Hallo dames, Heeft er iemand hier ervaring met een school ongevallen verzekering? Het zit namelijk zo. Mijn zoontje is gisteren door een duw gevallen op het schoolplein en daardoor op zijn tand gevallen. Zijn tand zit nu dus los en staat naar voren. Het is helaas zijn grote mensen tand. Nu zag ik dit dus pas toen hij uit was en ik hem zag op het schoolplein. Ze hebben me niet gebeld toen het gebeurd was. Dit vind ik al kwalijk genoeg maar het ergste is toen ik bij de tandarts kwam 3,5 uur later dus zeiden ze daar dat ik meteen had moeten komen. Dan hadden ze de tand nog terug kunnen duwen op de plek en kunnen spalken. Dit kon nu dus niet meer want dan zou ze nog meer schade aanrichten. Nu dus foto's gemaakt en volgende week terug komen, hij mag alleen zacht voedsel eten en niet wild doen. In de hoop dat de tand vast gaat zitten weer. Mocht dit niet het geval zijn moet de tand er misschien uit en moet hij ooit een implantaat laten plaatsen. Dit kan echter pas als hij meer gewisseld heeft. Nu wil ik deze kosten gaan verhalen op de verzekering van school. Maar ik weet niet hoe ik dit moet gaan aanpakken. Kijk nu wordt misschien wel alles vergoed door onze eigen tandarts verzekering maar wat als hij 18 is en er nog steeds mee bezig is? Dan moet hij alles zelf gaan betalen. Kijk dat het is gebeurd dat is op zijn zachtst gezegd klote maar goed dat is niet anders, dat gebeurd nu eenmaal bij drukke jongens. Maar het handelen erna is niet hoed geweest vind ik. Doordat er niet gebeld is met mij is hij niet op tijd bij de tandarts geweest en daardoor nu misschien langer aan het sukkelen met die tand. Wie oh wie kan mij hier tips in geven? Hoe het aan te pakken? Wat ik moet regelen? Waar ik naartoe moet bellen oid? Dank je alvast!
Ik zou direct contact opnemen met school en hier een gesprek over hebben. Hij heeft nu toch een nadelig effect op zijn gezondheid door nalatigheid van de school. Misschien overleggen met je verzekering over de kosten? Die weten vast hoe je dit moet aanpakken
Ik zou sowieso morgen even contact opnemen met de leerkracht van je zoontje om ook te vragen wat er precies gebeurd is? Was hij/zij bijvoorbeeld op de hoogte van de val? Je kan als leerkracht niet altijd alles zien, dus als hij is gevallen en dat verder niet aan de leerkracht gemeld heeft kan ik me voorstellen dat hij/zij geen contact heeft opgenomen, omdat hij/zij het niet wist. Waren ze er wel van op de hoogte dan is het op zijn zachts gezegd erg slordig. Wat betreft de verzekering zou ik even bij de administratie naar binnen lopen om het na te vragen.
Hij is toch geduwd? ? Dan moet je bij de ouders van dat kind zijn. Het is op school gebeurd maar het is toch niet hun schuld dat hij gevallen is? ze hadden sneller moeten reageren maar kon dit ook?
Zolang een kind op school hoort te zijn is de leerkracht verantwoordelijk, dus ik denk dat de school hiervoor ook een aansprakelijkheids verzekering moet hebben. Een collega heeft het zelf ondervonden (moest een nieuwe tand) en de school (werkgever) moet alles betalen. Laat je in ieder geval niet snel afschepen. Wat start er in de schoolgids?
Ze waren op de hoogte en hebben in zijn mond gekeken wat ze nu zeggen maar zijn tand stond niet los zeiden ze. Nou het spijt me maar zijn tand staat helemaal naar voren en heeft een halve cm wiebelruimte:x Dus ja ze waren op de hoogte maar omdat zij het niet vond wiebelen hebben ze het niet nodig geacht om ons te bellen...
Het kindje waardoor hij is gevallen botste tijdens het rennen tegen hem aan, dat was dus geen moedwillige duw. Wel is zijn moeder vandaag naar me toegekomen want haar zoontje was ook zo geschrokken en zei thuis dat Jesper zijn tand los zat. (Nog een bewijs dat zijn tand echt los zat als een kind van zes dat zelf al zegt) Die moeder bood al aan om het op hun verzekering te verhalen, maar het gaat mij niet om het feit dat het gebeurd is, dat kan hoe rot ook gebeuren maar het feit dat het te laat of zelfs in dit geval niet gemeld is...dat kan gewoon niet...:x
Ik vind ook dat je dit kunt verhalen op de school.. de duw zelf en dat er eens erge dingen gebeuren daar kan niemand wat aan doen. Het is gewoon een ongeluk. maar wat er daarna gebeurd.. Hoe de school handeld daar kunnen ze wel iets aan doen! En vooral met tanden vind ik dat ze niet gemakkelijk moeten doen.. je krijgt maar 1 gebit.. daar moet je zuinig op zijn! ook de school.. je vertrouwt je kind daar wel aan toe 6/7 uren per dag.. dan moet je erop Kunnen vertrouwen dat ze goede beslissingen nemen voor je kind.
Hier is onze oudste gevallen op school, glas van zijn bril stuk. School gaf direct aan dat ze een een WA verzekering of i.d. hier voor hadden. Koste maar 30 euro een nieuw glas, maar kreeg het wel vergoed Wel een hele andere omgang trouwens hoor, want de juf belde mij direct op nadat het was gebeurt.
