Aan tafel eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boeketje, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Mijn dochter eet aan tafel haar hapjes. Ze zit dan in haar tripp trapp stoel (ze kan al goed zelf zitten, dus dat gaat prima). Alleen het wordt een grote kliederboel, want het liefste wil ze zelf de lepel vasthouden en dan gaat een deel in haar mond, een deel op haar handjes en de rest op tafel (wat ze vervolgens weer lekker dan uitsmeren).
    Voor haar grote pret dus. Ik heb geprobeerd een placemat eronder te leggen alleen die veegt ze van de tafel af.
    Nu zag ik dat Stokke ook een table top heeft die je op tafel bevestigd met zuignapjes. Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er eventuele andere alternatieve?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Gewoon een doekje over de tafel halen? Beetje kliederen is toch niet erg...

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Kliederen hoort erbij. Doekje met sopje doet wonderen! Vin die table top overdreven duur en niet nodig.

4. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Uiteraard een doekje erover halen na afloop ;) , maar vind iets eronder toch fijner. En kliederen mag ze vol op , hoort erbij vind ik.
    Dus graag ervaringen met de table top of andere soortgelijke producten.

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Huh, 'hoort' dat zo, dat je kindje zelf de lepel vasthoudt? Ik voer mijn dochter altijd gewoon.. ze wil wel graag de lepel, maar ik laat haar die niet vasthouden met eten erop want dan zit de hele kamer onder (zwieper de zwiep.. juist!) maar jullie doen dat dus wel? Bij mijn dochtertje eindigt er dan maar weinig in haar mondje ben ik bang..

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Is een beetje afhankelijk van je kindje en is aan jezelf natuurlijk. Maar eens moeten ze het zelf leren en ja, dat gaat inbegin met VEEEEEEEEEEEEEEEEEEl gekleider (tot het plafond aan toe :D)
    Ik ben begonnen met mijn dochter zelf een lepel en ik een lepel en dan om en om doen. Maar het duurt wel even voor ze echt zelf kunnen eten hoor!

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik zou trouwens een antislip placemat kopen. Veel goedkopere oplossing. O ja, en wij hadden van de prenatal een bord met een zuignap eronder, die kon je dus vastzetten op tafel

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zonde van het geld om zoiets als een table top aan te schaffen. De kleintjes houden het eten echt niet daarop.
    Zoals de meeste al zeiden...doekje met sop doet na afloop wonderen ;) Zodra kindjes zelf willen eten belandt er meestal ook veel ergens op de grond. Dat hoort er bij.

Ik heb bij alle drie de kids het volgende gedaan.
    Zelf een lepeltje in de hand en de kleine een eigen lepel. Tussen het zelf happen van de kleine schuif je zo iets naar binnen. Hier werd ook altijd graag met de handen gegeten. Heb daar nooit moeilijk over gedaan en nu eten ze keurig met een vork. Zelfs de jongste die nog 2 moet worden.

kwebbel

9. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Het hoeft natuurlijk niet dat ze zelf haar lepel vasthoudt, maar ze vind het geweldig om zelf te doen, dus mag ze dat van mij. En uiteraard help ik haar wel en wanneer "het echt uit de hand loopt" dan neem ik het weer van haar over.
    Een antislip placemat is inderdaad een goed idee. Het proberen waard, zeker qua geld.

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter knoeit ook al vanaf 6 maanden lekker met haar eten en heb zoals de meeste hier haar een lepeltje gegeven en dan zelf ook 1. Nu deden wij een combinatie rapley en mezelf methode ;) dus kreeg ze vooral eten wat ze gewoon in stukjes kon pakken. Verder hebben we een glazen tafel en stenen vloer, dus idd het doekje achteraf.
    Denk dat je met een antislip placemet alleen maar in de hand werkt dat ze die even wil optillen om te kijken wat er onder ligt :D
    Onze dochter is 15 maanden en kan inmiddels hartstikke goed stukjes brood, of aardappelen met vork eten. Toetje (vloeibaar) blijft nog steeds redelijke kliederboel maar leuk dat ze eten vind!
    O en hier ook de zuignap bordjes, die werken hier prima op glazen tafel. Kennis heeft houten tafel en daar blijven ze niet goed op zitten.

11. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Zoonlief heeft de Tabletop voor zijn verjaardag gekregen. Een erg mooi ding en ik ben zeker van plan om het ook te gaan gebruiken, maarrrr ... door de zuignappen kan de Tabletop niet van de tafel af omhoog, maar wel naar voren en opzij geschoven worden (snappie? :D)
    Meneer had dat al na een paar keer in de gaten en gaat, vooral als hij moe is 's avonds tegen dat ding aan duwen zodat hij over de tafel schuift tegen onze borden aan.

Voor nu dus nog niet heel handig.

12. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Als je hem toch nog kunt schuiven, dan is hij denk ik (nu) niet geschikt voor mijn meisje. Hij leek me juist makkelijk, omdat het leek alsof hij echt vast stond. Wordt het toch een bordje met zuignap en de tafel daarna afnemen of evt een anti-slip placemat eronder.

Deel Deze Pagina