Gister is ons zoontje hard gevallen, zo tegen de openstaande auto deur aan. We zijn op vakantie en hier uiteraard gelijk naar de dokter gegaan. 6 hechtingen er in helaas en kan niet meer zwemmen Maar, mag hij wel douchen? En haren wassen? Er zit allemaal bloed in zijn haar.. De wond zit in zijn haar tot een stukje op zijn voorhoofd.
Week niet haren wassen was hier het advies. Ik heb het bloed met een nat washandje uitmijn haren gehaald waarbij ik de hoofdhuid heb overgeslagen. Na een week voorzichtig en snel haren gewassen zodat de korst niet teveel verweekte.
Ach wat sneu! Heeft hij veel pijn? Ik weet niet wat mag, maar kun je de dokter niet bellen voor de zekerheid?
Mijn zoontje heeft 3 hechtingen in zijn kin (zijn ook op vakantie). Hier inderdaad ook een week niet zwemmen en gewoon zo veel als mogelijk droog houden. Ik zet hem straks wel onder de douche, maar dan moet hij zijn gezicht droog houden. Ik zou dus nu zeker geen haren gaan wassen.
Bij ons word het advies gegeven: 3 dagen droog houden. Daarna mag je wassen maar absoluut niet weken. Voorkeur voor lauw water. Tip voor als het bloed nog wat nat is: met een gewone kan uitkammen. Zo verwijder je al veel bloed uit het haar. Fijne vakantie! En naar het zwembad kan wel toch, alleen niet onder water.
Ik zou het even via de ha vragen. Ik mocht nl de dag na mijn (buik) operatie, waar ik op vier plekken hechtingen in mijn buik heb, gewoon douchen. 5 dagen niet zwrmmen, maar daarna wel weer.
Onze zoon had ook hechtingen in zijn voorhoofd, dit mocht toen een paar dagen niet nat worden. Zou het voor de zekerheid nog even vragen, anders kun je het misschien met een washand voorzichtig om de wond heen schoonmaken.
Ik had laatst 4 hechtingen op m'n hoofd - onder m'n haar, haar vol bloed - en mocht wel gewoon douchen, maar niet weken en dus alleen even snel wassen. Zwemmen mocht niet.
Bedankt voor de reacties Zwemmen mocht, maar zijn hoofd mocht niet in het water ivm infectie gevaar. Hij is een echte waterrat wat in het peuterbad gaat liggen rollen Dus zwemmen gaat hem niet meer worden denk ik. Gister had ik hem in het baby badje gewoon gewassen en de achterkant van zijn hoofd gewoon nat hemaakt. Dat vond hij ook prima gelukkig.
Huh.. hier ook hechtingen in de kin bij zoon. Mocht gewoon douchen en na een week was het keurig dicht.
We zijn in Frankrijk. Misschien dat de Franse adviezen anders zijn dan de Nederlandse . Maar goed, hij gaat ook gewoon onder de douche hoor, maar zijn gezicht doen we met een washandje.
3 dagen droog houden. Daarna kun je het wel even snel uitspoelen. Het mag zeker niet weken maar kan gerust wel wat tegen water. Voorzichtig zijn met shampoo. Heb je ook een wekadvies meegekregen van de arts?
Nee, Maar hij heeft ook niet gespuugd ofzo (had hij wel gevraagd) We slapen samen, als er iets is merkte ik dat echt Wel Heb alleen wel het idee dat hij vaker valt.. Maar kan ook gewoon toeval zijn en zijn nu ook heel alert op alles.
Nog even een vraagje, Er lijkt nu een verdikking bij/om de wond te zitten..een soort bult. Wond is niet rood, we twijfelen of hij wat warmer is (lastig te beoordelen nu) Het doet niet pijn en is ook niet ziek Zou die bult wat vocht zijn ofzo?