Welke buggy voor lange mensen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Twingia, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hallo,
    wij verwachten in december onze tweede kindje.
    Dus moet er voor ons kleine meid tegen die tijd een buggy komen.
    Alleen welke is nou fijn voor lange mensen?
    Wij zijn beide 1,83.

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben de Nuna Pepp Luxx. Ik vind hem ideaal door de verstelbare duwstang.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Mountain Buggy van Urban Jungle aangeschaft. Heel fijn en ideaal voor lange mensen. Ik ben de kleinste van de familie met m'n bijna 1.80 ;)
    We hebben deze buggy gekocht en geen buggy-buggy omdat we het ondingen vinden. Kindje zit er niet goed in, hangt onderuit, niet goed verstelbaar, schop steeds tegen de buggy aan met lopen etc.
    Dat hebben we met de UJ niet. Hele fijne buggy die veel kan hebben. En ook mee kan naar bos en strand :)

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben een kidsriver buggy. hoog zat (wij zijn 180 en 188)

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben koelstra binque daily (combiwagen). Die kwam het beste uit onze test (middagje alle karren geprobeerd bij babydump ;) )

(wel een periode gehad dat dl nogal onderuit hing in de buggy-modus, maar inmiddels zit ze blijkbaar stevigher dus geen last meer van).

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij zijn allebei ook die lengte, maar gewone goedkopere buggy's voldoen hier ook prima wat betreft hoogte van het handvat. Alleen de allergoedkoopste paraplu-buggy niet, maar die vond ik toch wel heel praktisch achterop de fiets voor die kleine stukjes die ik er dan mee liep ;)

7. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij hebben deze ook, maar vind dat de duwstang niet echt hoog kan.
    Ik ben 1.70 en vind hem al vrij laag, dus ik denk dat deze buggy voor jullie niet echt geschikt is qua duwhoogte. Vind het verder wel een hele fijne buggy. Ik zou als ik jou was naar een speciaalzaak gaan en daar verschillende buggy's uitproberen. Zou weet je het snelste wat je fijn vindt.

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dan moet je een goede buggy-buggy hebben :) Met een lusje halverwege het zitvlak zodat je de plaats van het gordeltje tussen het kruis kan verschuiven richting rugleuning. Dan kunnen ze niet onderuit zakken.
    Ik heb ook een boel buggies geprobeerd, maar uiteindelijk uitgekomen bij de Safety 1st Compa'city (zo'n 85 euro). Beste koop uit de consumentengids 2012. De handvaten zijn hoog genoeg te verstellen (max 110 centimeter) en staan ook schuin genoeg zodat je niet tegen de achterkant/wielen aanschopt. Ik ben 1.90 meter. Rugleuning kan ook helemaal plat, de kruisgordel kun je verstellen, en er zit vering op de achterwielen, en hij stuurt fijn. Ik heb er echt niks negatiefs op aan te merken, heel tevreden mee.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben een Chicco liteway. Echt een hele fijne buggy. Ik ben 1m80 manlief is 1.90.

Voordeel van de Chicco is dat hij een enkel zwenkwiel aan de voorkant heeft en daardoor lichter stuurt dan de gemiddelde paraplu-buggy. En hij is hoog, en de handvatten zitten zo afgesteld dat je niet meteen tegen de onderkant schopt.

Wij hebben een wat ouder model voor 10 euro via MP gekocht :D Nieuw kost ie geloof ik wel rond de 100 euro.

10. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Die hebben wij besteld.
    En hij bevalt prima :) Dochterlief vind het ook geweldig :)

11. Berdientje28

28 dec 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lees even mee zelfde probleem hier met 1,88 en 1,96 lang ;);)

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Fijn dat de Compa'city bevalt Twingia! :)

Deel Deze Pagina