Hallo! Zoontje van bijna 8 mnd is met kerst en oud&nieuw flink ziek geweest. Twee keer antibiotica en een puffer gehad vanwege oorontstekingen, koorts en slijm in zijn longen. Hij is opgeknapt en 11 jan bij een bezoek aan de kinderarts te horen gekregen dat het puffertje niet meer nodig was. Maar nu sinds maandag weer aan het hoesten, snurkgeluiden en overdag ook wat pieperig. Ben weer met het puffertje begonnen en hij heeft tussikind (hoestdrank). Ik vraag me alleen af wat ik nog meer kan doen? Hij blijft maar hoesten.. wat water gaat er niet in als hij slaapt. Vanavond ook lekker warm gedouched, maar het stoom heeft niet veel geholpen. Heb al meerdere kindjes naar het ziekenhuis zien vertrekken vanwege benauwdheid (rs-virus). Maak me dus best wel zorgen. Wie heeft tips?
Pff naar hè!! Hier kwakkelen we ook al zo vanaf oktober. 3× antibiotica en puffen. Hier ligt bedje schuin en elke nacht een natte handdoek op de (uitgeschakelde ) verwarming voor lucht vochtigheid. Soms tijmsiroop en luuf om wat te verzachten, maar niet echt het idee dat het wat doet. tussenkind trouwens ook niet. We zitten ook wekelijks bijna bij de huisarts om haar longetjes in de gaten te houden. Ze krijgt geen koorts alleen verhoging. Helaas geen echt advies dus... ik leef en lees mee!
Welke puffer heb je? Ventolin/salbutamol? Na maanden ongehoord te zijn, zijn we na een flinke bronchitis aanval eindelijk bij een goede kinderarts beland. Dochter blijkt hoogsensitieve longen te hebben (soort van astma maar noemen ze jet bij kinderen niet zo). Zij krijgt naast salbutamol ook de qvar (werkt ontstekingsremmend), ze blijft constant hoesten, vooral snachts, maar ik heb nu wel de 'rust' dat het niet zomaar doorslaat weer in een ontsteking of bronchitis oid. mischien eens aan je kinderarts?
Ha dames, n.a.v. bovenstaand onderwerp toch nog even een vraagje: zoon zit op het KDV en is voor de zoveelste keer ziek. Dus ik dacht; waarom geen extra vit c geven om proberen zn weerstand zo een beetje op te krikken? Baat het niet dan schaadt het niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Google geeft weinig informatie behalve vitaminedruppels (incl vit D) voor baby's. [Vitaminstore - Animal Parade Baby Plex druppels). Hoor graag wat jullie vinden
Hier blijft ze ook vaker ziek dan beter! ik gebruik ook probiotica in de hoop op betere weerstand. Extra vit c.. ik zou zeggen waarom niet. baat het niet schaad het niet toch.. Maar geen ervaning mee Maar als ze goed en genoeg fruit en groente eten zou hij al wel genoeg vit c binnen moeten krijgen
Je zou het kunnen proberen. Maar hun weerstand is gewoon nog niet opgebouwd he, dus ze zullen toch meer oppikken en dan is een Kdv natuurlijk een goede plek om alle griepens en verkoudheden mee te pikken. Het is wel vrij normaal als je kind regelmatig verkouden is als ie naar het Kdv gaat. Wij geven wel multivitaminen aan onze dochter (kauwtabletten), maar zij eet ook niet heel goed haar groente op meer (ik ben bijna 2 en ik zeg nee fase). Maar kauwtabletten is niet echt geschikt voor een baby van 8 maanden.
Hier ook een kleintje die om de haverklap verkouden is (vanaf november toen ze naar het kdv ging) rond de kerst ook benauwd geweest ha vermoedde RS maar ze hoefde gelukkig niet opgenomen te worden. Wel is me toen verteld dat het dan een zwakke plek blijft dus dat ze bij volgende virusjes sneller benauwd worden. Hier schijnen ze dan overheen te groeien als ze wat ouder worden. Echt heel vervelend.
Ja hier ook van 9 maanden elke keer maar 1 week even beter dan begint het weer droge hoest dan weer vol slijm neus dicht Hij heeft al vocht achter trommelvlies krijgt binnenkort buisjes. En als ze rs virus gehadh hebben blijven ze meer vatbaar voor vokgende virussen en kan de hoest vaak snel terug leren Me andere zoontje toen met 7 weken in ziekenhuis gelegen met rs zeker tot jaar oud nog heel veel ziek geweest Goed in de gaten houden longen oren meer kan je niet doen
Die kleintjes zijn gewoon erg vaak ziek/ verkouden. Zoontje is hier ook bijna elke maand wel verkouden en/of ziek. Met oud en nieuw een paar dagen koorts gehad en flink hoesten en snotteren. Nu sinds gisteren weer flink aan het hoesten en snottebellen, maar nu gelukkig (nog) geen koorts. Hier hebben we ook een puffer in huis, zoontje kan soms tijdens een verkoudheid ook wat benauwd zijn dus dan gebruiken we die als het nodig is. Wat de huisarts bij mij aangaf was, als je de puffer meer dan 1 week moet gebruiken en eigenlijk vaker moet puffen dan de aanbevolen hoeveelheid dan moest ik terug komen. En natuurlijk als je kindje echt ziek wordt en/of langer dan 3 dagen koorts heeft of je vertrouwd het niet, dan even terug naar de huisarts. Kinderen bouwen in hun eerste levensjaar juist weerstand op door vaak verkouden en ziek te zijn. Zo maakt het lichaam afweerstoffen aan.