baby 10 weken, krampen worden erger..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons mannetje van 10, bijna 11 weken, heeft de laatste 2 weken steeds meer last van krampen en daarbij winderigheid.
    Hij heeft er in het begin ook last van gehad, toen een periode bijna niet en nu is het opeens weer heel erg.
    Hij gilt het soms uit, wordt rood en overstrekt zich.
    Is het normaal, dat het opeens weer heel erg wordt?
    Hij is wel 4 weken te vroeg geboren..
    Wanneer zijn de krampen op zijn ergst en neemt het ook weer af?
    Hij laat ook echt de hele dag door winden.:)
    Het vervelendste is, dat hij door de kramp en winden, overdag steeds wakker wordt en dan niet meer kan slapen:(

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Bij mijn dochter duurde het wel tot na de 3 maanden.

Kreeg van de kinderarts te horen dat het ook wel eens tot 4-5 maanden kan duren.

Maar hoop voor jou dat het snel minder wordt. Meestal zeggen ze dat na de 3 maanden het minder hoort te worden.

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ons meisje heeft het ook heel erg gehad.
    nu word het langzaam aan wat minder maar af en toe heeft ze er nog last van hoor, ben infacol gaan gebruiken en dat hielp heel goed.

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier hetzelfde gehad. Ostepaat bezocht en het was binnen 3 bezoekjes voorbij!

Echt een aanrader!

Groetjes

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Wat doet een ostepaat?

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wij zijn ook bij een osteopaat ivm voorkeurshouding en hij 'behandelt' ook zijn krampjes; hoop dat het helpt!
    Een osteopaat helpt het lichaam zich herstellen. (door aanrakingen)
    Je moet even googlen; lastig uit te leggen:(

7. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Geef je borstvoeding?
    Zo ja let eens op wat je eet. Sinterklaas komt er bv weer aan en veel baby's reageren gevoelig op de rkuiden in speculaas, kruitnootjes enzo. Maar ook zoiets als speculoos op brood kan reactie geven heb ik ondervonden.

Of een koemelk allergie...

8. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje had ook een hele tijd last heel erg...infacol gebruikt, hielp super goed...daarna was het over...ben ik gestopt...
    nu laatste dagen heeft ie super last van ONTZETTEND stinkende scheetjes haha...maar niet echt hevige krampen...

ik dahctd at de piek op 6 weken zat...maarja het kan idd langer duren...mss idd iets wat je hebt gegeten, waar je niet stil bij hebt gestaan..

ik had 2 weken terug beetje teveel cola gedronekn...meneer had echt suuuper veel lucht(windjes) en krampjes!

9. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ik eet idd VEEL pepernoten, maar geef geen borstvoeding;)
    Dus kan er lekker mee doorgaan...
    Huisarts vermoedt geen allergie, maar zegt dus dat het er bij hoort; wel frustrerend om je kleintje zo veel pijn te zien hebben...
    Hoop dat het snel overgaat.:)

10. tulip

tulip Niet meer actief

arm ventje!!! Hier ook hoor tot een maand of 3 1/2 zeker, maar het begon ook al met een week of 3 a 4. Op verzoek van de HA ben ik overgestapt op friso comfort, had eerst friso standaard. En daarbij adviseerde hij cinababy van vsm.

sterkte ermee.

11. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    SabSimplex druppels hielpen hier heel goed tegen de krampjes, hij is nu 3 maanden en ik geef het hem nog soms voordat hij gaat slapen...heeft hij daar in ieder geval 's nachts geen last van.
    Weet niet wanneer de piek is of waarom het sommige perioden erger is dan anders..
    Succes ermee!

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Is inderdaad frustrerend, daar had ik ook veel moeite mee.

Tja er zijn genoeg middeltjes op de markt die kunnen helpen. Wij hebben sab simplex geprobeerd, maar dit werkte maar kort. Infacol even geprobeerd, maar dat maakte haar verborgen reflux erger. Bigaia (homeopatisch middel in Duitsland) geprobeerd, maar had weinig effect. En uiteindelijk cinababy. Dit werkte een beetje.

We hebben eigenlijk de rit moeten uitzitten en na 3,5 maand werd het duidelijk minder.

Sterkte in ieder geval, hopelijk gaat het snel beter! :)

13. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Maar kan het kloppen dat het opeens weer op kan komen (een hele tijd weggeweest) en dat het dan eerst erger wordt en dan afneemt??

Deel Deze Pagina