Licht bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chantal 84, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal 84

    Chantal 84 Nieuw lid

    9 aug 2007
    1
    0
    0
    Ik heb even een vraag over licht bloedverlies.

    12 mei 2007 was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie. 6 weken later (22 juni) heb ik licht helderrood bloedverlies gehad. Ik ben toen naar de huisarts geweest, heeft gekeken waar het bloed vandaan kwam. Mijn baarmoedermond zat netjes dicht. Wel zag de huisarts wat bloed. Ik moest toen afwachten wat er zou gaan gebeuren. Ik heb toen nog een dag of 2 bruin-verlies gehad. Daarna was het over.

    Precies een week na mijn eerste bloeding, kreeg ik weer een mini-bloeding, weer helderrood bloed. Toen heb ik om een echo gevraagd. Op de echo was te zien dat alles goed was. Wel zagen ze dat ik een week minder ver was dan dat wij dachten. Maar het belangrijkste was, het hartje klopte!

    Vorige week (1 augustus) heb ik mijn termijnecho gehad. Ook deze echo was helemaal goed. Ik was inderdaad een week minder ver als dat ik dacht (i.p.v. 16 februari ben ik nu 22 februari 2008 uitgerekend). Het hartje klopte heel mooi en het kindje was erg druk. Ik kreeg te horen dat alles er prefect uitzag!

    Nu ging ik eergister (7 augustus) 's avonds naar de toilet en wat zag ik tot mijn grote schrik: ik bloedde weer. Weer helderrood bloed. In totaal heeft het ongeveer 2 uurtjes geduurd, en het was niet echt veel. Gisteren heb ik nog wat bruin-verlies gehad en vandaag merk ik eigenlijk niks meer.
    Ik heb met alle bloedingen geen buikpijn gehad of andere klachten.

    Ik heb al een dochtertje van 14 maanden, maar bij de zwangerschap van haar heb ik helemaal geen bloedverlies gehad.

    Waar kan het bloed vandaan komen?

    Mijn verloskundige is vandaag niet aanwezig, ik kan wel het noodnummer bellen, maar ik vind dit niet echt een noodgeval (toch?), dus vandaar dat ik het via hier probeer. Misschien weten jullie wat dit kan zijn?

    Groeten, Chantal
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Chantal,

    Door de goede doorbloeding van de baarmoeder in de zwangerschap kan er soms wat bloedverlies optreden doordat er een haarvatje springt. Dit kan geen kwaad en als er verder niets geks is gezien op de echo hoef je je ook geen zorgen te maken.
    Maar bij ruim helderrood bloedverlies met of zonder krampen moet je altijd bellen ook de spoedlijn!

    Imke
    GEFELICTEERD!
     

Deel Deze Pagina