Wat vinden jullie? Kunnen 2 kinderen in het gezin dezelfde tweede naam delen? (Eerste naam is dan wel een andere letter) dus geen moeilijkheden met de post........
Het creëert wel eenheid/verbondenheid bij je kinderen las ik vanmorgen ergens. Als het dan ook nog een vernoemde familienaam is helemaal. Ik vind dat het prima kan!
Kan wel, maar dan moet je ook volhouden. Dus 2 dochters als 2e naam Maria, dan de 3e dochter ook. Ik kende vroeger een vrouw die de 2e naam met haar moeder en zusje deelde. Geen Maria overigens. Maar een toen nog vrij onbekende naam die je nu meer hoort.
Ja, tuurlijk kan dat! Bij mijn vader werd zijn oudste broer vernoemd naar opa van vaderskant, de broer erna naar opa van moederskant; beide opa's heetten hetzelfde De zonen die erop volgden werden vernoemd naar ooms, waarvan ook weer 1 oom hetzelfde heette als beide opa's. Maar niet alle zonen hebben dus dezelfde tweede naam.
Ja hoor vind ik heel goed kunnen. Hier hebben alle kinderen een vernoeming naar elkaar. Ze hebben ook overigens ook allemaal dezelfde voorletters
Ik vind dat persoonlijk niet kunnen. Weinig origineel en een naam maakt een kind ook meer uniek (nu zijn ze dat natuurlijk al). Hier dan ook alledrie een andere tweede naam.
Bedankt voor jullie reacties Even ter verduidelijking; het gaat om een moderne tweede naam die gevormd is door onze voor voornamen samen te voegen. Ons eerste kind draagt deze tweede voornaam dus leek het ons wel een mooi idee om ons tweede kind dezelfde tweede naam te geven omdat de betekenis dus een vernoeming/verbintenis is van onszelf. Mijn naam is Inge en m'n vriend heet Robert De tweede naam is 'robin' Misschien veranderd dit jullie mening? '