ons dochtertje van bijna 4mnd slaapt sinds een aantal nachten door. de laatste fles om 21.00 uur en rond 7.30 uur meldt ze zich pas weer (ons zoontje heeft de eerste 1.5 jaar niet doorgeslapen dus ik ken ook de andere kant...) ik vraag me af of dit goed is als ze zo lang geen voeding krijgt. ze lijkt er content mee te zijn. wel merk ik dat ze overdag veel sneller behoefte heeft aan een fles. Na 3 uur moet ik echt een fles maken maar goed dat kan natuurlijk ook als ze snachts zo lang slaapt! ze krijgt nu 5x150ml water + 5 schepjes. Is dit genoeg of zou ik moeten ophogen. Ze weegt 5500 gram iemand ervaring?
Van het ophogen van de fles kan ik je geen advies geven, echter over te lang zonder voeding zou ik me geen zorgen maken. Onze zoon slaapt al vanaf 3,5 maand van 20.00 tot 8.00 door. We moesten hem elke keer wakker maken voor zijn late voeding en toen we die lieten vervallen sliep hij gewoon door. Hij krijgt overigens sinds hij die laatste voeding liet vallen 4x210 met 7 schepjes. Aan 4x 180 met 6 schepjes had hij niet genoeg.
Hallo! Ons zoontje sliep vanaf een week of zes al lekker door maar we maken hem nu bij vier maanden nog wel wakker voor een laatste fles. Hij zit nu sinds twee weken op 5 keer 190+6. Met ophogen hebben wij om de paar dagen een flesje extra "groot" gemaakt. Dus 190/6 in plaats van 160/5. Succes!
Onze zoon slaapt al vanaf 3 maanden van 20:00 tot 8:00. Hij woog toen ook 5,5 kilo. Vanaf toen zijn we 4 flessen van 210+7 gaan geven en dat gaat heel goed. Hij weegt er nu alweer bijna 7 kilo
zolang ze niet duffig is, en lekker slaapt, verder happy is, lekker zo laten! ze heeft blijkbaar al heel goed door dat ze dr voeding overdag haalt en s nachts lekker wil slapen, lekker van genieten!
je kan de flesjes ophogen naar 180/6 je kindje mag dat qua gewicht wel hebben. Misschien is je kindje dan overdag ook wat meer tevreden en laat je kdinje wel 4 uur ertussen. Succes en geniet ervan
moeilijk he mijn meisje slaapt ook opeens door van 20.00 tot 8.00 uur. ze dronk 5 x 165 cc en het cb gaf aan ze mag 5 x 200 cc maar ik kom nu uit op 4 x 200 cc en de eerste fles drinkt ze niet eens helemaal leeg! Laatste fles is wel een pyamapapje. zolang ze groeien is er denk ik niks aan de hand. maar klopt toen ze nog niet doorsliep kwam ze om de 4 a 5 uur voor haar flesje en nu echt al om de 3 uur dat ze wil drinken.
Mijn dochter is nu ook 4 maanden en sinds 2 weken slaapt ze van 8 tot 8, daarvoor kreeg ze nog een late voeding om 22.30 en sliep dan tot 6 of 7 uur. Ze krijgt nu dus 4 voedingen 8-12-4-8 uur. Je mag 180cc aan gaan bieden qua gewicht. Bij bij op het cb zeiden ze dat ik met 4 maanden de laatste voeding weg mocht laten mits de kleine het kan hebben natuurlijk en het zelf ook accepteerd. Bij onze dochter gaat dit hardstikke goed.
ik heb het geluk dat ik 2 kindjes heb die al heel snel doorsliepen. Zolang als ze sochtends nog goed helder wakker word is er niks aan de hand hoor Lydia krijgt nu 4x 180+6 en 1x150+5 met fruit
Mijn kids sliepen voor dat ze 8 weken waren minimaal 8 uur achter elkaar en met 3-4 maanden 12 uur achter elkaar (4 x 180/6). Niets aan de hand. Wel heb bij mijn dochter gewacht met de late voeding niet meer te geven tot ze overdag 4 x 180/6 dronk (de late avondfles is nooit hoger geweest dan 120/4 geloof ik)