Ik hoop dat jullie er veel goeds voor terug krijgen. Als het een goede plek is gaat de overgang misschien beter dan je nu verwacht. Spannende tijd!
Dat is waar, dat zou best een verschil kunnen maken. Van de kleuterschool naar de basisschool was echt dramatisch. Maar dat was niet alleen een schoolverandering maar ook een verhuizing. Dat heeft er bij hem heel hard ingehakt en heeft hij een grote terugval door gekregen die zeker een jaar heeft geduurd. Ik ben daarom erg gespannen. Maar het is goed om me voor te houden dat het niet alleen de verandering van school was maar ook een verhuizing. Daarnaast is hij nu ook 2 jaar ouder, hopelijk helpt dat hem ook in het beter kunnen plaatsen. En de school waar hij naartoe ging wist niet voldoende van zijn profiel af waardoor hij te lang zonder goede ondersteuning heeft gezeten, nu zal dat ook zeker anders zijn.
Goed nieuws! Hier is de overstap inmiddels ook rond, gemengde gevoelens erbij, maar ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijke het beste zal zijn. Hoop voor een soepele overgang voor je zoon
Nee, ze maakt het schooljaar af op haar huidige school (nog een paar weekjes ) en stapt erna over op een SO school.
Alleen maar goed nieuws en vooral ook duidelijkheid is zo fijn. Straks vallen alle puzzelstukjes in elkaar. . De school heeft gekeken in de klas naar c, ennnnnnn...... Ze hebben haar gezien en waren positief verast en zien wel brood in haar. Aldus man haha, Dus volgende week gaan wij kijken en dan is het aan c wat zij wil. Uren in de auto of met 5 min thuis zijn lopend of rollend. (Auto fiets skeelers of steppend) noem maar wat. Was zo blij met dit bericht dus even rustig afwachten.
We hadden een brief gehad dat J geplaatst is en dat morgen middag een kennismaking met de klas is. Toen we hem er vanmiddag naar vroegen of hij wilde kregen we geen duidelijk antwoord. Uiteindelijk was het een nee, maar hij wilde niet zeggen waarom niet en dat hij het wel weet, maar niet zeggen wilde…. Uiteindelijk resulteerde dit in een dwars kind met naar bed gaan…. Hij zou wel de hele nacht wakker blijven ipv slapen… prima, ik neem wel je internet en laptop mee. Dat mocht ik niet, dus ik zei ook goed dan blijf ik hier met je spullen…. Daar brak iets bij hem en hop ik had een boze J die mij vingers wilde breken…heb hem uiteindelijk mee naar buiten genomen, ergens een speeltuin met een schommel gevonden en daarin gaan liggen met hem… hij heeft 2 uur lang geprobeerd om mijn vingers om te buigen en uiteindelijk ging dit over in mij willen bijten, wat later ook wel een enorme kauw behoefte bleek…. Nadat ik toegaf dat hij mijn hand mocht bijten stopte hij zodra ik zei dat het echt zeer deed,ging daarna wel weer door met bijten, maar toen kwamen ook die tranen en was de strijd over…. het is zo lastig waar alles nu vandaan komt… we zijn ook gestopt met de intuniv… eerst naar 1 en sinds vanmorgen naar geen…