Ik krijg in december onze 2de dochter en ik vind het geweldig! Me vriend vond het in eerste instantie toch wel jammer dat hij niet zijn eerste zoon kreeg maar ik zei ookal het is altijd 'Daddy's little princess' Ik trok altijd heel erg naar mijn moeder (ivm ziekteverleden) en mijn halfbroertje ook. Uiteindelijk zal het kindje zijn eigen karakter krijgen en net zoveel liefde geven op zijn eigen manier. Ik ben een meiden moeder maar eerst dachten we toch echt dat dit een jochie was en ik vond het ook geweldig. Was juist even wennen dat het een meid werd!
Ik heb drie zonen en overal waar ik binnen kom met m'n jongens wordt gezegd; jeetje, drie jongens, wat een drukte, poeh poeh. Heb er zelf geen last van eigenlijk Ik vind het super mijn drietal, maar had een meisje erbij ook heel gaaf gevonden. Ben zelf namelijk een ontzettende teutebel
Heerlijk! Ben superblij met ons mannetje, maar dat was ik natuurlijk ook geweest met een meisje. Ik was ervan overtuigd dat ik een meisje zou krijgen en moest echt aan het idee wennen dat het toch echt een jongetje was, maar oh wat is het leuk! Onze zoon is een geweldige knuffel en hij lacht de hele dag!
Ik heb 2 jongens. Nu ik een meisje krijgen merk ik dat mensen toch anders reageren. Dat vind ik niet zo leuk eigenlijk. Toen ik zwanger was van mijn jongste knul werd er al gezegd ''het moet nu wel een meisje zijn hoor''.. Uhh waarom?? ''Omdat meisjes zo leuk zijn''.. ZIjn jongens niet leuk dan?? Ik vind dat zo niet leuk dat mensen dat zeggen alsof jongens dus veel minder leuk zijn dan meisjes. Jongens zijn juist hartstikke leuk!! Nu na 2 jongens krijg ik een meid en moet toch nog steeds wennen aan het idee
Kan me ook helemaal voorstellen dat je dat niet leuk vindt als mensen dat zeggen maar dat was misschien ook zo geweest als je 2 meisjes had gehad als eerst en dan een jongen? Ik begrijp gewoon niet waarom je het ene geslacht leuker zou vinden, waarom zou je sowieso vergelijken? En een ander hoeft voor jou al helemaal niet te bepalen welk geslacht hij leuker zou vinden voor je. En wat sommigen zeggen over identificeren als vrouw met een dochter, nou je man is toch ook van het andere geslacht en als het goed is kun je "goed" met hem overweg dus die vlieger gaat voor mij niet op.
Ik heb een zoontje van 1... en hij is zooo heerlijk knuffelig en gek op mama! Als hij mij ziet, dan wil hij ook meteen naar mij... En heerlijk knuffelen en kusjes geven. Een zoon hebben is veel leuker dan ik dacht. Ik zag mijzelf voor hem als een meisjesmama maar nu dat ik een zoon heb kan ik mezelf niet zonder zien!
Na een jongen en daarna een meisje, krijgen we nu weer een jongen. Heerlijk. Ik vind het alletwee erg leuk en vooral heel anders. Mijn ervaring is dat jongens nog knuffeliger zijn en vooral dat langer blijven doen. Daarbij dwingen jongens jou als mama om na te blijven denken en niet te vertrouwen op wat je als vrouw denkt... mannen komen van Mars tenslotte....
Ik heb het juist andersom! Met mijn zoon is het contact veel intiemer. Mijn zoon wilde ten opzichte van mijn dochter, heeeel veel knuffelen en is een echte knuffelkont. Komt regelmatig een kusje halen e.d. Mijn dochter gaat lekker dr eigen weg en vraagt aandacht door de oren van je hoofd af te kletsen. Met haar kan ik dus ontzettend lekker praten over koetjes en kalfjes (want die gesprekken gaan werkelijk nergens over hahaha) Beide zijn ze totaal anders, met mijn dochter heb ik echt een moeder dochter band terwijl mijn zoon een echte romeo is. Houd beide even veel van ze alleen wel op een andere manier en dat vind ik juist erg leuk! 2 knuffelkonten lijkt me niets, heb ik de hele dag kinderen aan me hangen, maar 2 babbelkonten lijkt me ook niets want dan heb ik aan het einde van de dag een piep in mn oren haha
een zoon of dochter het maakt voor mij niet uit! toch hoor ik ook van mijn moeder (ze heeft 1 zoon en 1 dochter) dat het contact met de dochter anders is. Jongens vertellen minder en betrekken ouders vaak minder bij dingen. Al kan dit natuurlijk afwijken.