Eenheden gonal f bij pcos en icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Help85, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Hallo dames,

Ik moet vrijdag starten met gonal f voor m'n eerste icsi behandeling. Ik lees alleen dat de meeste dames 150 eenheden spuiten. Ook mij is dir voorgeschreven. Ik vraag me alleen af of dit voldoende is bij pcos...
    De dokter gaf aan dat de eerste behandeling altijd beetje googelen is welke dosering aanslaat maar zou natuurlijk zonde zijn als het te weinig eitjes geeft.

Hiervoor heb ik diverse rondes Clomid gebruikt maar daar sloeg zelfs de 150 niet van aan. Is dat met elkaar te vergelijken? Nu moeten er natuurlijk meer dan 1 eitje groeien. En daarbij had ik er 0

2. Selmaa

Selmaa Actief lid

1 jan 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spoot 150 , 26 eitjes! juist bij mensen met pcos moet men voorzichtiger zijn. Meer kans op overstimulatie.

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Clomid is totaal niet te vergelijken met injecties.
    Ik heb het volgende gehad tijdens mmm:

Clomid 50, 100 en 150: geen reactie
    Menopur: 75, 112,5: geen reactie
    Menopur 150: 3 follikels

Puregon 100: varierend van 1 tot 5 follikels

Ik start as maandag met Gonal f 150.
    Gonal f is vergelijkbaar met Puregon.

Ik denk dat je banger moet zijn voor teveel groei dan voor te weinig!
    Clomid werkt totaal anders dan de injecties.

Ik ken meiden die niet op clomid 150 reageren, maar met gonal f in een lage dosis van 50 wel 8 eitjes hebben!

Succes! Ik hoop dat de dosis goed uitpakt. En bijspuiten kan vaak beter dan remmen!

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Kijk dat biedt perspectief. Jullie hebben idd gelijk dat je eerder aan overstimulatie zit dan geen groei. Daar had ik eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan.

Dan lopen we redelijk gelijk op Catmommy, als jij maandag start met Gonal F.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja! Vind het best spannend!

Ik heb in het ziekenhuis ook al gezegd dat ik liever met 150 eenheden begin en dan een week langer moet spuiten dan dat we alles moeten afbreken omdat de hormoonwaarden over de kop gaan!
    Dan heb je alles voor niets gedaan.

Jij spuit sinds 13 februari decapeptyl?
    Ik spuit sinds 19 februari lucrin, wat gek dat jij dat langer moet spuiten.

Ben je ook aan de pil geweest? ik verwacht nu elk moment mijn bloeding van de pil.

6. limburger

limburger Niet meer actief

Beste Catmommy,

Bijzonder dat er zoveel verschil in die merken hormonen onderling is.
    Omdat je aangaf met Menopur 150: 3 follikels en nu ga je Gonal f 150 spuiten voor IVF, waarbij je dus meer follikels moet krijgen.
    Benieuwd hoe je daarop reageert.

Ik spuit voor IUI gonal f 150 en heb dan 1 of 2 follikels.

Ben ook heel benieuwd hoe ik op IVF hormonen ga reageren. Misschien is voor mij de Menopur 150 weer beter dan Gonal f 150 of zou dat niet kunnen?

7. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik ga weer 150 spuiten dit keer.

Vorige keer met 150 gonal 17 eitjes en 1x 13

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja ik reageer erg slecht op Menopur.

Maar Gonal F is daar ook niet echt mee te vergelijken, Puregon wel.
    Met Puregon 100 heb ik in totaal 11 eisprongen gehad, gemiddeld 2-3 eitjes en ook een keer 1 en ook een keer 5.

Dus als we uitgaan van 3 eitjes met 100 eenheden en ik ga nu 150 eenheden spuiten dan kan dat wel al voor een mooi aantal zorgen. Maar wie weet is het ook te weinig, maar dan kun je het verhogen, verlagen heeft vaak geen invloed meer, bij mij ontploft het meestal zo ineens binnen een dag en dan is er geen houden meer aan.

Misschien werkt voor jou een combinatie wel, én menopur én gonal f. Dat hoor je ook wel eens!

