Wat vinden jullie van kraamfeest organisaties?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ladies,

    Het wordt steeds hipper: organisaties die kraamfeestjes organiseren met catering en al erbij, kraammanden verkopen, baby's, met andere woorden alles tot in de nopjes regelen voor de komst van je baby. Natuurlijk staat dat wel een prijs tegenover.

    IK vroeg me af wat jullie hiervan vinden? Zouden jullie hier gebruik van maken? Of zijn er misschien ervaringsdeskundigen?

    Ik heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar het lijkt me wel leuk. Het lijkt me overigens ook leuk om zo'n bedrijfje te hebben...
     
  2. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb het niet gedaan als ik het zo lees lijkt het me ook leuk maar prijzig.
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja ik heb eens gesnuffeld en ik zag bijvoorbeeld een organisatie die een feest organiseert van 2 uurtjes voor 350 euro. Ja, wel prijzig idd, maar als je je bedenkt wat je zelf uitgeeft aan beschuit met muisjes en koffie/thee/limonade etc voor weet ik veel hoeveel mensen er op kraamvisite komen (dan heb ik de tijd die het kost (klinkt negatief, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet) nog niet eens meegerekend)... :)
     
  4. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha ja inderdaad daar ben je ook een hoop aan kwijt! bij kwamen ze allemaal even een biertje halen dat kost ook wat.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Bij de volgende ( hoop ik, :p ) zou ik er misschien wel gebruik van maken.

    Vooral omdat er dan al een kleine is, en omdat ik nu een hele hoop leuke mensen ken via het forum die natuurlijk allemaal zijn uitgenodigd ( april mama's )

    En het lijkt me wel makkelijk. Ik hoop namelijk straks na het afstuderen een leuke baan te vinden. Nu had ik wel alle tijd om alles zelf te regelen, maar straks waarschijnlijk minder.

    Ik zou het geld er zeker wel voor over hebben ( als ik dus een goede baan heb)

    Meid als het jou wat lijkt, ga dan kijken of het haalbaar is. Ga markt onderzoek doen. :p
     
  6. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hiihihiih, dat is precies wat ik met deze vraag probeer.. :)
     
  7. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik vind het niks.. het hele intieme is weg, aangezien het door een 'buitenstaander' georganiseerd wordt.
    Ik vind simpel veel gepaster (is dat wel een woord?) Het is een bijzondere tijd, ik denk dat de charme er zo een beetje vanaf gaat.
     
  8. Kovu

    Kovu Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Mijn broer en vriendin hebben een zogenaamde babyborrel gehouden ongeveer twee weken na de geboorte van hun dochter.

    Persoonlijk ben ik niet positief over deze vorm van kraambezoek:
    - Het was veel te druk voor de kleine meid.
    - Moeder was nog maar net op de been; ze had een zware bevalling gehad, waarna ze ook nog een blaasontsteking heeft gekregen.
    - Vrijwel niemand mocht de kleine vasthouden.

    Er kwamen naderhand zelfs negatieve geluiden van gezamenlijke vrienden bij mij terecht. Er heerste het gevoel dat ze op een snelle en gemakkelijke manier van het kraambezoek af wilden zijn, maar wel de cadeaus wilden incasseren. Daarbij liet de moeder bijna niemand in de buurt van haar dochter..... terwijl de baby juist de reden is voor het feest.
     
  9. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Als ons kindje er straks is wil ik er uitgebreid mee pronken, maar een kraamfeest ga ik echt niet doen.

    Ik ga er juist zoveel mogelijk voor zorgen dat ik maar één stel per keer op bezoek krijg. Vind ik veel gezelliger, dan kun je echt even met iemand kletsen en zij kunnen echt even het kindje bewonderen.

    Ik ken een aantal kleine kinderen en het lijkt me zo leuk als die de baby even vasthouden, maar daar is wel even rust voor nodig vind ik.


    Ik ga wel een keer een uurtje of anderhalf even naar school om mijn kindje aan de klas enzo te showen. Dat doe ik dan waarschijnlijk wel in januari denk ik, als de sint en kerst voorbij is, dat is al druk genoeg.

    Linda
     

Deel Deze Pagina