Dreumes slaapt heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ster27, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse slaapt sinds een maand of twee meer ('s ochtends 1-1,5 uur en 's middags 2uur), maar sinds een maand is het echt heel veel geworden. Hij slaapt nu 's ochtends tot een uur of 8.30-9.00 uur, gaat dan tussen 10.00-10.30 weer naar bed toe, slaapt dan 2-2,5 uur. Na de lunch speelt hij even of gaan we een stukje wandelen en rond 14.00 uur gaat hij weer naar bed en slaapt hij 2-2,5 uur. En rond 19.30 gaat hij weer naar bed. Soms, als hij eerder wakker is of als we al vroeg ergens heen moeten dan heeft hij aan twee slaapjes niet genoeg en maakt hij er drie van.
    In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat hij al ongeveer een maand niet fit is (oorontsteking, verkoudheid, buikgriep), maar hij is nu wel weer opgeknapt, maar slaapt nog net zo veel. Ergens maak ik me toch wel een beetje zorgen, zeker omdat we dit niet van hem gewend zijn (hij sliep altijd best weinig).
    Zijn er meer dreumessen die vanaf ongeveer 1 jaar veel meer zijn gaan slapen ipv minder?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou...ik zou zeggen: geniet er maar van ;)

Want mijn ervaring is, dat ze dan de slaap nodig hebben om bijvoorbeeld een fysieke groei door te maken, of ter voorbereiding op een mentale.
    Rond de eerste verjaardag staat er veel te gebeuren, die sprong vond ik wel het heftigst.

Onze jongste is van eind april 2011 en slaapt in de ochtend 1,5-2 uren en in de middag 2-3 uren.

Dus voor ons is het vrij normaal...
    De oudste heeft ook altijd veel geslapen :)

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik geniet er ook wel van hoor, kan de rust momenteel zelf ook wel goed gebruiken. Maar vond het zo vreemd, van de meeste moeders om me heen hoor ik dat hun kindjes naar 1 slaapje gaan rond deze leeftijd en Jesse heeft zijn slaaptijd overdag bijna verdubbeld en gaat 's avonds 1,5 uur eerder slapen. Eerder mochten we blij zijn wanneer hij overdag 2,5-3 uurtjes sliep. Nu is hij soms tussendoor maar een uurtje wakker (zoals vanmiddag). Hij loopt wel sinds 1 januari een paar stapjes los en sinds een week of 2,5 loopt hij heel goed los en ook langere stukken. Misschien dat dit er ook wel mee te maken heeft.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je verhaal komt me wel vaag bekend voor....volgens mij idd hier ook in de periode van los lopen. Kost natuurlijk ook veel energie.
    Maar wij hebben idd ook van die momenten gehad dat je denkt: waar halen ze die slaap vandaan?

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    geniet ervan inderdaad!
    Hier een peuter dat ook nog steeds veel slaapt.
    vanmiddag om 12.00 op bed gelegd.. En het is momenteel nog steeds stil ( ga hem er wel zo uit halen hoor)
    En savonds ligt hij toch ook weer om 7.uur. tot de volgende morgen 8.00 uur.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben jaloers :D Hier een dreumes die al 3 maanden maar 2 uurtjes slaapt overdag..

Als ze ziek is of een groeispurt maakt, merk ik wel dat ze meer slaapt (3 ipv 2 uur ;))

Deel Deze Pagina