Hoi, Mijn dochtertje is nu 2,5 maand en ik heb het idee dat ze wat eenkennig gaat worden. Tenminste ze kan nu om niks keihard gaan krijsen en gillen (ook wel als ze honger krijgt of moe word), maar dan is ze helemaal overstuur. Het rare is vervolgens dat ze dan door niemand te troosten is behalve door mij. Zelfs niet door mijn vriend! Gisteravond toen mijn vriend haar naar bed wilde brengen begon ze ook ineens en na 15 minuten ben ik haar maar gaan troosten want ze werd helemaal overstuur. En meteen als ik haar aanpak is ze stil! Herkent iemand dit? Het is toch raar dat ze niet getroost wil worden door haar eigen vader? Moet ik haar wel overpakken op zo'n moment of stimuleer ik haar dan alleen maar meer? Groetjes Chantal
Toevallig een uur geleden gelezen in het 'oei ik groei'boek. Het schijnt rond deze tijd te kunnen komen, eenkennig door het 12 weken sprongetje. Tijdens dit sprongetje wil de baby terug naar mama. Dit zie je doordat hij/zij eenkennig wordt. Ook het huilen/krijsen hoort erbij. Het grappige is dat mijn dochter vandaag in de spiegel keek en haar hoofd snel wegdraaide van haar eigen spiegelbeeld. Toen ze mij in de spiegel zag moest ze weer lachen. Zo van: he jou ken ik, maar die baby niet hoor.. haha.
Hier precies hetzelfde . Mijn zoontje is zaterdag 11 weken . Hij krijst en huilt nu echt enorm vooral als hij moe is ! En mijn vriend kan hem dan echt niet troosten ik moet hem dan pakken , en met hem gaan lopen . Het is nu standaard voor het in slaap vallen eerst krijsen ! En dat eenkennige wordt hier steeds erger zodra hij moe is wil hij alleen bij mij Soms best vermoeiend he .
Ja, ik herken het! Dochter is 11,5 wk en wil ook heel graag door mamma getroost worden! @Annette123, ik zie dat onze dochters even oud zijn
Oh ik wist niet dat het erbij hoorde. Het is inderdaad soms best vermoeiend.. Vooral als je weg wil en haar even achter laat bij opa en oma.. Ze bellen me soms op dat ze echt niet te troosten is. Kom ik er aan pak ik haar en meteen stil! Ook wel weer vleiend haha Maar zal toch blij wezen als dit weer over is..