Heel vervelend, arm ventje. Het lijkt erop dat de school nalatig is geweest door niet de 'schade' in zijn mond juist in te schatten. In dit geval zou je goed de 'getuigenverklaring' van het andere jochie kunnen gebruiken om dit aan te tonen. Contact opnemen met schoolhoofd dus zodat ze hun verzekering hierop kunnen aanspreken om de kosten te vergoeden. Succes!
Spijt me hoor maar wat is dat met de mensen tegenwoordig. Bij ieder ongelukje wordt er gelijk verzekering zus zus zo aansprakelijk stellen schadeclaim geroepen. Neem aan dat je gewoon een randartsverzekering hebt (kinderen wordt zowieso alles vergoed vanuit de basisverzekering) en klaar is kees.
Poeh wat slecht vd school dat ze jou niet gelijk hebben gebeld..... Ik zou daar zeker wat mee doen. Implantaten plaatsen ze pas na 18 jaar, ivm groei vd kaak (ml is tandarts), je krijgt er dus zeker nog kosten aan na zijn 18e als er een implantaat nodig is helaas.
Ik zou in ieder geval een gesprek met de juf aangaan over het feit dat doordat ze dit niet aan jullie gemeld heeft je zoon dus te laat bij de tandarts was en er daardoor de kans bestaat dat er onherstelbare schade aan zijn gebit kan zijn. Als het op hun verzekering te verhalen is dan zou het me redelijk lijken dat de verzekering dan ook bewijs wil van deze onherstelbare schade en eventuele onkosten hiervan op het moment dat hij 18 wordt. Al lijkt mij dat erg moeilijk omdat je dan praat over een periode van 12 jaar of verder en je dan niet weet hoe hoog de kosten op dat moment gaan zijn.
Heeft niets met 'tegenwoordig' te maken. School is nalatig geweest. Nu is het een losse tand. Het had nog erger kunnen zijn. Je moet school hier op aanspreken, zodat zij er voor kunnen zorgen dat hun procedures verbeteren en kinderen zoiets niet overkomt.
Schade aan je tanden kan heel lang doorwerken en aardig in de papieren lopen hoor! Ik heb zoiets op de lager school zelf ook gehad. Klasgenootje die dacht dat het grappig was om tijdens het bokspringen te bukken. Resultaat: 1 voortand voor de helft eraf en andere voor een kwart. Ik weet niet precies hoe het is afgehandeld met de ouders van dat jongetje. Weet wel dat ik gelijk bij de huisarts en tandarts ben geweest (ik had namelijk ook mijn mond nogal kapot). Daarna ben ik nog talloze keren bij de tandarts geweest voor aanpassingen of als het weer afgebroken was. En echt leuk is het niet om als puber met een beschadigd gebit rond te lopen (schaamde me dood). Kronen of implantaten kan pas als je gebit is uitgegroeid en vaak is dat pas na je 18e en je bent zo een paar honderd euro verder. Ik ben niet van mening dat je bij elk wissewasje moet roepen dat de verzekering hiervoor op moet draaien, maar dit is wel wat anders.
Het gaat niet om een waterwratje of een gekneusde duim hè. Dit kán langslepende kostbare gevolgen hebben die volgens de tandarts voorkomen hadden kunnen worden als er tijdig en adequaat was ingegrepen door de school. Tja, dan zou ik het er ook niet bij laten zitten en mijn recht willen halen.
Pfff idd. Kijk als ie zelfs een gat in zijn hoofd zou hebben denk ik nog tja kan gebeuren. Maar ze zijn gewoon nalatig geweest. En ik heb geen zin dat ik als hij 18 is en een implantaat moet hebben dat ik die zelf moet gaan betalen omdat de school nu nalatig is geweest. Kijk als ik meteen was gegaan was de tand op zijn plek gezet en met een beugeltje vast gezet. Kijk dan is het nog afwachten wat de tand doet maar dan hebben alle partijen eraan gedaan wat kon....
Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik vind wel dat de school nalatig geweest is en dat dat de volgende keer niet meer zou mogen gebeuren!!! Hoe zie je dat voor je als hij 18 is en hij moet een nieuwe tand, dan is hij allang van die school af, je kunt volgens mij niet iets verhalen op basis van ...als dit of als dat.
Je hoeft niet te verhalen op basis van als dit.. als dat. Het is gewoon een feit dat een implantaat of kroon pas zin heeft als je gebit volgroeid is. Je zou wel anders piepen als je er zelf voor stond. Ik heb zelf ook nog steeds geen definitieve oplossing, omdat ik tegen de hoge kosten aan het aanhikken ben. Het is gewoon een ongeluk met helaas voor kind TS vrij grote gevolgen. Waar heeft een school anders een ongevallen-verzekering voor??
Ik neem aan dat wij volgende week bij de controle van de tandarts wel horen of de tand het heeft gered of niet. Wat dan het stappenplan wordt. Het gaat mij idd om de kosten die het gaan worden als hij 18 is en zijn kaak is uitgegroeid voor bijv een implantaat. Als ik het nu meld en regel dat de verzekering van de school er vanaf weet en ik dat zwart op wit heb dat ik dat dan tegen die tijd kan declareren. Wat ik nu zie op een willekeurige site is dat alleen een implantaat al 680 euro kost. Dan heb je het nog niet eens over de afspraken die ervoor komen om te happen enz. Als hij 18 is word dat niet meer vergoed en ik heb ze niet op mijn rug groeien. (Tegen die tijd wel hoop ik ) Ik denk dat je wel anders praat als het jouw kind overkomt en hij misschien voor een hele poos met een gat voorin zijn mond moet rondlopen. Maar goed dit alles is allemaal gelukkig nog misschien.... Het bloeden is nu gelukkig gestopt dus ik hoop dat de wond goed wil helen en de tand mooi vast gaat zitten ook al steekt ie nu dan een 5mm naar buiten.