Peuter 's nachts ineens wakker om te plassen, vroeger wakker dan normaal.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jane82, Jan 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane82

Jane82 Nieuw lid

Feb 26, 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik wilde graag even wat advies/herkenning van andere mama's (of papa's!) over het volgende:
    Mijn dochter wordt over 2 weken 3 jaar en is altijd een goede slaper geweest; veel en lang (19:30 tot 8:00-8:30) en nooit wakker 's nachts.
    Een maand of 2 geleden viel ze ' s middags niet meer in slaap dus hebben we dat afgeschaft. Ook was ze, sinds ze overdag zinnelijke is (rond 2,5 jaar), 's nachts bijna altijd droog (wel een luierbroekje aan) en plaste ze als ze wakker werd, een uur daarna op de wc.
    Sinds 1,5 maand wordt ze echter midden in de nacht of 's ochtends vroeg wakker om te plassen. Haar luierbroekje is dan ook nat dus heeft ze al eerder in haar luierbroekje geplast. Ze hoeft van mij echt nog niet zindelijk te zijn maar het valt me op dat ze ineens vroeg wakker is, 6:30 is ze nu gewoon klaarwakker terwijl dit voorheen veel later was. Herkent iemand dit?
    Nu is het wel zo dat ze 1-12 naar een andere groep op de crèche is overgeplaatst omdat er te weinig kindjes in haar groep zaten, waar ze wat moeite mee had en dan nog Sinterklaas en de feestdagen, geen middagslaapje meer en ook veel hoesten de afgelopen tijd. Veel gebeurtenissen dus de afgelopen maand, zou het daardoor komen?
    Ze is verder een vrolijk kind hoor dus heb er ook geen problemen mee maar vroeg me af of iemand dit herkent? Van een enorme slaapkop naar het tegenovergestelde hihi.
    Zal het weer een "fase" zijn?
    Bedankt!

Share This Page