Een zoon hebben/"krijgen"..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trimiento, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb 2 zonen, zou niet anders willen hoor :D
    Vooral de jongste is mama's kindje, de oudste is gek op papa.
    Maar ik word ook vaak overladen met knuffels hoor. Weet niet hoe het is om een meisje te hebben maar wat ik hoor zijn meiden vaak kattenkoppen. Dat zie ik ook in de klas van mijn zoontje. Ik scheer niemand over 1 kam maar meiden vind ik vaak wat pittiger.

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zeg heel eerlijk dat ik stiekem hoopte op een meisje. Waarom? Echt geen idee. Ik ben geen moeder die van tutten, jurkjes, hakjes e.d. houdt en vind mezelf ook geen meisje-meisje. Misschien gaat bij mij dat identificeer-verhaal inderdaad wel op ja.

We hebben een gezonde dochter gekregen en hoewel ze zelf nog geen smaak heeft qua kleding, vind ik het ook geen meisje-meisje. Wat stoerdere kleertjes passen het beste bij haar. Ze is niet van de poppen en knuffels, maar juist van auto's en blokken. Ze rent, klimt en klautert, vieze handjes boeien haar niet en ze komt regelmatig met grote, dode insecten naar me toe (en ik ben al zo'n held) om te vagen wat het is. Een vriendin van me noemde haar laatst een tomboy en daar heeft ze een punt.

Wat mij betreft valt het hele zoon-dochter dus helemaal niet in een mal te gieten en hoewel er vast wat overeenkomsten zullen zijn (jongens knuffeliger bv) denk ik dat het vooral per kind afhankelijk is.

3. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Zonder de vorige reacties gelezen te hebben, hierbij mijn reactie.

Wij hebben 2 jongens en ik vind het heerlijk! hoor ook vaak om me heen, jammer dat je geen meisje hebt of wellicht wordt een 3e een meisje??!!?? Snap nooit waar dat vandaan komt.

Maar goed, hier 2 boys dus, maar wel 2 heel verschillende kereltjes. De ene heel lief, zorgzaam en gevoelig. De andere, de jongste, is de grootste boef die je je maar kunt bedenken. Ook lief, maar niet zo braaf ;). Heel grappig om dat te zien.

Wij krijgen geen derde meer, maar als dat ook weer een jongen zou zijn, prima! Denk dat het hebben van een meisje ook heel leuk is, maar het belangrijkste is denk ik toch dat ze gezond zijn....

4. Ik heb twee jongens en vorige week gehoord dat we er een derde jochie bij krijgen. Wij zelf vinden het super, mijn jongens wilden erg graag een kleine zusje maar nu hebben ze zo iets van: oh heerlijk met zijn drieën voetballen, hutten bouwen etc..:D
    Ze zijn allemaal weer anders en hebben hun eigen karaktertrekjes.
    Soms word ik, persoonlijk, wel een beetje moe van de competitiedrang :)

5. @Elsa, hier precies hetzelfde. de oudste heeft een heel zacht karakter en is heel gevoelig. De jongste is een grote boef, maar wel een lieverd. Gewoon eerst doen en dan pas vragen :)

6. Islah

Islah Niet meer actief

Hier was mijn man juist degene met een sterke voorkeur, en wel een meisje... Weet eigenlijk niet waarom. Mijn dochter hangt ook erg aan haar vader hoor, weet eigenlijk niet of het klopt dat meisjes meer met hun vader hebben maar hier gaat dat dus wel op. Zelf heb ik geen voorkeur, ben zelf niet zo meisjesachtig dus met een jongen had ik het vast goed gevonden (maar met meisjes net zo : )). Gelukkig is mijn dochter ook niet echt zo'n meisjesmeisje.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #67 lovewinnie, 27 aug 2013
    Laatst bewerkt: 27 aug 2013
    Ik heb zowel een dochter en een zoon en juist nu ze ouder worden trekt dochter steeds meer naar papa en zoontje is echt Mama's kindje. Kan niet zeggen dat ik met de een eenbetere band heb dan met de ander. Ik kom uit een gezin met 4 zussen en 2 halfzussen en hierdoor vond ik het wel moeilijk een jongens Mama te zijn . Met een meisje voelde alles zo vertrouwd :) en een jongen was en is echt totaal anders. Hij is wel een problemen kindje vanaf zijn geboorte ( huilbaby, verkorte nekspieren en veel pijn, Fysio en Logepedie etc) en daardoor misschien net wat meer aan mama gehecht dan mijn dochter. Mijn dochter en ik daar in tegen voelen elkaar precies aan en die band is daardoor wel hecht. Ik kan zeggen dat ik erg moest wennen aan een jongen maar uiteindelijk is het allemaal prima gegaan. Bij mijn dochter ging alles van zelf .

Ik ben blij met mijn koningskoppel .

Mijn dochter is een echte meid. Houdt van tutten, jurkjes en gedraagt zich als een verwende prinses :) . Kwa gedrag echt een meid. Kattig, eigenwijs en snel op Teentjes getrapt. Verder dol op een knuffel en aandacht. Durft alles aan en geeft nooit op. Precies der vader en vol
    Zelfvertrouwen.

Zoontje is knuffelig, stoer maar erg aanhankelijk. Kat uit de boom kijken en zijn zus volgen. Vind alles best . En kwa karakter meer mijn. Stil, moeite met veranderingen en weinig zelfvertrouwen. Echt een knuffelkont en een beetje vrouwelijk kwa gedrag ;) en de andere keer weer een echte jongen. Zo Hij op het ene moment met make up aan komen lopen om mama mooi te maken en vervolgens torens bouwen om af te breken.

8. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik vind het zo fantastisch dat ik nog een zoon zou willen hebben. Ons ventje is zo enorm schattig en lief, geeft me kusjes en knuffels, kan geen betere zoon voorstellen.

9. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik heb ook 2 jongens,vind ze helemaal geweldig.Ik ben stapelgek met ze,ze hangen erg aan me.Al merk ik nu wel bij de oudste van 6 dat ie steeds vaker met pappa op pad gaat.Ik hoop stiekum dat er nog een meisje komt.Want de mannen doen hun ding en ik hobbel er achter aan.Niks anders dan voetballen,judo,de boel afbreken enz.Ik heb echte jongens..En ik ben een echt meisje meisje.Houd van tutten en winkelen,daar kan ik ze echt niet blij mee maken haha.Maar goed je hebt het niet in de hand.Ik ben gezegend met mijn gezonde boys en dat we ze uberhaupt mogen krijgen.

10. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 jongens en een meid, mijn oudste zoon is een heerlijke knuffel, de ander totaal niet *autisme, en wil bijna geen contact* maar toen ik zwanger was van de tweede en iemand vertelde dat ik weer een zoon kreeg was het antwoord, oh wat jammer, dan komt er zeker nog wel een derde voor een meisje he?

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Hier ook, manlief wilde heel graag een meisje, ik moet zeggen dat ik het ook ondanks alles niet gemist had willen hebben, het is toch ook heel erg leuk!!

12. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik dacht ook altijd ik wil heel graag een meisje MAAR nu ik een jochie heb ben ik daar ONTZETTEND BLIJ mee!! ik zou geen meisje meer willen hahaha

13. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hier een mama's jongetje en een stoere meid die alles liever zelf doet.

Mijn zoon is een echte flodder(altijd knuffelen en kusjes geven en mama is lief en mijn mamaatje)

Dochter is een stoere meid die niemand nodig heeft.

Moet stiekem bekennen dat ik ook een meisje wou bij de eerste, maar nu ik zo een knuffelkont heb, ben ik heel blij ermee.

Manlief wou altijd meisjes

14. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Wij krijgen een zoon en ik vind t echt geweldig! :D

Ons maakte het totaal niet uit of we een jongen of meisje zouden krijgen. Maar sommige mensen hebben wel vaak een voorkeur, en dat kan, is ook helemaal niet erg!

15. Delta

Delta Niet meer actief

Wij hebben een dochter, mij maakte het niet uit wat we kregen toen ik zwanger was. Dacht alleen dat het een jongetje zou worden. Maar was dolblij toen we hoorden dat we een dochter kregen! Vond het super leuk. Jongen was ook super geweest. Maakte me niks uit.
    Ze is een pittige tante die weet wat ze wilt, ze houd niet van knuffelen en als we om een kusje vragen, schudt ze nee met haar hoofd :D
    Verder is ze heel lief en best rustig.
    Mijn vriend wilde graag een meisje. Zelf was ik vroeger een echt papa's kindje en nu trek ik meer naar mijn moeder toe. Mijn broertje was een mama's kindje en nu nog, hij doet veel met mijn moeder. Hij is 23.

16. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb een dochter en twee zoontjes en geef toe: het was wel even schakelen, en dan was het niet een jongetje, nee nog twee tegelijk ook ;)
    Maar het zijn hardstikke lieve jochies maar ik merk wel verschil met hun zus. Vond de jongens als baby makkelijker, dochter had een hele sterke wil en drang om dingen te doen en te kunnen, werd dan ook erg giftig als het niet lukte, zij was ook niet zo knuffelig. De boys vinden het wel best, maken zich wat minder druk (en zijn met bijna alles toch bijna net zo vlot als hun zus) en da's met een tweeling toch wel prettig. Ze zijn knuffeliger en hangen wat meer aan mama.

Maar vanaf dat ze wat mobieler werden vind ik toch dochter een stuk makkelijker, bij haar was het 1x kattenbrokjes proeven en 2x bij de trap weghalen, vertellen dat dat niet de bedoeling was en ze deed het niet meer. De jongens daarentegen......we hebben maar een extra hekje aangeschaft voor de deur naar de gang want de trap was wel heel erg interessant en de kattenbrokjes werden meerdere keren per dag met handen vol tegelijk naar binnen gepropt als je niet oplette (blijkbaar erg lekker ;)). En vies worden kunnen ze ook heel erg goed! De boys hebben per stuk in een jaar al meer gaan-er-echt-nooooooit-meer-uit-vlekken in hun kleren veroorzaakt dan hun zus in 4 jaar heeft weten te maken. Het betere sloopwerk zal binnenkort ook wel beginnen ;)

Maar ze zijn ook errug grappig.

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Klinkt als een heerlijk gezin!

18. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik dolgraag een meisje wou.....kon mn geluk niet op toen we het hoorde! Voor een tweede maakt het mij minder uit. Al hebben we wel alles roze dus zou wel handig zijn...
    Ik geniet nu....leuke jurkjes, schattige schoentjes, k3!
    Maar met een jongen heb je dat vast ook allemaal!

19. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik dacht trouwens 100% dat ik een meisje zou krijgen, omdat ik echt een meisjes mama zou zijn, hou teveel van jurkjes,strikjes,glitters,diamantjes,tijgerprintje,alles over de top!maar nu ik een jochie heb vind ik dat minder belangrijk een jochie ken je ook super leuk aankleden!!! tis heerlijk om een jochie te hebben (en hij lijkt ontzettend veel op mij) haha

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats dit topic even naar 'zwangerschap'

Deel Deze Pagina