Hallo Allemaal, Wij gebruiken hier de Kruidvat luiers en deze bevallen uitermate goed. Echter heeft ons meisje nu maat 2 aan maar steeds rode strepen/striemen op haar billetjes en beentjes. Kan het zijn dat deze luiers gewoon al te klein zijn en we over moeten naar maatje drie of hebben alle baby's die rode strepen/striemen? Het ziet er niet pijnlijk uit maar is wel rood. Ze was bij de geboorte 4020 gram en inmiddels 4690 gram. Best een fors dametje dus met lekkere dikke billen
hier nooit strepen, maar inderdaad of over of de luier minder ver vast doen op de buik. qua maten moet je niet te strikt naar de kg kijken, zoonlief zat ook al veel sneller in de volgende maat dan voor zijn gewicht hoefde omdat hij te veel plaste.
hier hebben we echt maar 2 weken maat 2 gebruikt. ze zat al snel in maat 3. Dus denk gewoon een maatje groter.
Veel minder strak kunnen we de luiers al niet meer doen dus zal toch maar over gaan op maatje 3 dan...ons dikzakje hahaha
Gewoon eens maat 3 proberen; vaak is er ook een periode waarin beide maten passen. En als maat 2 nu eigenlijk al niet meer past, dan past 3 waarschijnlijk wel
lijkt me sterk dat ze met 4700 gram al over gaat naar maatje 3,mijn dochter ging naar maatje 3 over toen ze dik 6,5 kilo was,dat was met 2 maanden. Ze kunnen tot dik 6,5 kilo in maatje 2. Maatje 3 zal denk ik te groot worden voor je kindje,mijn meisje is ook een spekkie met haar 3 maandjes en bijna 7,5 kilo maar maatje 3 zit bij haar nu pas een beetje goed. Bumblies vallen wel wat kleiner die zou je wel kunnen proberen in die maat,maar ik gebruik pampers en denk dat die voor nog geen 5 kilo toch echt te groot zijn in maatje 3. Denk dat je de lipjes te ver trekt om het dicht te doen bij de luier. Ietsjes minder strak aantrekken kan goed helpen.
oja bij mijn meisje zitten die striemen ook,maar denk niet dat het komt omdat de luier te strak zou zitten hoor,maar ze bewegen in die luier en dan krijg je gauw al streepjes ervan in de huid.
Mijn zoontje heeft die streepjes ook maar ik heb pampers en heb maatje 4 geprobeerd en die zijn voor hem echt nog veel te groot. Ontlasting kwam er via de beemtjes weer uit Maar ja hij weegt ook pas 6 kilo met 5 maanden Hihi geen spekkie dus Nu smeer ik op de plekken van de streepjes gewoon wat zinkzalf en weg is het. Succes met proberen!