend leuk. Dus ik zeg jongens zijn leuk en meisjes zijn leuk. Heerlijk die kinderen.
Ik heb het omgekeerde: we hebben twee dochters en ik krijg echt heel vaak de vraag of we niet ook graag nog een zoon willen. Euh... nee, niet speciaal?
Vrouwen kunnen zich indentificeren met een dochter. Dat is betekent terrein. Je bent immers zelf ook een meisje en dat kennen we Ik denk niet dat het een kwestie van omschakelen is of dat je minder houdt van een zoon (op komst), maar gewoon het onbekende. Als de zoon in kwestie geboren is, dan hou je (in de meeste gevallen) onmiddelijk van het wezentje. En als je elkaar hebt leren kennen dan maakt het echt niet meer uit of er nu wel of geen piemeltje aanzit.
Ik dacht misschien meer een meisjesmama te zijn maar toen ik hoorde dat we een zoon kregen zei ik, jaaaa ik word voetbalmama ...hij is bijna 21 maanden en hij is mijn alles en ik voor hem ook volgens mij We wisten voor de zwangerschap al dat het bij één kind zou blijven en ik heb nooit een voorkeur gehad voor een meisje of jongetje en heb het eigenlijk in m'n omgeving ook nooit zo gehoord. We hebben wel eens tegen elkaar gezegd van 'goh hoe zou een meisje van ons eruit zien' maar dat zouden we andersom ook gezegd hebben.
Ik heb ook wel dat idee, Ik denk dat het komt doordat vrouwen zich misschien meer kunnen identificeren met een meisje en het tutten enzo? En dat een jongetje iets meer onbekend is? Zo was het bij mij in ieder geval wel. Ik kom uit een meidengezin en toen ik hoorde dat we een zoon kregen kon ik me eerst niet voorstellen dat er een jongetje in mijn buik groeide, puur omdat ik jongetjes niet zo gewend was, was er natuurlijk wel heel blij mee. Daarnaast zei iedereen dat ik een meisje zou krijgen omdat ze mij een meisjesmoeder vonden. Nergens op gebaseerd natuurlijk. Mijn zoontje is een druk, zelfstandig mannetje en mijn dochtertje is nog te klein om nu al iets over haar persoonlijkheid te zeggen. Ik vind het heel leuk om beiden te ervaren!
Wij hebben een zoon van ruim 9 jaar en 2 dochters waarvan de oudste ruim 7 jaar. Ik vind een jongen veel relaxter haha Niet dat gekat en gekibbel maar gewoon een lekker potje voetballen,no nonsense. Ik zou het hebben van een zoon niet willen missen.
Ik heb twee zoontjes en vind het helemaal geweldig. Ik zag mezelf ook echt als jongetjes mama mijn oudste is ook echt een knuffelbeer.
Ik heb 2 zoontjes en vind het héérlijk! Met de oudste kan ik nu al lekker shoppen, hij heeft een sterk eigen smaak en als ik iets koop wat hij niet leuk vind (kleding) dan trekt hij het ook echt niet aan (precies zijn moeder ) Ik heb met allebei een sterke band maar de jongste is écht een mama's kindje. Hier wordt veel geknuffeld en op zijn tijd net zo goed cupcakes gebakken. Ik ben er alleen niet zo goed in maar je hebt hele stoere van Cars of van de sprookjesboom. Tuurlijk zijn ze druk en kunnen ze flink rouwdouwen maar goed, met meiden heb je weer andere dingen. Wij gaan voor een 3e en als dat een meid wordt vind ik het leuk maar als het weer een jochie wordt ben ik ook weer blij Ik vind elk kindje een zegen. Ik ben i.i.g heel trots op mijn jongens
het hebben van een zoon is voor mij hetzelfde als een dochter. Ze zijn mij even lief en ik zie geen verschil.
Ik heb zelf wel het idee/gevoel dat een jongen zodra hij een vaste partner heeft en evt. kinderen meer onder invloed staat van wat zijn partner wilt. Ik hoor/zie regelmatig dat schoondochters dan toch meer naar eigen ouders trekken en vaak kritiek hebben op schoonouders. En vaak uit het zich ook in met kind(eren) sneller naar haar ouders gaan dan schoonouders. Hier op ZP zie je ook echt vaak van die klaagtopics over schoonmoeders/schoonouders en vaak lees je dat ze dan hun eigen ouders meer vertrouwen en zien, etc. Dus op dat punt denk ik dat je later wel verschil merkt tussen een meid en een jongen. Niet in alle gevallen natuurlijk. Ik zie het in mijn omgeving veel en lees het ook vaak online.
ik denk dat een karakter veel meer zegt over een kind dan het geslacht. Hier een knuffelend, lief, rustig, vrolijk meisje. Zou net zo goed het karakter van een jongetje kunnen zijn
Ik heb een jongen en een meid, echt genieten! Ikzelf kom uit een meidengezin en was helemaal door het dolle heen toen ik hoorde dat we een zoon kregen.. En om het helemaal af te maken ook nog een meid erbij!