Hoi allemaal, Vandaag is de derde dag dat ik Provera slik. Ik zit op cyclusdag 20, maar uit echo's bij het ziekenhuis bleek dat Clomid 50mg niet aansloeg. Dus vandaar wordt nu door middel van Provera de kuur afgebroken. Nu had ik vanochtend best veel afscheiding en ik dacht: laat ik eens een ovulatietest doen! En deze is licht positief!! Waaah ik snap er niks van. Op de echo's bleek geen goed groeiend eitje te zien! Mijn temperatuur heb ik niet meer gemeten, omdat ik dacht dat het niet meer zinvol was. Wat moet ik nu?! Ik kan vandaag niet bellen naar de poli omdat het zondag is. Heeft iemand dit eens meegemaakt? Weet iemand of dit een bijwerking is van Provera?
Ik weet niet of dit een bijwerking van provera is. Maar ik vind het wel raar dat je zo vroeg in de cyclus al ermee moest beginnen. Met clomid is een eisprong op cd 20 nog normaal. Later kan ook zelfs nog. Dus raar dat jij op cd 17 dan al moest beginnen met provera. wanneer was je laatste echo? Als dit op cd 17 was en er toen geen eiblaasjes groter dan 10mm waren, is de kans wel klein dat er op cd 21 of 22 ineens een zal gaan springen. Want dan moet hij na de echo in sneltreinvaart gegroeid zijn.
Ha Pinoa, Vervelend dat je Clomid dosering niet aansloeg. Wat bedoel je precies met licht positief? Een ovulatietest moet even donker zijn om positief te zijn. Een lichte streep zegt helaas niets. Een eisprong tijdens Provera kán echter wel. Ik zou het voor de zekerheid nog even gezellig maken
Dankjewel voor jullie reacties! Jolein: ik had inderdaad op cd 17 mijn laatste echo. In de rechtse eierstok een eitje van 10mm te zien. Maar deze zat er al een week... Mij lijkt het ook heel raar als het nu ineens zo hard gegroeid is. Maar ik las ergens dat dat met clomid heel snel kan gaan?! Nu ga ik zelfs een beetje twijfelen aan de deskundigheid van de echoscopiste of aan de apparatuur, zou ze wel echt hoed gekeken hebben?! Nou ja vast wel hoor maar het is gewoon zo vreemd. Boogy: ja was er wel even verdrietig over maar heb me het weekend op andere dingen gefocust! De ovulatietest was bijna net zo donker als de controle streep. Ik weet dat hij eigenlijk helemaal donker moet zijn, maar ik heb normaal altijd witte testen. Alleen tijdens mijn eisprong donkerder. het is niet duidelijk of ik pcos heb, wel onregelmatige cyclus maar mijn bloedwaarden zijn allemaal prima. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!! Superleuk! Ik ga vanavond nog een test doen, normaal loopt hij bij mij dan wel op. En dan ga ik er wel gebruik van maken ja . Alleen even de vraag of ik dan door moet gaan met de provera kuur...