niet willen slapen bij de oppas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mowtom, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    hallo mensen,

ik ben op zoek naar de gouden tip! Jesper slaapt niet graag in het camping bedje....maar dus ook niet bij de oppas. Ze belde mij vandaag op mijn werk op dat het echt erg was. Jesper was helemaal overstuur geweest toen hij in het bedje lag. Hij loopt helemaal rood aan en is erg aan het huilen. Zodra ze Jesper in het bedje wil leggen zet hij zich al schrap en begint te krijsen.... Soms slaapt hij een drie kwartier maar meestal niet. Ook al is hij kei en kei moe hij wil t niet.

Nu merk ik dat hij dat ook dus doet in ons eigen campingbedje (behalve op de vakantie in center parcs? :( ). Ik denk zelf dat het is omdat hij lager hierin ligt dan natuurlijk in zijn eigen bedje. Daar ligt hij hoger in en kan hij dus rond kijken en ook door de spijlen heen. Dat kan natuurlijk ook niet in het camping bedje. Dat is geheel gesloten, ja oke met kleine gaatjes maar daar kijkt ie niet zo goed doorheen denk ik...

Heeft iemand een idee wat ik hiermee kan doen? Hij moet toch echt slapen bij de oppas en ook in zijn eigen campingbedje....
    Iemand die hier ook ervaring in heeft gehad?

Alvast bedankt!
    Groetjes Mowtom

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    heeft hij thuis een slaapzakje aan, misschien kun je die meegeven zodat het vertrouwd is ? en wat voor bedje heeft je oppas, ons campingbedje heeft gazen zijkanten, daar kan hij doorheen kijken, de oppas heeft 2 bedjes, een hetzelfde als die van ons, en de andere is dicht, in die dichte wil hij niet slapen :(

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Inderdaad wat fioontje zegt.
    Heb hier ook een oppas kindje die gewoon niet deed slapen dus mama heeft alle knuffels en slaapzak en muziekdoosje mee gegeven.

En ineens sliep die wel!

4. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo

marissa sliep in het begin ook niet bij de oppas, of maar eventjes.
    en nu sinds een maand slaapt ze er ineens wel goed.

ze is nu 9 maanden.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou heb al geen tips meer nodig...de oppas stopt ermee?!?!?!?!?!?! Kwam ze vandaag mee, Jesper heeft 2 dagen volgens haar gehuild....Ja duh...hij is 6 mnd en krijgt tanden...en ja baby's huilen wel eens, de ene dag meer als de andere. Fijn zeg!

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    nouja, als ze daar al niet tegen kan, ben je haar liever kwijt als rijk lijkt me, maar tis wel vervelend voor je, moet je weer op zoek, wennen, succes meid, hopelijk bij de volgende meer geluk.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou ja het ging eigenlijk heel erg goed! Niks van gemerkt dat het haar boven haar hoofd groeide. Ja alleen dat hij daar weinig sliep maar niet dat hij veel huilde...
    Kwam ze ineens vandaag mee. Wel lullig want dit is al het 2e oppas adres in 3 maanden tijd of zo....de eerste stopte ook van het ene op het andere moment omdat ze een baan buitenshuis had. En nu dit weer....

8. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Het zit je dus niet echt mee met een oppas. Ik hoop dat je snel een goede "blijvende" oplossing hebt gevonden. succes!

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi Mowtom,

gedver, wat vervelend dat je oppas het opgeeft!
    Mijn dochter is ongeveer even oud als Jesper, en zij huilt de laatste tijd ook als ze in bed gelegd wordt. Eigenlijk standaard, wat ze hiervoor werkelijk nooit deed. Dus misschien kan het ook aan de leeftijd liggen? Of doet hij het helemaal niet in zijn eigen bedje?
    Wat campingbedjes betreft, ik zou ook zo'n bedje gebruiken met de gazen zijkanten, die 'werken' hier wel.

succes!
    Amber

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Ja we hebben idd ook zo'n camping bedje met gaas aan de zijkant. Maar ja gisteren bij vrienden van ons gaat ie vervolgens wel gewoon slapen in zo'n bedje....dus waar het precies aan ligt? Ja hij slaapt thuis ook niet zo veel meer overdag.
    Als ik hem dan hier om het uur op bed zou hebben willen liggen huilt ie ook. Maar goed ik denk dat er wel meer achter steekt. Ze is een beetje labiel heb ik nu het idee. Terwijl ik dit van te voren echt nooit heb gemerkt.....

