In opdracht van @bijnamama1988 , open ik hier een topic over. Ik vind het dus supervies om nieuwe kleding te dragen zonder eerst uit te wassen, dus echt alles wordt hier eerst gewassen. Want (hele waslijst): -chemicaliën van de verf enzo -door heel veel handen geweest in naaiateliers, groothandel, winkel -aangepast door anderen -enorm vieze geur -ongewassen katoen/andere stoffen voelt niet fijn
Ja nadat ik het gepast hebt, wel een kort programna. Je weet niet wie het allemaal gepast hebben.. Voor de geur doe ik het niet, als ik het chemisch vind ruiken/vin d stinken stuur ik het terug want dat krijg je er vaak ook niet met wassen uit.
Ja, met een enkele uitzondering als ik dingen voor een gelegenheid gekocht heb en er geen tijd meer is. Maar dat komt zelden voor. Vooral de chemicaliën vind ik een belangrijk argument, en kleding die online besteld is stinkt ook vaak naar muf karton.
Ja altijd. Ik heb mode gestudeerd en veel geleerd over het productieproces. Alleen al vanwege de chemische stoffen is het echt beter het eerst te wassen
Ja, want ik vind het niet lekker ruiken als het nieuw is en vanwege de chemicaliën. Behalve sokken. Die wil ik nog wel eens meteen aantrekken.
Eigenlijk alleen ondergoed, handdoeken en beddengoed, en vroeger de babykleertjes. Ben nogal makkelijk in zulke dingen.
Meestal wel. Was daar eerst wat makkelijker in, maar zoon zat een keer helemaal onder de uitslag door een nieuwe pyjama, dus let er nu wel meer op.
Ja altijd. Bij ons is "nieuw" ook vaak tweedehands, dus dan vind ik het al helemaal belangrijk om eerst te wassen. Maar ook echt nieuwe kleding wordt hier gewassen. Vind nieuwe kleding trouwens juist wel weer lekker ruiken Helaas voor mij is die geur dus weg na het wassen...