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Menopur 150 kreeg ik overstimulatie van, t is soms zo zoeken!

10. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi help,
    Ik houd je toch nog een beetje in de gaten, hoop dat het nu allemaal gaat lukken meid.

Zoals je weet sloeg bij mij clomid niet goed aan geen enkele dosis. Toen ben ik overgestapt op de gonal F, met 50 eenheden heb ik 2 mooie eitjes. Dus hoop als jij met 150 begin dat je daar gewoon genoeg eitjes door krijgt voor een goede punctie!

Waar ik met clomid gek werd van de verschijnselen had ik met gonal F nergens geen last van xx

11. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He meis, wat fijn dat je zwanger bent geworden met IUI. Gefeliciteerd. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat reageren. Ben je nu zwanger van een tweeling?

@catmommy: ik spuit idd vanaf 12-2 decapeptyl, en daarbij de eerste week ook nog de pil. Heb in totaal 4 weken de pil geslikt. Na 2 wkn decapeptyl komt daar dus aanstaande vrijdag gonalf f bij. Ik verbaas me ook steeds meer dat elk ziekenhuis een andere protocol hanteert, bizar eigenlijk

12. limburger

limburger Niet meer actief

Zo te horen is het bij iedereen weer anders.

Ik laat binnenkort mijn AMH-waarde ook eens prikken (eicelvoorraad) ben toch bang dat daar iets mis is, omdat ik dus al zoveel gonal f moet spuiten voor 2 follikels te laten groeien!

Fert.arts ziet hier zelf geen reden voor om dit te denken, maar mag het toch laten prikken van haar voor mijn eigen geruststelling.

Ben wel bang voor eventuele negatieve uitkomst.

13. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    @Help,

Daar zullen we a.s. vrijdag over te weten komen! Ik had wel al op NOD een test 2-3 weken van clearblue maar hoeft niets te zeggen natuurlijk. Blijf je in de gaten houden hoor meis, zo spannend allemaal

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Bij mij durfden de artsen in het begin ook geen hoge dosis, juist door de pcos helpt je lichaam de groei (alle follikels helpen mee). Gelukkig uiteindelijk wel resultaat na de tegenvallers :)
    Hou daar aan vast! Een ronde kan mislukken maar dat wil niet zeggen dat het nooit lukt!
    Veel succes!

Mijn schema's:

Icsi 1
    Gestart met Gonal f 100, start Orgalutran dag 6. Na 11dagen overstap naar Menopur.
    Ronde eindigde niet in punctie.

Icsi 1.1
    Gonal f 150, 1x 125 tussendoor. Dag 5 start Orgalutran, Decapeptyl voor punctie.
    1 tp uit deze ronde, geen cryo's.

Icsi 2
    Fostimon 75 + Gonal f 75 (2x 50), dag 6 start Orgalutran. Pregnyl 5000 voor de punctie.
    Verse tp op dag 5 (waarvan nu zwanger), 2 cryo's.

15. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik spoot ook 150 Gonal met PCOS en lage AMH (eicelvoorraad) en had 8 follikels. Bij mij mocht het dus wel wat hoger vond ik zelf.

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Thanks voor de reacties meiden. Gister eerste spuit gezet, en vrijdag echo, ik ben benieuwd!

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Viel het spuiten mee? Toi toi toi!

18. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja viel mee. Deze naald is in ieder geval een stuk fijner dan die botte naald van decapeptyl.

19. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    @help85: Hoe is je FM gegaan?

20. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He meis, nou ik ben een beetje bang...

Links had ik 10 eitjes van 12mm en 15 kleintjes. En rechts had ik 1 van 12mm en 8 kleintjes. Dus 34 eieren!

De gyn zei dat ze hoopt dat de kleintjes niet ook gaan groeien want dan is er grote kans op overstimulatie en breken ze het af...

Moet nu door gaan spuiten want de eitjes moeten minimaal 17mm zijn voor punctie. En dan maandagochtend weer terug komen. Dus dit weekend bedrust en minimaal 3 liter water was het advies...

Deel Deze Pagina