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lastig voor je. Daar zit je toch niet op te wachten als je je kindje 'uit handen' geeft. Misschien maar goed dat ze zo snel aan de bel trekt, ook al zit jij nu zonder oppas. Voor hetzelfde geld had ze het niet aangekund maar haar mond gehouden, dat zou je ook niet gewild hebben toch?

Succes met het vinden van een fijne oppas!

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    misschien is dat dan wel de reden van het huilen, dat hij aanvoelde dat ze niet lekker in haar vel zat ?

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    haha ik wil net zeggen ligt het niet aan de oppas?!?!
    misschien legde ze hem wel op bed terwijl hij helemaal geen slaap had of wat dan ook?

maar goed ze stopt er mee, wel balen voor je maar als ze niet tegen een huilende baby kan dan is het misschien wel niet zo erg.

ik hoop dat het slaap 'probleem' zich snel oplost en veel succes met het zoeken van een nieuwe oppas!

joyce

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter heeft vandaag voor het eerst bij haar oma geslapen. Daarvoor als ze op visite waren moesten we altijd vroeg weg. Maar sinds ze haar buik slaapt, slaapt ze overal :D Dus misschien dat het nog even kan duren.

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou vandaag laatste gesprek gehad met de oppas....jeetje wat een drama! Echt een niet netjes gesprek van haar kant uit. Ik ben op een gegeven moment maar opgestapt samen met de tussenpersoon van het bureau. Nu net vanavond kennis gaan maken met een eventuele nieuwe oppas. Wel moeilijk hoor, dit word al de 3e oppas in 3 maanden tijd. Ik weet niet meer zo goed waar ik op moet letten. Vorige keer was ik ook erg enthousiast en ja je ziet wel dat wil niks zeggen.
    Deze oppas heeft wel al 15 jaar ervaring en heeft kinderen echt van een jaar of 2 tot hun middelbare school tijd opgevangen, dus zijn ouders wel erg tevreden geweest denk ik dan.
    Maar ja ze is wel wat ouder (wel nog jong van geest denk ik) kan ze alles nog wel aan met Jesper? Hij is tenslotte pas 6 maanden en wie weet wat voor een rauwdouwer hij gaat worden?!?!?!?!

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    leeeftijd lijkt me niet zo heel belangrijk, hier zijn de opas en omas ook in de 60, en die kunnen onze bengel ook nog prima aan, ik denk dat ervaring ook wat zegt. ik had de mazzel mijn oppas al heel lang te kennen, en ik heb haar kids groot zien worden (haar jongste is 10) en de manier waarop sprak mij aan

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Ja ik denk dat dat idd wel het belangrijkste is...
    Ik hoop dat ze zelf ja zegt eigenlijk...maandag weet ik meer!

18. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Bij onze eerste oppas deed ons zoontje huilen wanneer ik wegging en hij huilde nog wanneer ik hem ophaalde. Helemaal strak staan van de spanning en drie dagen "naplezier" door onrustige nachten en dergelijke te hebben. Wij zijn inmiddels ook bij de derde oppas aanbeland en hij grijnst van oor tot oor wanneer ik hem erheem breng en grijnst van oor tot oor wanneer ik hem weer ophaal. Ik weet zeker dat dylan zich beslist niet prettig voelde bij de eerste oppas en ikzelf voelde dit ook aan. je intuïtie verteld veel, hoor.
    Vertrouw maar op je kindje, en je merkt echt wel aan hem dat het goed of fout zit....

Succes ermee,

Groetjes, vonneg

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars heeft het zo naar zijn zin bij de oppas, hij is met name helemaal verliefd op de 16 jarige dochter, dat als we tegelijk binnen komen hij naar me lacht en zegt hee skat, en vervolgens naar de dochter kruipt om haar te knuffelen :( als ik hem breng staat hij me ook heel blij uit te zwaaien maarja, dat heb ik liever als dat hij me huilend in mijn armen kruipt hihi.

Deel Deze Pagina