Die speen grrrrrrr

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sidmick, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Dochterlief is een spenenjunk geworden.
    Sliep ze voorheen heerlijk van 8 tot 8 door, is het nu al 1,5 week bal.
    Bijna ieder uur word ze wakker en mekkerd ze om de speen. Speen erin en ze is weer stil, totdat ie er weer uit valt (of ze em in haar slaap eruit valt) Papa en mama zijn inmiddels doodop omdat ze steeds op moeten staan. Iemand een tip? Of zijn we nu veroordeeld totdat ze oud genoeg is zelf haar speen te vinden en terug te stoppen?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre is nog maar 6 weken en we hadden hetzelfde probleem. Ze krijgt nu alleen overdag de speen, dan heeft ze 'snachts niet meer zo'n zuigbehoefte. 'snachts krijgt ze helemaal geen speen, en na 20 minuten jengelen is het meestal voorbij en valt ze in slaap.

3. melanie faber

Dec 23, 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Lastig! Ik heb wel eens gehoord dat als je er een spuugdoekje aandoet, dat tie dan beter blijft zitten. Heb er geen ervaring mee, Jasmijn sabbelt op dr wijsvinger.
    Succes!

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ja deden wij ook een spuugdoekje eraan, kunnen ze m makkelijker vinden en valt minder snel uit bed.
    Hoop dat t vlug beter gaat!

5. Helaas... hier eentje die zelf al zijn speen kan vinden 's nachts maar er gewoon te lui voor is blijkbaar. Wij gaan er ook minimaal 1 keer per nacht uit alleen voor die^%$^%$^speen! :)

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Was het maar 1x per nacht. We moeten er echt minimaal 6x uit :(

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Kijk of je de speen s'nachts kan afwennen. Zal je wel even wat nachtrust kosten maar dat is dan tijdelijk.

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ducktape

9. *proest*

ik zou er een spuugdoekje aan doen, kunnen ze hem idd sneller vinden.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    We hebben al bisonkit geprobeerd maar dat werkte niet, denk dat ducktape ook geen oplossing is dus ;) :)

11. haha misschien dan met een elastiekje om de oortjes haha als ie dan uitvalt schiet ie vanzelf weer terug hahahaha :) ;)

Nee zonder gein, het is echt een vervelend iets en het kost je je nachtrust en waarom eigenlijk? Om een speen...
    Inderdaad, afleren is wellicht beste oplossing maar als ik mijn moppie dan zo lief zie liggen slapen met zijn tuut in zijn mondje dan ben ik het al weer vergeten :oops:
    Soms horen we door de babyfoon al dat hij hem uit bed heeft gegooid maar als hij dan verder niet jammert of huilt dan proberen we dit te negeren.

Toen Djenno nog niet zelf zijn speen kon pakken en vinden moesten wij ook een stuk of 5 keer eruit dus wat dat betreft is het al een stuk 'beter' geworden hahaha

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Je kan secondenlijm proberen. :)

Lijkt me wel een lastig probleem we lachen er nu wel om maar onder tussen zit je er toch mee.
    Ik weet wel dat mijn zus toen spenen had gekocht die s'nachts licht gaven zodat mijn neefje ze zelf makkelijke kon vinden.

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Ja het is inderdaad echt een probleem, vooral omdat ik een hele slechte slaper ben. Als ik eruit moet voor de speen duurt het gerust een half uur voordat ik weer inslaap. Ik ga vanavond iig een spuugdoekje proberen.

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

er zitten toch gaatjes in de speen 2stuks, elastiekje eraan en dan die weer om de oren binden , probleem opgelost

ik zou haar gewoon laten jengelen, zo min mogelijk die speen geven ook overdag.
    die van osn is 4 week en ik probeer zomin mogelijk dat ding te geven, ook omdat idd als hij eruit valt ze blijft huilen, nou ik vertik het om hem in 20 mintijd 6 keer erop nieuw in te doen.
    ze zoekt haar duimpje maar op.
    als ze nou ziek zijn, niet lekker in hun vel zitten(hanger ect) oke prima dan mag ze hem hebben als ze dan wil.

15. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Dit is leuk bedacht maar werkt gewoon echt niet. Ze krijgt de speen alleen als ze slaapt, verder niet. En om nou de hele nacht met een jengelend kind te zitten heb ik ook geen trek in, moet ook gewoon weer naar mijn werk de volgende dag. Bovendien vind ik dat echt zielig, ik laat haar niet huilen. Baby's hebben nu eenmaal zuigbehoefte.

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Heb hier precies hetzelfde probleem. al heb ik het idee dat het nu vooral aan het sprongetje ligt wat ze nu maakt. Ze is dan meer uit haar hum en op de 1 of andere manier 'klieriger'. Ik kan zelf ook weer moeilijk in slaapkomen op het moment dat zij elk halfuur tot een uur weer om die speen vraagt. Ik zat er ook aan te denken om het dan maar af te leren, maar het is maar een fase. In principe heeft ze hem ook alleen in de wieg en als we reizen.

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook een speendrama... Grr.. maar ik vertik het inderdaad ook om hem te laten huilen, vind ik niet normaal bij zo'n kleintje die gewoon een erge zuigreflex heeft!

18. Sidmick, hoe is het gegaan met het spuugdoekje?

19. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Er bestaan ook een soort knuffeltjes die je aan de speen vast maakt zodat ze niet zo snel uitvallen en als ze uitvallen je kindje hem weer snel kan vinden. Bij prenatal verkopen ze die dingen, is ook in het beste idee van nederland geweest!

Maar je zal toch even de tijd door moeten totdat hij hem zelf kan pakken. Olaf kan dat nu gelukkig al een tijdje, maar alleen als zijn nacht lampje aan staat anders begint hij ook te schreeuwen...

an tja afbouwen, Olaf krijgt hem alleen 's nachts en vorige week had hij hoge koorts en ziekjes, dus toen ook overdag op de bank bij me gehangen met speentje. Hij is er nu al zo aan gewent dat als ik hem uit zijn bedje pak hij zijn speentje uit zijn mond haalt en in zijn bedje gooit. Onder het motto..."speentjes moeten ook slapen toch?"

20. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik las hier de tip over een spuugdoekje vastmaken aan de speen en heb het vannacht gelijk geprobeerd. We hoefden er maar 1 keer uit! Normaal gesproken 4 a 5 keer. Maar....misschien was het toeval. We gaan vannacht weer kijken hoe het gaat.
    Wij hebben geen nachtlampje op haar kamer staan, dat ga ik toch ook maar eens proberen. Dan kan ze de speen (met doekje) ook zien.

Share This Page