Sinds kort is het na 10 a 15 minuten achterin de auto misse boel... onze boef begint zich te vervelen, begint te jammeren en te dreinen, met z'n speen te gooien etc. Ik vind het nog iets te vroeg voor zo'n DVDschermpje... en een koekje of rozijntjes helpen maar 5 minuutjes, daarbij wil ik niet dat eten een sus-middel wordt. Hebben jullie tips voor speelgoed o.i.d.?
Hier gebruik ik vaak een boekje, klein tekenbordje en heb sinds tijdje ook van die stickers voor op het raam. ( ze kan er nu goed bij). Heb klein tasje waar ik dus paar boekjes in doe die ze thuis niet ziet. En ja voor de hele lange stukken heb ik een dvd spelertje voor in de auto ( we gingen toen naar disneyland parijs). Wat ze ook vaak wel leuk vind is liedjes zingen, dieren zoeken, hijskranen zoeken, windmolens, als we tunnel in gaan gil ik dat ook van te voren. Tja probeer haar eigenlijk voornamelijk af te leiden. Wat ik ook doe met de wat langere stukken is jas en schoenen uit, geen idee of het helpt maar zit lijkt me wel wat lekkerder.
Wij hebben ook een dvdspeler. Pfff van de zomer zijn we de weg naar Frankrijk echt gebumba-brainwashed. Haha. Nu gaan we binnenkort zo'n schrijfbordje voor in de auto proberen. Zo'n magic tekenbord, dan kun je dmv een knopje heen en weer halen, dat bord weer leeghalen. Kan het niet zo goed uitleggen. Voor de rest hoop ik hier ook tips te krijgen, want Sasha vindt het echt niet cool in de auto!
hier zitten we ook regelmatig lange stukken (45 min) in de auto.. veel liedjes zingen en een ballon doen wonderen hier, maar onze man vind het ook niet erg in de auto....
Ons amnnetje zit ook niet graag in de aut.Hij is nu 14 maanden en het gaat wel steeds beter maar lange stukkenis nog steeds een drama.Ik ben ook niet zo voor een dvdspeler in de auto.We hebben nu sinds kort een soort plaat die je tegen de rugleuning voor hem kan hangen.Daar zit een los stuurtje bij met wat knopjes.Als hij een van die knopjes indrukt dan gaat er bv een aapje wat op het bordje staat trommelen en gaat er een lampje knipperen.Van tiny love geloof ik.Dat werkt hier nu wel en ik ga de lange stukken meestal naast hem zitten zodat we samen kunnen spelen.
Esmee heeft ook een hekel aan autorijden.. Wij nemen altijd boekjes mee.. De leukste boekjes krijgt ze dan ook enkel in de auto. En in de auto van mijn vriend hebben we een dvdspeler .. In mijn auto zit Esmee altijd naast mij.. Kun je toch wat makkelijker afleiden en vermaken! We gaan dan meestal liedjes zingen..
Ik heb een baby-autospiegel achter op de hoofdsteun van de bijrijdersstoel bevestigd zodat ze zichzelf kan zien! Helemaal goed! Hier is de link: Kleertjes van de Keizer
Leuk is die he! Wij hebben die kikker. Maar daar is ze inmiddels al op uitgekeken. Ze weet vast al dat ze een supermooie griet is