Draagzak vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jillzz, 11 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik heb een hop-tye van hoppediz. Nu schijn je die vanaf de geboorte te kunnen gebruiken, maar als ik mijn ieniemienie babytje er in stop zit hij behoorlijk wijdbeens. Ik heb het onderstuk al zo strak mogelijk staan maar dan nog is het redelijk wijd. Kan dit gewoon, of moet ik nog even een tijdje wachten? Want het lijkt me erg oncomfortabel voor die beentjes.

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb dezelfde en deed de beentjes erin in het begin. Het onderstuk deed ik dan op z'n breedst.

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik ken de zak niet, maar als de beentjes wijdbeens staan, lijkt me dut niet prettig

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.911
    387
    83
    Hier zat zoon er vanaf de geboorte in. Ik heb niet het idee dag hij oncomfortabel zat (wel een grote baby)

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Deed je dan de beentjes helemaal tegen elkaar aan?
    Hij heeft er wel lekker in liggen slapen vandaag, dus hij zal het niet perse oncomfortabel vinden, maar ik vroeg me af of het wel zo goed is.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat noem jij "wijdbeens"?

Ergonomisch dragen, en dat is deze draagzak, is juist goed.
    Als je dit plaatje bekijkt;
    http://www.draagengeniet.nl/uploads/ergonomisch1.jpg
    zie je juist dat het wijdbeense aangeraden wordt.

Als je googled op ergonomisch dragen zie je plaatjes wat wel goed is en wat niet goed is.

Hier plaatjes van de Hop Tye
    https://www.google.nl/search?q=hoppediz+hop+tye&rlz=1C1SVED_enNL424NL424&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjkpKaXxLnOAhUiLcAKHVspAawQ_AUIBigB

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.832
    2.252
    113
    Meld jr anders aan op FB bij draagpraat, krijg je alle tips die je nodig hebt!

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nee wel beentjes uit elkaar, volgens mij heet het de kikker houding ofzo. Maar naar mijn idee zat hij in het begin prettiger met de beentjes in de zak. Ik hield hem tegen me aan en dan deed hij zelf z'n beentjes al goed, daarna zak erover knopen.

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Belangrijk is dat ze in de m houding zitten
    Dus de billen lager dan de knieen

De benen moeten daarbij naar beneden wijzen dus niet opzij of vooruit

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Ik heb geen facebook;)

Ik probeer inderdaad de knieën hoger dan de billen te doen. Maar omdat het zo'n klein mupke is, vond ik het er een beetje gek uitzien.
    Beetje zoals dit: Hop-Tye (Mei Tai) El Paso : webshop in draagdoeken en draagzakken maar een nog kleiner kindje, dus nog erger die 'zwevende' beentjes als jullie het nog snappen:)
    Maar ik begrijp dus dat dit wel goed is. Ben bij de oudste pas later begonnen met dragen dus die was al wat forser. (En ook niet echt een fan, dus niet heel veel gedragen uiteindelijk)

Deel Deze Pagina