automaat rijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal

    Heb een vraagje.
    Wil autorijlessen nemen. En dan graag in een automaat ( dit is makkelijker voor mij ivm reuma )
    Maar mijn man zegt dat het moeilijk is om een tweedehands auto automaat te kopen omdat die er bijna niet zijn.

    Nu heeft hij eigenlijk helemaal geen verstand van auto's ;)
    Dus daarom hoop ik dat hier wel dames/heren zijn die er verstand van hebben.

    Dus : is het echt zo moeilijk om een tweedehands automaat auto te kopen? Zijn ze echt zo zeldzaam?


    Alvast bedankt!
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ja, is idd lastig om een tweede hands automaat-auto te kopen.
    Mijn tante heeft haar enkel verbrijzeld met een motor ongeluk. en is ook op zoek geweest naar een tweedehands maar heeft toen toch maar een nieuwe gekocht.
     
  3. MollyM

    MollyM Bekend lid

    ze worden wel steeds populairder hoor, maar ik denk inderdaad dat tweedehands moeilijk zal zijn.
     
  4. Niet meer actief

    Wij hebben een ranault espace te koop staan automaat, voor ik geloof 5400 euro....! er zijn er heus wel, je moet alleen wat beter zoeken!
    Hij rijdt overigens heerlijk!

    suc6!

    liefs Pjetje
     
  5. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    volgens mij ligt dat er een beetje aan in welke prijsklasse je een auto zoekt. Tegenwoordig zitten er in de meeste duurdere 2e hands auto's wel een automaat maar in de goedkopere niet omdat mensen die goedkopere auto's kopen over het algemeen geen zin hebben om er dan een dure automaat in te gooien maar kijk anders even op autotrader zoek eens naar een paar auto's die op jouw lijstje staan en kijk hoe het aanbod is van 2ehands automaten.
     
  6. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
  7. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik rijd zelf al jaren in een automaat. Er staan er genoeg te koop, alleen hoeveel wil en kan je er voor uit geven...

    Groetjes Vanessa
     
  8. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Oja kijk eens op autotrack.nl, daar kan je wel honderen automaten vinden.

    Succes
     
  9. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben ook een automaat, maar dat kwam zo toevallig uit, want hiervoor hebben we wel schakel gehad.
    ik zie vaak wel grote wagens met automaat, of de amerikaanse zoals chryslers.
    wij hebben een mercedes, maar an de kleine weet ik het niet
    maar ze zullen er vast wel zijn. nadeel is wel dat je nooit in een schakel auto kan rijden, stel dat je automaat naar de garage moet?
     
  10. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren

    Ja ik zit dus ook met dat probleem, heb ook reuma, en ben bezig met rijlessen, rijden zelf een gewone, maar willen ter zijne tijd als ik mijn rijbewijs heb een automaat, had begrepen dat het onderhoud van een automaat en het eventueel vervangen van dingen erg prijzig kan zijn....

    Hebben mij verteld dat als je lest en afrijd in een automaat je dus niet mag rijden in een gewone auto.... :rolleyes: ...dat leek me nou ook weer niet handig
    Ik weet niet welke vorm van reuma je hebt, maar wees er op voorbereid dat het CBR erg moeilijk kan doen en wellicht om een dokters verklaring kan vragen...heb zelf een hele lijst moeten invullen i.v.m medisch verleden..heb niet echt alles verteld..heb nu een hele goeie periode dus wil daar dus gebruik van maken..als ik plat lig kan ik toch geen autorijden hahahah, dus wil niet dat ze dat tegen me gaan gebruiken..suc6 meis
     
  11. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ja wat is moeilijk. VOlgens mij moet dat geen probleem zijn.

    Overigens als je lest in een automaat... mag je daar dus nooit meer in een gewone auto rijden. Andersom mag dat wel.
    Op je rijbewijs staat dan namelijk dat je rijbewijs alleen geldig is voor een automaat...wel iets om over na te denken...
     
  12. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Er zijn ook kleine automaatjes in de aanbieding. Heb zelf een Subaru Justy en een Ford Fiesta gereden, beide waren kleine auto's.
    Moet je auto een keer naar de garage...geen probleem, een standaard garage heeft ook automaten als leenauto.
    Dat je geen schakel meer mag rijden klopt, vroeg was het zo dat als je 5 jaar automaat reed je zo over mocht op de schakel. Sinds 2001 is die regel er uitgegooid en moet je weer op nieuw lessen nemen.
     
  13. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Er staat een code op je rijbewijs inderdaad.
     
  14. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, als je een beetje zoekt dan zijn ze echt wel te vinden.
    wij hebben zelf een jaar geleden een laguna station met automaat gekocht. tweedehands. we liepen er zo tegenaan!
    ok ze zijn in aanschaf wel wat duurder dat wel, maar ik zou niet meer zonder willen!

    heerlijk. alleen heb ik nu al een jaar of 3 niet meer in een schakelbak gereden en ik zou niet eens is meer weten hoe ik weg zou moeten rijden. :oops:

    joyce
     
  15. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor de reacties allemaal :D

    Tja, wat is dan wijsheid. Denk dat ik toch maar probeer eerst in een schakel te lessen, kijken hoe dat gaat.
    Zou wel makkelijk zijn als ik in beide auto's straks mag rijden.
    Kan ik alsnog als het slechter zou gaan met mijn reuma alsnog een automaat aanschaffen. Hopelijk hebben we dan meer geld dan nu ;)
    Want zo hoog zal het budget nu niet zijn voor een autootje.
     
  16. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik heb 7 jaar Smart gereden, is ook automaat, klein en niet zo duur.
     
  17. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    via www.autotrader.nl kun je goed een automaat kopen, we hebben er zelf net een aangeschaft (je kunt bij de zoekfunctie automaat aangeven).

    Groetjes Lisette
    succes!
     

Deel Deze Pagina