onze dochter (nu 15 mnd) heeft altijd al een schurf hekel aan auto rijden en de kinderwagen gehad. om die reden droeg ik haar vaak op de rug. maar daar is ze nu ook te zwaar voor geworden. dus de buggy moet wel, maar het huilen in de buggy en auto blijft. we worden er knetter gek van, vooral bij lange ritten of winkelen. het is gewoon niet te doen! natuurlijk stoppen we tussen door en mag ze lopen. maar zie haar dan maar weer in de teugels te krijgen. maar.. soms is er geen probleem, dan kletst ze wat, slaapt of is gewoon vrolijk.. en ik zie geen verschil in wat wij doen. dus, wat is in hemelsnaam het probleem! ze heeft kma, dus ik dacht: ze is misschien wagen ziek.. sneller misselijk? maar dat gaat dus niet op als het niet altijd is. (man was hele jeugd wagenziek, die weet hoe het is). ook de tijd van de dag maakt niet uit. speelgoed, tv, iets te eten, soms werkt het, maar vaak niet. dan raakt ze helemaal over stuur, huilen, gillen, tranen, aan der voeten/schoenen trekken, schoppen met der benen, proberen uit de gordel te klimmen.. aangezien we nu een vaste camping plek hebben en daarvoor vaak naar duitsland gaan zien we er tegen op om elke rit een krijsend kind achter in te hebben, dat is voor haar ook niks.
Onze oudste had ook echt een hekel aan autorijden. Buggy dan weer niet. Wat bij ons goed hielp voor in de auto was een filmpje op. Eerst via de pad, nu hebben we een dvd-systeem.
Zit ze in de auto voor of achteruit? Hier was het een wereld van verschil toen we de stoel vooruit zetten! En nog ook zoontje met KMA kunnen we niet langer dan een uur in de auto....dan is het ook huilen....
Ik moest ook gelijk aan wagenziek denken. Ik schijn vroeger ook zo geweest te zijn. In de reiswieg al en wagen ziek ben ik nu nog altijd als ik achterin moet zitten of achterstevoren. Je geeft aan dat het niet altijd is en het daarom uitsluit maar als ik naar mezelf kijk heb ik het de ene keer ook erger als de andere keer. Fris en koud weer werken iets in mijn voordeel.
ze zit achter in maar wel voorruit kijkend. de kinderwagen bak was idd ookal een drama, hier wou ze ook nooit in. bij de buggy maakt het niet uit of ze voor of achter uit reed. beide drama. de fiets is dan weer geen probleem, dat vind ze heerlijk en valt ook zo in slaapt. iemand nog tips ivm wagenziek voor zn kleintje dan?
Tips helaas niet. Mijn ouders hebben ooit met vakantie (lange autorit) een middel gegeven. Ik was niet wagenziek maar wel bloedirritant en hyper haha. Hebben ze ook nooit meer gedaan. Wat voor mij helpt is snelheid en frisse lucht. Kan bijv niet op een boot maar wel een speedboot. Dus ik zou zeggen niet te warm kleden en in de auto raam op een kier. Toen ik groter werd ging ik in de auto gelijk slapen als ik ver moest zodat ik niet ziek werd. Je leert er op den duur mee omgaan. En een goede bodem in mijn maag helpt ook goed dan wordt ik minder snel ziek. Maar of dit alles bij zo'n uk werkt weet ik ook niet.
Voor in de auto heb ik geen tips, hier twee die het gelukkig prima vinden. Maar ik vroeg me af hoe je haar op je rug droeg? Want onze jongste is ook niet in een buggy te krijgen, die draag ik dus ook altijd (met een doek) en daar voel ik nog steeds haast niets van. Nu is deze ook licht, maar zijn grote broer zou ik ook zo een paar uur kunnen dragen.
