Eenmalig prikpil HELP

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaVanGi, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGi

MamaVanGi Lid

11 okt 2011
    22
    0
    0
    Ik ben nog een student en bijn afgestudeerd. Daarn
    Rotterdam
    Hallo kan iemand mij even helpen.

Ik heb 28 april eenmalig de prikpil gehaald daarna niet meer !!!
    Ik heb tijdens die 3 maanden 2x gemenstrueerd dus in mei en in juni !
    Ik ben toen daarna 3 september voor het eerst weer echt ongesteld geworden dus juli had ik mijn 2e prik moeten halen niet gedaan
    ik ben dus 3 september echt gaan menstrueren dat was 5 a 6 dagen zoals ik altijd was en best veel bloed dus wat ik van mezelf gewend ben

Voordat ik menstrueerde had ik ook gevoelige tepels! dat heb ik dus ook altijd voordat ik menstrueer ik dacht dus dat mijn cyclus dan weer normaal is maar ik ben tot nu toe niet meer ongesteld geworden !
    ik heb menstruatie krampen maar het zet maar niet door !

Ik heb 2 weken geleden een test gedaan in de middag wel ! en die was negatief uurtje daarna keek ik toch maar weer waren er 2 strepen licht maar te zien ! maaaar na een uur geld het niet meer toch en het kan een opdroog streep zijn?

En de ha vertelde mij dat ik niet hoef te rekenen op ontpillen want heb maar een eenmalige shot gehad en is de werking niet sterk en omdat ik gewoon heb gemenstrueerd geen veegje of lichtelijk nee echt menstruatie is me cyclus niet er in de war

maar begin nu toch wel beetje zenuwachtig te worden het is niet de bedoeling om zwanger te raken maar wilde het toch even aan 1 van de verloskundige vragen hier sorry voor he tlange verhaal hoop dat jullie me er wat meer over kunnen zeggen

alvast bedankt

2. MamaVanGi

MamaVanGi Lid

11 okt 2011
    22
    0
    0
    Rotterdam
    Oh en de volgende dag in de ochtend met mijn eerste urine heb ik weer een test gedaan en die was negatief

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je test negatief was ben je niet zwanger. Een test na een uur bekijken is niet geldig, dat is dan een opdroogstreep. Je bent inderdaad gewoon ongesteld geworden en nu zit je weer tegen een menstruatie aan. Je cyclus is toch nog een beetje in de war denk ik, daarom duurt ie nu wat langer. Wacht gewoon rustig af op je ongesteldheid. Kan ook nog best een week of langer duren. Als je niet zwanger wilt worden is het overigens wel raadzaam om aanvullende anticonceptie te (gaan) gebruiken!

Mirjam

4. MamaVanGi

MamaVanGi Lid

11 okt 2011
    22
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor de reactie !!!.. Ja we willen wel graag een 2e erbij maar we hadden niet verwacht dat zo snel zou gaan ! maar we gaan er wel gewoon voor dus hoop dat ik snel me regelmatige cyclus weer terug krijg.. we houden er ons gewoon niet mee bezig we hebben zoiets van komt het dan komt het !

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

als je open staat voor een nieuwe zwangerschap, denk dan ook een starten met foliumzuur, vitamine D 10 micogram en stop met alcohol- als je dat neemt-! Succes gewenst.

Mirjam

6. MamaVanGi

MamaVanGi Lid

11 okt 2011
    22
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo,

Ooh oke dus folium moet je van te voren al mee beginnen dus ?? Nee wij drinken en roken niet dus dat is nvt

bedankt voor reactie

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

ja ideaal gesproken begin je 4 weken voor je zwangerschap al met foliumzuur, dat komt in de praktijk neer op starten bij kinderwens. Het maakt niet uit als je gedurende langere tijd foliumzuur neemt. ( al hoop ik voor je dat het zwanger worden natuurlijk niet al te lange tijd in beslag zal nemen!).

Mirjam

8. MamaVanGi

MamaVanGi Lid

11 okt 2011
    22
    0
    0
    Rotterdam
    Oohh oke bedankt voor de advies nee hoop het ook niet maar we zien wel hoe snel dat gaat haast heeft het niet in ieder geval.

Deel Deze Pagina