Wat is het verschil tussen deze pillen (behalve de samenselling, per pil)? Waarom krijgt de een gewoon een eenfase pil voorgeschreven en de ander een 2 of 3? Ik ben momenteel erg aan het klungelen met de pil en tot op heden is niets goed. vraag me dus af of bv een 2/3 fase pil wat voor me zou zijn.. (heb microgynon, diane-35, marvelon gehad en neem net sinds vandaag yasmin). Klachten zijn voornamelijk hoofdpijn/migrane. Zou het te maken kunnen hebben met het hormoon; oestrogeen? Dat idee begin ikzelf namelijk te krijgen. Wat denken jullie wat ik verder moet doen? Andere anticonceptie evt? Hoop op reacties Gr ing
ik denk dat je daarvoor echt naar je huisarts moet. Toen ik begon met de pil kreeg ik zonder enig onderzoek of vragen Marvelon. Dit was voor mij een goede pil, dat bleek later. Afgelopen jaar heb ik tijdens mijn stopweek wel een hoofdpijn gehad. Misschien was ik wel een beetje verslaafd aan de pil. Maar dat was niet altijd zo. succes!
hey ik nam yasmine. omdat ik van harmonet (mijn vorige pil) teveel bijkwam. ik heb er veel baat bij yasmine.
ik heb tryginon dat is een 3 fase pil. je begint met een lichte pil dan iets zwaarder en de derde fase is nog iets zwaarder uitstekend vind ik het. ik had microginon 30 daar werd ik dwars doorheen ongesteld en microginon 50 was te zwaar en had ik heel veel hoofdpijn. nu ik deze slik heb ik nergens geen last meer van.
ik had ook trigynon, ( 3 fase pil ) ik heb daarvoor een aantal pillen gehad maar van de een kreeg ik migraine en de ander ontzettend misselijk. toen heeft de dokter besloten dat ik een drie fase pil kreeg omdat waarschijnlijk de dosis meteen te hoog was om te beginnen. met trigynon had ik nergens meer last van omdat dat van licht naar zwaar gaat. liefs soeza