Ik ben ook benieuwd hoe je haar gedragen hebt want als ik kijk naar 15 maanden, ik draag mn dochter van 3,5 ( 16 kilo ) en zoon van bijna 2 ( 12 kilo ) nog moeiteloos namelijk.
ik droeg haar altijd in een mei thai, en aangezien ik niet heel groot ben en madam ruim 10 kilo doet dat me ondertussen vreselijk zeer op de schouders. ik heb ook zn grote stellage, daarin gaat het beter dus die gebruiken we nog wel eens. het knopen van een doek op de rug is me nooit gelukt, al weet ik dat het dragen dan lichter is. ook word ze nu een beetje vervelend op de rug, wippen, heen en weer duiken, naar papa willen maar daarna direct weer terug. daar wordt het niet makkelijker op. maar tips voor rug dragen zijn ook welkom hahaha iemand enig idee of zn strip achter de auto (nooit geweten dat dat tegen wagenziekte was!) armbandjes, propje in het oor, ook echt werkt voor zn kleintje?
Een Mei Tai ben ikzelf ook niet zo'n fan van, maar dat is uiteraard ook weer persoonsgebonden. Wat betreft rugdragen zou misschien een consult een uitkomst kunnen zijn, ik heb het zelf nooit gedaan (lang leve Youtube in mijn geval ), maar degenen die het doen vinden het meestal een echte uitkomst. Zelf vond ik overigens de BWCC de fijnste knoop om in het begin met te dragen op de rug. Hij is makkelijk te knopen, je voelt jezelf behoorlijk zeker omdat je onmiddellijk een knoop maakt op je borst (en je kindje dus al behoorlijk vast zit) en ze zitten ook haast altijd goed, ook al heb je nog niet zo super goed geknoopt. Wat bij mezelf tegen wagenziekte altijd het beste helpt (en dat heb ik hier ook al gelezen), is zorgen dat ik van te voren iets heb gegeten en als ik onderweg toch last krijg, dan eet ik ook altijd iets. Andere dingen helpen bij mij niet, behalve pillen, maar dan val ik onmiddellijk in slaap, is dus ook niet altijd even handig.
Als je wilt blijven dragen, dan is een draagconsult en het lenen/huren van dragers zeker een goede tip. Ben je klaar met dragen, dan kan ik helaas niet helpen met tips mbt gillen in de buggy. Het enigste wat in me opkomt; zijn haar heupen en onderrug weleens gecontroleerd? Is het geen pijn? Mijn zoon gilde als baby flink in de maxi cosi en het bleek dat zijn bekkentje bekneld was.
Onze zoon van 13 kilo draag ik moeiteloos meerdere uren op mijn rug. Een doek knopen is niet echt je ding schrijf je, er zijn goede vervolg dragers te koop (ergonomische) waarbij je echt nog wel kunt dragen. Wat voor jou fijn zit is alleen lastig te zeggen. Dat hangt namelijk enorm af van jouw lichaam en de lengte van je kindje. Het fijnst is het om meerdere dragers uit te proberen. Tula, Manduca (al is onze zoon (18 maanden, 90 cm lang) daar al te groot voor, dat wil zeggen niet meer ondersteund van knieholte tot knieholte), Emeibaby, Wompat... Je kunt dragers op verschillende sites huren of je kunt een draagconsulent in je buurt benaderen. Sommige consulenten hebben dragers die je kunt passen tijdens een pasconsult of die je kunt huren via hun uitleen.
suusjeuh, ze is een tijdje onder behandeling geweest bij een osteopaat, die constateerde enkel een verhoogde druk op haar voorhoofd, na die behandelingen slaapt ze rustiger, dat wel. rug en heupen is niks mis mee gelukkig het is zo raar, zo zijn er ineens een paar dagen voorbij waarbij ze niet in de auto huilde! ik snap er echt niks van.. en heb de rug drager van mn vader eens geleend, ook een stellage maar dan een stuk kleiner en simpeler dan de mijne, en die draagt een stuk lichter. dus dat was top! eerst maar even verder kijken naar hoe goed rug dragen dan idd, dat vinden we beide nog wel heel fijn. zo jammer dat die draag consults toch best duur zijn.. :S
Pfff hier ook een dochter met een enorme hekel aan autorijden.. Ze krijst alles bij elkaar.. Vind het echt zoooo lastig.. Met eten en wat afleiding hou ik haar wel even zoet.. Heb het idee dat ze bijna in slaap valt en dan vecht tegen haar slaap door het op een krijsen te zetten.. Echt heel vervelend!