4 tanden tegelijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartjev, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Mijn zoontje heeft al een tijdje last van zijn tandjes dachten we. Rare luiers, snachts wakker worden.. Het duurde vorige keer ook al zo mega lang, maar het waren dus inderdaad de tandjes die doorkomen!
    Nu heb ik eens goed gekeken en zijn het er 4!!!!! aan de bovenkant.
    Hij heeft er echt heel erg last van. Overdag helpt het wel goed om dentinox te smeren (als ik al mag smeren van meneer). Maar snachts is drama. Ik ben zelf helemaal kapot (vroeg beginnen op werk, vermoeiende lange dagen, en dan dus paar keer opstaan snachts). Mijn man is veel weg, ook snachts komt hij de laatste paar dagen pas om 3u thuis ofzo, en dan moet hij alweer om 8u in amsterdam zijn. Hij werkt in de muziekbuisiness..
    Nu wil ik erg graag slapennnnnn, maar hoe?? Heeft iemand de gouden tip?? Ik heb al een zetpil geprobeerd, dentinox..

2. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik ben naar een homeopaat gegaan en heb daardruppels en een korreltje van gekregen. Dit hielp erg goed moet ik zeggen. Misschien een idee?

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    hoe kom je terecht bij een homeopaat die betrouwbaar is? Googlen? Of bedoel je gewoon een homeopaische winkel, die hebben we hier namelijk wel in de buurt..?

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan een drama zijn he met die tandjes :(
    Mijn dochter krijgt sinds kort chamodent tabletjes en het werkt super! Achteraf denk ik, had ik dat maar meteen gegeven! Had der een hoop pijn en slapeloosheid voorkomen maar goed.
    Keek 2 weken terug in haar mondje en er zaten zo inene 2 bovenhoektandjes en 4 kiezen bij!
    Het is het proberen waard iig, hier werkte dentitox maar voor een minuut of wat en om telkens met die zetpillen in de weer te gaan kan ook niet goed zijn?

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ohh zo herkenbaar..
    mijn dochter kreeg eerst 4 kiezen tegelijk,dit ging nog wel redelijk..
    maar de afgelopen 2 weken kreeg ze 4 snijtanden tegelijk,oh wat een ramp zeg!!
    hele avonden en nachten gillen en niks willen.
    ze wilde slapen maar wilde niet in der bed. maar mocht er ook niet vasthouden,mocht niet naar der kijken of aanraken.
    maar mocht ook nog weggaan,, het was echt een dramaa!!!

ik heb toen ze echt ontzettend veel last had, savonds voordat ze naar bed ging een paracetamol gegeven.
    die nacht is ze 1x geweest en ging ook zo weer slapen..

als hij echt zo ontzettend veel last heeft zou ik hem gewoon een paracetamol geven hoor!
    als je zelf ontzettende kiespijn heb bv neem je ook een paracetamol..

succes ,hier gaat het gelukkig weer goed, ze zijn nu goed door (eindelijk) ( ze at ook helemaal niet meer en ze is al te licht gelukkig haalt ze het nu wel in)

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik ben zelf helemaal niet zo van de zetpillen, maar geef er nu dus soms wel een voor het slapen gaan. Zodra de paar uur om zijn wordt ie wakker, ook geen oplossing dus :p
    Maar die chamodent druppels, die ga ik eens proberen denk ik. Hij neemt zijn vit.d druppels ook altijd zonder problemen (mondje open en druppelen maar)! Is ook homeopatisch toch?

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Chamodent is inderdaad homeopatisch. Dit was alleen niet sterk genoeg.

Ik heb de homeopaat gevonden door te kijken op detelefoongids.nl. Daarna heb ik gekenen of 'mijn'homeopaat ook aangesloten is bij de vereniging Nederlandse Vereniging Klassieke Homeopaten. NVKH - Nederlandse Vereniging van Klassiek Homeopaten

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook al tabletjes geven, onder 1 jaar 3 x 1 per dag en na een jaar 3 x 2 per dag.(bij acuute gevallen om het uur en dan max 6-12)
    Die dingen lossen zo op in de mond maar druppels kan natuurlijk ook.
    Het is het proberen waard iig.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik ga straks wel even wat halen bij de drogist. Ik moet echt nodig slapen!!!! Kan overdag als ik vrij heb echt niet effe terug naar bed, dan slaap ik niet.. Moet volgende week extra uren werken ivm uitval collega, dus denk dat ik maar een nachtje bij mijn ouders ga slapen...

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Helaas heb ik geen tips... wel zielig voor je kindje zeg! Sam krijgt hier ook veel tanden (heeft er nu 7) maar heeft er nog geen last van gehad. Ik moet wel zeggen dat we een klein gevuld stoffen hartje in huis hebben die ik van één van de zusters hier in het klooster in het dorp heb gekregen. Ik weet niet wat erin zit, maar kreeg de boodschap mee dat als ik het hartje in huis zou hebben, dat Sam geen last van zijn tandjes zou krijgen :(. Toeval of niet... hij heeft nog nergens last van gehad...

Succes!
    Josien

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik heb daar straks chomodent druppels gehaald, gedruppelt, en nu slaapt hij al twee uur achter elkaar als een roosje.. Hopelijk vannacht dus ook!!! bedankt voor de tip!!!!!

