Eendenmoordenaar...

Discussie in 'De lounge' gestart door WenT, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Even een update... heb net de Dierenbescherming gebeld en zij gaan een vrijwillger naar de buren sturen om polshoogte te nemen. Zij vertelden namelijk dat dit soort incidenten meestal niet alleen komen. Dit soort mensen hebben dit meestal al vaker gedaan, of gaan het vaker doen, was hun ervaring.

Bovendien belde de overburen me net...
    Zij hebben een aantal Barnevelders in hun tuin en toen zij op vakantie waren, hadden zij onze buurman gevraagd om de kippen zolang te voeren. De buurman is dus elke dag even hun tuin in gegaan om de kippen te voeren (hij is met pensioen).
    En nu belden ze met de vraag of wij iets vreemd hebben opgemerkt... Dus ik vroeg"waarom ze dat vroegen.
    Nu blijkt er een nestje met bevruchte eitjes te zijn vernield... Het is "struif", zeg maar :(

De buurman beweert dat hij een kat de tuin uit zag glippen en dat hij daarna opmerkte dat de eitjes vernield waren...
    Ik heb zo mijn twijfels. Wij kijken recht op de poort van de overburen, dus daarom vroegen zij of wij wat hebben gezien...
    Ik heb het verhaal van de eend verteld... de overburen waren ook geschokt...

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Goed dat je gebeld hebt, en dat ze ook daadwerkelijk polshoogte komen nemen!!!!

3. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    goed zo! hopelijk gaan ze snel bij de buurman polshoogte nemen..

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    hey, heel goed van de dierenbescherming! Zo blijft dit niet onopgemerkt...
    En van die eitjes, dat is onzin, een kat gaat heus niet zomaar eieren vernielen!
    Ze zullen misschien wel achter de kippen aanhollen, maar een kat is geen hond (die kunnen wel eens lomp zijn en dingen kapottrappen).
    Mja, meneer kan natuurlijk zeggen wat ie wil...

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    mmm.. ik weet niet of ik de confrontatie met zo'n man aan zou durven. Mensen die dieren zo kunnen pijn doen en vermoorden zijn meestal redelijk gestoord. (Studies zeggen dat kinderen die zonder wroeging dieren mishandelen bijv. vrijwel altijd crimineel en/of gewetensloos worden). Ik zou bang zijn voor waar hij allemaal nog meer toe in staat is. Eerlijk gezegd zou ik die man verder helemaal vermijden! En nooit alleen laten met de kinderen.

Ik ben er ook altijd bang voor hoor. Wij hebben drie geweldige (inmiddels gecastreerde) katers die helaas de hele buurt tot hun achtertuin rekenen. We kunnen niet in hand houden waar ze poepen of overlast verzorgen, dus ik hoop maar dat mensen me er gewoon op aan spreken en dat ik dat de drollen enzo maar op ruim. Dat liever dan dat je die mannekes vergiftigd ofzo! Maar ja, wie is er zo gestoord dat dát de oplossing zou zijn, ipv gewoon de eigenaar aanspreken?

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat een vent zeg!

Goed dat je ook de dierenbescherming nog hebt gebeld! Wie weet!

Ik heb een poos bij een bouwmarkt gewerkt waar een poos een groep eenden op de parkeerplaats/sloot heeft gewoond. Toen kwam er een vent aanrijden en die stopte eerst omdat de eenden op een parkeerplaats liepen...maar die vent had schijnbaar geen zin om te wachten en reed ineens door!

De camera van de winkel was precies op die plaats gericht omdat het de parkeerplaats naast de deur was en daarop zag je ook echt dat hij moedwillig doorreed!
    (heb echt zitten huilen!) Er was 1 eens gewond en 1 dood...echt zo erg!
    Wij hebben gelijk de politie gebeld die middag en ze kwamen gelijk kijken hebben de film meegenomen en we kregen later het bericht dat de man een boete had gekregen! Geloof dat dat nog best veel was paar honderd euro dacht ik!

Dus als je bewijs had gehad en gelijk had gebeld had je misschien best een zaak gehad! Zou je camera vanaf nu klaar hebben liggen! Kan je gelijk foto's maken als die debiel weer wat zou doen!

7. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

OMG!! Word hier ook vreselijk verdrietig van. Ik zou met 10 mannelijke vrienden even langs gaan bij die persoon..Mag dan niet maar als iemand aan mijn katten komt zullen ze ervan lusten. De moordenaar dan,niet mijn katten:D Maar ja wat haal je je dan weer op de nek..

Zelfde als met deze eendenmoordenaar..Joost mag weten hoe gestoord hij reageert bij confrontatie.

@TheLady,,,wat een walgelijke buurt waarin je woont..Ja tenzij het alleen die slager is. Bah bah. Klootzak dat het is.

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Heb de reacties nog niet gelezen, maar wat een schokkende ervaring!

Ik zou hem sowieso aangeven bij de dierenbescherming. Goede verstandhouding of niet, dit zou bij mij niet meer goed te maken zijn.

Het is maar goed dat het niet onze buurman is. Mijn man had hem het ziekenhuis in geslagen.

9. Momfulness

O goed dat je de dierenbescherming hebt gebeld hoor!

Die man zou hier geen leven meer hebben. Die zou ik dusdanig het leven zuur maken dat hij gillend zijn huis uit rent!!

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @went, goed dat je de dierenbescherming hebt gebeld, en super dat ze er wat mee doen!

en die eitjes van je andere buurman, apart verhaal... goed dat je het ook aan hen verteld heb, zij zullen ook wel "onraad" ruiken nu of niet??

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Goed gedaan meid!

12. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Thx :D Voel me ook wel iets beter nu...

Confrontatie maak ik me nog wel zorgen over... Maarja, als de inspecteur van de Dierenbescherming aan de deur is geweest, weten ze sowieso wie ze ingelicht heeft, want onze slaapkamer grenst aan hun tuin... Dus 1 + 1 = 2...

Dan komt er vanzelf een confrontatie, verwacht ik.

Hoop dat ik intussen genoeg moed kan verzamelen om zelf te gaan praten met 'm. (En zijn vrouw, want zij is degene die hem aanspoort om alles netjes te houden en constant te poetsen enzo... dus misschien zit zij er wel achter en knapt hij alleen de vuile klusjes op ofzo...).

Bah... hat arme woerdje landde net weer hier in de tuin... Heb 'm extra vers brood gegeven. Vind het zo sneu... Vraag me af of ie nog op zoek is naar zijn vrouwtje misschien.

13. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Pas maar op dat hij niet die woerd ook nog vermoordt! Ontzettende eikel! Bah, bah, bah, wat bezielt (of bezield?) sommige mensen toch?

14. Momfulness

@WenT, grrrrrrrr sorry voor mijn eerdere reacties maar ik zit me op te vreten hier! Ik vind het super goed dat je gebeld hebt! Ik weet dat ze bij de dierenbescherming meldplicht hebben, wie er aangifte heeft gedaan.

Wij hebben ooit de tegenoverburen van mijn ouders aangegeven wegens verwaarlozing van paarden. Hebben toen ook zelf nog met ze gesproken.

15. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Wat een buurman zeg, bahbah.
    Hoop dat je belletje met de dierenbescherming iets opleverd!

Toch vraag ik me af of al die mensen die geschokt op dit topic reageren ook vegetarisch of veganistisch zijn.

16. Momfulness

@Faye, ik ben niet vegetarisch of veganistisch. Vanwaar je vraag?

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoezo? het eten van een stukje biefstuk vind ikn heel anders dan het vermoorden van een eend in je tuin.

18. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Wat die buurman heeft gedaan mag absoluut niet.
    Maar er worden dagelijks tig dieren doodgemaakt voor ons mensen, ter consumptie. Dat is toch ook naar. Waarom een onderscheid maken?
    Ik wil overigens niet een discussie terweeg brengen hoor :)
    Als je vlees eet en je je daar goed bij voelt, moet je dat gewoon doen :)
    Iedereen zijn mening toch?

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Zit ook wel verschil in het opeten van een dier of het nutteloos doodslaan van een dier en het vervolgens als oud vuil weggooien hoor....

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    inderdaad, had dan die eend gebraden ofzo

Deel Deze Pagina