eenpersoonsbed verkleinen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door guppekop, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    L. klimt nu uit dr ledikant, ook met slaapzak aan dus het word tijd voor wat anders, dit word te gevaarlijk, temeer omdat het ledikant in de bedombouw van het 1persoonsbed staat. Dat zit vast aan de muur en kast dus kon niet weg. Om die reden kan een peuterbedje ook niet, anders had ik daarvoor gekozen. Het word nu dus op het grote bed, met een hekje tegen het er uit rollen. Maar ik vind het bed zo groot voor dr (ze is net 80cm), hebben jullie leuke/handige maar vooral betaalbare oplossingen/ideeën om het bed kleiner te maken? Ik kan natuurlijk het bed heel laag opmaken, maar dan blijf je nog zo'n grote lege ruimte boven dr hoofd houden...

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kort opmaken was voor mijn zoon wel de oplossing. Hij had/heeft een flink stel knuffels en die legden we boven zijn hoofd, zag het er voor hem toch niet zo groot uit. Misschien een leuke kleurige deken/plaid over de bovenkant leggen (wel zo dat je dochter er niet bij kan en dat ding over zich heen kan trekken), daar zit ik voor onze jongste ook aan te denken. Die gaat met een paar maanden over omdat ze nu ook begint te stunten in haar bedje.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wat je ook zou kunnen doen is wel een peuterbedmaat matras kopen en dat in de 1-pers. ombouw doen.
    Bovenkant tegen het hoofdeinde, onderkant vrijlaten en daar een bord achter maken of een onderschuifuitvalrekje als voeteneind.
    Je hebt dan nog wel een rand in de breedte, maar die zou je kunnen opvullen met een opgerolde deken of molton...
    Het deel aan het voeteneind (achter het bord/schot) wat je over hebt zou je dan bijv. kunnen gebruiken voor alle knuffels.
    Ik weet dat mijn moeder dit een tijd zo heeft gedaan bij mijn jongste broertje omdat de middelste nog niet naar een 1 pers. bed kon (was heel angstig voor het grote bed) en de jongste (toen bijna 2) er niet om maalde, maar ze het zelf zo groot voor hem vond!

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er wel eens iets voor gezien, een bedverkleiner, een soort blok dat je op het matras kon leggen geloof ik.

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik krijg net een idee. Als ik nu een bedhekje extra koop en die dwars over het matras zet, dan heeft ze ook maar beperkte ruimte :) Nu alleen nog op zoek naar een hekje dat past...

6. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
  7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Lezen schat ;) het is of gewoon ledikant of het 1persoonsbed imv vaste ombouw van het bed

die link van je is wel heel gaaf! dat geeft ideeën :)

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bedoelt neit een hekje op het matras plaatsen he. Dat lijkt me niet veilig. Dan zul je dus sowieso een matras op maat moeten laten maken/snijden, als je wel de volledige breedte meer neit de lengte van het eenpersoonsbed wilt vullen.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat bedoelde ik wel ja. Waarom zou dat niet veilig zijn?

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Tygo slaapt ook al een hele lange tijd in een eenpersoonsbed... hij ligt graag met zijn hoofd bijna tegen het hoofdeinde aan dus vanaf zijn voeten tot aan het voeteneind is er een behoorlijk 'leeg' stuk, Maar er ligt gewoon een eenpersoonsdekbed over dus dat zie je niet. Hij slaapt in ieder geval stukken beter in het grote bed dan in zijn ledikantje.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    L kruipt nogal graag diep weg onder de dekens en ben beetje bang dat ze in een groot bed te ver naar beneden schuift

Deel Deze Pagina