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Heeft heeft bedacht dat tandjes krijgen zoveel pijn moet doe nbij die kleintjes die mag je van mij.... ;)
    Hier ook tandendrama hoor. Had al een topic erover geopend, wij hebben van woe op dond ook maar 2 uur slaap gehad. Ze wou niks, alleen maar huilen en gillen. Ik was echt ten einde raad. De volgende dag zat ik echt als een zombie op mijn werk!
    Nu is er onder een tandje doorgekomen (de eerste!! *trots*) en ik heb donderdag gelijk chamodent-druppels gekocht. Heb het idee dat dat ook goed helpt. Ze is nog steeds wat onrustig maar ze slaapt tenminste wel (en wij dus ook).
    Sterkte, zeker zwaar als je het alleen moet doen omdat je vriend zoveel weg is...

@Josien
    Ik wil ook wel zo'n hartje! Helaas hebben we hier in de buurt geen klooster...

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Vannacht werd hij dus weer wakker (01.00u), ik heb hem even laten huilen, maar het werd steeds harder, dus ik opgestaan.
    Maar effe druppelen (met wat moeite want hij sliep toch nog half maar was ook half wakker), even vasthouden en ik kon meneer weer gelijk in bed leggen en hij sliep tot vanochtend!!!! yes!!!

Nu was het manlief die me wakker hield, hij kwam weer om 2u van zijn werk en begon te vertellen hoe het was geweest, haha :p Hij was zo trots hoe goed het was gegaan (moest voor een uitverkocht Paradiso werken, hij regelt alles rondom de band en heeft de leiding over de mensen die rondom het podium werken..Hard gewerkt, maar wel lekker zei ie)

14. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, en zo wil je graag wakker gehouden wrden, althans als ik zou moeten kiezen tussen pijn bij kind of een overenthousiaste man........:D
    Goed gegaan zeg vannacht! Maar hoe geef je die druppels dan? Ook gewoon een paar keer per dag of enkel als er last is?
    Echt knap dat je al meteen het verschil merkt he, kan je zoontje lekker rustig zijn tandjes verder krijgen terwijl hij slaapt ;)

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    haha ja inderdaad, een enthousiaste man is leuker, maar toch.. kan de slaap goed gebruiken ;)!!!
    Ik was ook echt zo opgelucht dat ie meteen weer insliep! En maar 1x wakker werd! Andere nachten was echt draaaaama, en nu gewoon even huilen, druppelen en weer slaapie doen :) Ik betrapte me er andere nachten op dat ik zo ongeduldig werd, terwijl ik zo helemaal niet ben. Beetje sneu voor het mannetje natuurlijk, maargoed, slaaptekort is ook niet echt fijn..
    Ik las dat ik de druppels in 'acute' gevallen elk uur mocht geven, maar verder 3x daags 6 druppels. Dus ik heb gisteren overdag 2x gegeven, en vannacht 1x. Vandaag doe ik het gewoon als ik denk dat hij er last van heeft. Ze zijn echt bijnnaaaaa door (1 hoektand is puntje door), maar dus nog niet allemaal helemaal. Pfff..

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja slapen zou ook erg fijn zijn he maar wel erg lief van je man dat hij het met jou wilde delen.
    Misschien beter toch die druppels geven zoals erop staat, dus standaard blijven geven, zo voorkom je namelijk de pijn en mocht je zoontje er dan toch nog extra last van hebben dan kun je er bij gaan geven.
    Dit is zoals ik het doe hoor, ik voorkom liever dan ik genees als daar dus de mogelijkheid voor is en chamodent kan totaal geen kwaad.
    Hoe oud is jouw kindje? En hoeveel tandjes heeft hij nu al?
    Ziet er zo maf uit als het hele rijtje door is boven bij het lachen hihi.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Chamodent...weet niet hoe oud je kindje is.
    Eerst deden we druppeltjes maar dat werkte niet, en toen vond ik er tablets van en dat ging perfect!

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon kreeg ze ook altijd met 4 tegelijk, ook zijn kiesjes. Laatst zijn de laatste 4 kiesjes er door heen gekomen. Hij was er altijd even flink ziek van maar ik dacht altijd hoe meer hoe sneller ze er van af zijn. Nu is hij nog geen 2 jaar en heeft het hele gebit compleet... zijn we van die ellende af ;)

19. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Op zich gaat het nu prima gelukkig :)
    Maar hij is nu 17 mnd. Hij kreeg zijn eerste 2 (onder)tandjes met zijn eerste verjaardag, en nu dus 4 boventandjes. ben echt benieuwd hoe dat er uit ziet, zijn zo gewend aan die twee kleine tandjes als hij lacht!!!

20. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik mocht gisteren nog eens een blik werpen in de kleine man zijn mondje, en uhhhh... Ik denk dat er zelfs wel 6(!!!) tanden tegelijk komen! 2 voortanden, 2 tanden ernaast en 2 snijtanden. Logisch dat hij er last van heeft....

Gisterenavond/nacht weer op gemoeten, hij werd weer wakker.Ikke eruit, mannetje getroost, gedruppelt en terug gelegd. Na half uur begon het weer!!! Ik chagrijnig op man omdat hij er niet uit ging, uiteindelijk ging ie toch.. Bleek dat mannetje hele bed onder geplast had (half uur ervoor nog niet??). Ik dus ook eruit, man de kleine man verschonen, ik het bed verschonen. Zucht.
    Het lijkt wel alsof het beter gaat als man er niet is, dan heb ik meer geduld, zucht...

Deel Deze Pagina