De titel zegt het al: wanneer begin je te tellen met DPO? Ik denk dat ik 14/04 m'n eisprong heb gehad. Begin ik dan op 14/04 óf 15/04 met 1DPO. Oftewel: zit ik nu op 9 of 10 DPO? TNX!
Oh en ik vroeg me ook iets af, wat eigenlijk wel in dit rijtje thuis hoort denk ik. Is het nou zo dat je in principe altijd 14 dagen ná je eisprong ongesteld wordt? Of is dit ook afhankelijk per vrouw en cyclus? (of is dit dus altijd vóór je eisprong verschillend wanneer je ei springt, en daarna wel altijd 14 dagen voor het afstoten?) Is dit een beetje duidelijk geformuleerd? Volgens mij ben ik heel warrig, haha.
Idd dag na de eisprong begin je te tellen. Helaas denkt mijn vk er anders over en daardoor ben ik ook een dag eerder uitgerekend.
Kaila, dat verschilt per vrouw. De periode na je menstruatie heeft de luterale fase (als ik het goed schrijf), kortweg LF, en die kan varieren van -pak 'm beet- 8 dagen tot ... ? 15 ofzo denk ik. Er wordt wel aangehouden dat je minimaal een LF van een dag of 10 moet hebben om het eitje de kans te geven goed in te nestelen. Als je een kortere LF hebt kun je deze met medicatie verlengen.
Dank je voor je antwoord! Heb nu pas net door medicatie mijn eerste eisprong... dus voel me nog een beetje dom, hihi.