9 maanden Gaat niet naar kdv o.i.d. maar ziet wel vaak vreemde mensen, sleep haar overal mee naar toe . En ze is eenkennig.
Mijn dochter is 8 maanden, niet eenkennig en ze gaat niet naar het kdv o.i.d. Misschien komt het nog?
Onze dochter is 13 maanden en niet echt eenkennig. Ze huilt wel even als we haar achterlaten op het kdv, waar ze 2 dagen per week naar toe gaan. Wel moet ze overal even acclimatiseren, maar na een minuut of 10 vindt ze alles en iedereen lief!
Beide kinderen zijn een paar weken behoorlijk eenkennig geweest rond de 6 maanden, maar goed, dat hoort bij de leeftijd, daarna niet echt, soms wel even de kat uit de boom kijken (vooral bij hard pratende, erg aanwezige mensen), maar mijn dochtertje is echt heel sociaal, die kletst tegen iedereen, wil gelijk met kinderen spelen etc. Zij is een jaar naar het kdv geweest en gaat sinds ze 2 is naar de psz. Mijn zoontje is altijd thuis, hij heeft een tijd slecht geslapen en toen wilden we ook geen oppas o.i.d., maar dat gaat nu beter, dus weer wat meer prikkels en vreemde gezichten en tot nu toe gaat het wel prima.
12 maanden, Gaat naar KDV/gastouder oid(ziet veel/vaak andere mensen) en is (behoorlijk) eenkennig,, het begint nu te komen,,
De voorlopige conclusie luidt dus dat het niet uitmaakt voor de eenkenigheid of ze naar een kdv gaan of niet. Eenkennig zijn hoort bij de leeftijd en het karakter van het kind. Ook kinderen die naar een kdv gaan kunnen verlegen worden als ze andere mensen zien.
Milan gaat naar het kdv. Echt eenkennig is hij nietm, maar soms wel een beetje verlegen. Maar hij kan ook verlegen zijn bij iemand waar hij op schoot zit. Maar vind het op schoot zitten wel prima. Rond welke leeftijd is dat meestal, eenkennig worden?