Een zoon of dochter met autisme

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meis1987, 9 apr 2024.

1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    19.171
    31.988
    113
    Vrouw
    Wij gaan de laatste schoolweek in. Uitdaging: morgen en overmorgen tropenrooster. Zoon gaat al vrij slecht op warmte. En nu is het dus warm én de routine wordt aangepast (wat ik in principe goed vind, maar voor zoon dus net niet)

Dinsdagmiddag hebben we een afspraak met behandelaar vanuit xonar en school. Dus dan ook even de rest van de week doornemen. Musical en uitzwaaien groep 8 zal wel een probleem worden voor zoon. Dus even kijken wat er nog wel of juist niet gaat lukken die laatste dagen.
    En een vooruitblik naar volgend schooljaar. Plus vooruitblik naar mogelijkheden voor VO/VSO. Hoe zien zij het? Wat is het aanbod in de omgeving.

En daarna vakantie. Lekker veilig naar "ons" Texel.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    19.171
    31.988
    113
    Vrouw
    Wat lastig dit. Slecht tegen verandering kunnen is bij ass heel normaal juist toch? En ja. Deels kunnen ze dat wel aanleren. Maar je moet ze daar ook echt de ruimte voor geven om aan verandering te wennen. (Aankondigen, begeleiden, duidelijk zijn etc).

En ja natuurlijk pas je heel veel aan op hem. Dat doen wij ook. Doe je het niet, dan loopt hij nog veel vaster. Dus ik vind dat wel een vreemde opmerking van de juf.

Al die routines en rituelen maken zijn wereld een beetje veiliger en overzichtelijker.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.205
    2.566
    113
    @Mamafiets
    Van De basisschool mag J allang weer komen, mits hij zich aan de “regels” kan houden. Maar J wil niet meer… zelfs zijn afscheid is hij niet meer voor te porren… aangezien we ook de laatste week in gaan nu, gaan we dat ook niet pushen.
    We hebben geen idee wat dit nu inhoud voor na de zomer… vooralsnog heeft de gemeente een datum in de eerste week na de zomervakantie voorgesteld om met z’n allen bij elkaar te komen om een plan de campagne op te stellen, wij willen eigenlijk voor die tijd al weten waar we aan toe zijn, maar goed…. Dat zal teveel gevraagd zijn ben ik bang.
    Succes met het gesprek dinsdag!

hier ook hitteplan t/m woensdag, ik vraag me af wat een uur minder les nou helemaal gaat uithalen…. Twijfel om de middelste dan toch maar op te halen en een badje neer te zetten in de tuin…. D’r zit een gat tussen school en de BSO die ze willen vullen met alle kinderen samen in een noodlokaal zetten

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.745
    8.471
    113
    Vrouw
    Wij hebben net bericht gehad dat kinderen morgen en overmorgen thuis mogen blijven. Ondanks een drukke dag morgen heb ik er maar voor gekozen. Dan kunnen ze het zwembad in. Hopelijk zorgt dit voor meer rust ipv kinderen die de structuur missen.

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.285
    1.909
    113
    Wij hebben niet gehoord.
    Is ook moeilijk te regelen denk ik.
    Veel gaan toch met regio taxi.
    En hier nog tot 18jul dus.

C kan ook niet goed tegen veranderingen maar ze wil hier goed weg en het word ook heel goed begeleid.
    Trots op onze kanjer.

bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina