Heeft er hier iemand ervaringen met de slaaptest om het eventuele risico op wiegendood op te sporen? Bij de oudste hebben we het niet gedaan, werd ons afgeraden door K&G. Bij de jongste is het ons gisteren wel aangeraden omdat ze soms heel bleek wordt tijdens het slapen. Wat was bij jullie de aanleiding om de test te laten doen?
Oh getver wat eng om te horen dan! Ga je meedoen? Ik heb er nog nooit van gehoord maar als iemand die er verstand van had mij dit aan zou raden met jou reden zou ik meedoen. Lijkt me namelijk dat je er zelf behoorlijk ongerust van wordt?
Raar, iedereen wordt bleker als je slaapt..en er zijn geen bewijzen wat de oorzaken zijn van wiegedood. Ik zeg: jammer wéér iemand bang en ongerust gemaakt.
Ja, heb gisteren gelijk een afspraak gemaakt. Kon ofwel gisterenavond al terecht (maar manlief was jarig) of 25/9. Dus nog een week of 2 geduld, maar idd super ongerust nu...
Dat wist ik niet dat iedereen bleker werd, 't is mij daarvoor nooit opgevallen alleszins. Van bij ons zoontje herinner ik het me alleszins niet meer... Ik hoop het, dat het onnodige angst is nu. Bij m'n zoontje had ik het heel erg, babyfoon met sensormatjes in bed maar slaaptest niet laten doen. Nu was ik er veel relaxter in, die sensormatjes niet in bed gelegd omdat we toch maar elke keer vals alarm kregen bij de oudste, krijg ik dit te horen gisteren... Ze slaapt wel nog bij ons op de kamer. Volgens de vroedvrouw wordt dit aangeraden tot 6m. Moesten ze stoppen met ademen, nemen ze onbewust de ademhaling van de ouders over. Vroedvrouw komt normaal vrijdag weer op huisbezoek, dus benieuwd wat haar reactie is.
Ik zou ook mee doen. Gewoon omdat ik dan zou hopen dat het wat van mijn ongerustheid weg zou nemen. Of heeft alleen dit aanbod/deze vraag jou ongerust gemaakt? Of hoe is het zo gekomen? Ik heb er nl ook nog nooit van gehoord.
Olaf heeft toen hij baby was meegedaan aan een onderzoek naar slaapapneu bij baby's, omdat mijn vader lijdt aan aangeboren slaapapneu Ik weet niet wat het bij jullie inhoudt, dat slaaponderzoek, maar ik vond het toen erg prettig om te weten dat hij een normale slaap had
Was in eerste instantie niet ongerust, maar we vonden het wel eng dat ze zo bleek werd tijdens haar slaap. Maar verder niet bij nagedacht eigenlijk. Tot de verpleegster zei dat dit een symptoom van verhoogd risico KAN zijn. Want zelfs als je kindje geen verhoogd risico heeft, kunnen ze wiegendood nooit volledig uitsluiten. Hebben bij de oudste een babyfoon met sensormatjes gebruikt, maar omdat we zo vaak vals alarm hadden, hebben we het nu niet terug in gebruik. Want in combinatie met een aerosleepmatras wordt het gebruik van sensormatjes ook afgeraden. Was in eerste instantie veel geruster tot nu...
Slaapapneu is als ze even stoppen met ademen, niet? Bij mijn weten is haar ademhaling normaal, maar ja, dat zullen we 25/9 gaan zien. Ik weet alleen dat er elektroden op het hoofdje gekleefd worden, maar voor het overige weet ik er ook niets van. We krijgen nog een brief van het zh zeiden ze aan telefoon.