Eens een vreemdganger altijd een vreemdganger?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik denk wel dat mensen kunnen veranderen. Dus ben het niet eens met de stelling.

Wel denk ik dat ik persoonlijk iemand die al eens vreemd is gegaan of in onze relatie vreemdgaat niet meer zou kunnen vertrouwen.

Of ik bij hem weg zou gaan weet ik niet, ik roep altijd van wel, maar ik denk dat ik dat pas kan zeggen als ik het zelf heb meegemaakt en ik hoop dat dat niet gebeurd.

2. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    en dat denk ik omdat mijn vriend zooo erg is veranderd in allerlei opzichten sinds we wat hebben..
    hij zegt ook zelf dat als hij mij was tegen gekomen het helemaal fout was gegaan en dat hij nu echt iets heeft om voor te vechten..
    ga niet in details maar dat is een van de redenen waarom ik zeker ben dat hij bij mij niet vreemd zou gaan..

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou ik ben dus een van die vrouwen die zich dit heeft laten aandoen. Niet 1 keer, niet 2 keer en ook niet 3 keer ;)

Wat dat over mijzelf zegt? Dat ik geen zelfvertrouwen heb, te veel voor iemand voel die totaal geen respect voor mij heeft, te goed ben voor hem maar het niet inzie. Het zegt dat ik me keer op keer heb laten vernederen, me op mn ziel heb laten trappen en mn waardigheid naar beneden heb laten halen.

Maar ik ben ook altijd een van die vrouwen geweest die daarvoor riep..1 keer en nóóit weer! dan is daar de gat van de deur want dat pik ik niet. Ik was een zelfverzekerde vrouw die zich niet kon voorstellen ooit zoiets te laten geberuen.
    Ik verklaarde zelfs andere vrouwen die in zo'n situatie zaten voor gek. Het kon er bij mij niet in, zou mij nóóit gebeuren, ik wist het allemaal wel beter ;)

En dan kom je op een dag toch iemand tegen die je vanaf het begin weet te manipuleren. De uitdrukking "liefde is blind" vind ik ook echt kloppen. Want ik was helemaal in de wolken, had ook geen reden om het niet te zijn want jeetje wat een geweldige kerel was dat ;)
    Verliefdheid gaat dan over in houden van en dan zit je er aan vast.

Ik ga niet allemaal typen wat ik allemaal te verduren heb gehad voor, tijdens en na mn zwangerschap, dat is veel te veel ;)
    Maar wil wel even duidelijk maken dat dat op zich niets over jezelf als persoon hoeft te zeggen.
    Al sta je nog zo zelfverzekerd in het leven, als ben je nog zo sterk..als het je overkomt dan kan je opeens heel anders tegen dingen aankijken.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mijn man is vroeger bij zijn ex vreemdgegaan
    die relatie zat al heel lang fout
    en ik heb dat altijd geweten
    en hij weet ook dat als hij het bij mij ooit flikt dat hij eruit ligt
    tot nu toe 7 jaar samen en nog gelukkig :D
    maar idd praten enzo met elkaar werkt heel goed.

5. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Vreemdgaan heeft verschillende oorzaken. Je hebt gewoon mensen die het niet kunnen laten en je hebt ook mannen en vrouwen waarbij er in de relatie iets niet goed zat en vreemdgaan. Er valt denk ik echt niets over te zeggen of iemand altijd vreemd zal gaan of niet. Van mijn man verwacht ik overigens niet dat hij dat doet en hij van mij ook niet,maar als hij een keer met een naar bed gaat zal ik de relatie niet beeindigen. (Denk wel dat ik boos zal zijn..)

6. Writer

Writer Niet meer actief

ik vind het trouwens wel naief van mensen die zeggen mij vriend/man zal nooit vreemd gaan ,, hoe graag je ook wilt geloven , het blijft een mens die kan veranderen ,situatie's kunnen veranderen , relatie ook veranderen met jaren

de zeker van 100% geef ik aan niemand hoor , wel 98 % :)

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heb in mijn omgeving verschillende voorbeelden gezien van mannen in dit geval die het vreemdgaan maar niet kunnen laten. Bij elke partner die ze hebben flikken ze t weer en ook meerdere malen bij dezelfde partner, ondanks beloftes t nooit meer te doen. Maar....ik weet niet of dat betekend dat iemand die weleens vreemd gegaan is het altijd zal blijven doen. Ik denk dat dat per situatie verschilt.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben allang eens belazerd hoor, ik heb diezelfde avond nog al zijn spullen uit mijn huis gezet, (of beter gezegd op de stoep gezet en hij mocht hopen dat er nog wat was toen ie thuiskwam)

Ben ook een keer goed geslagen door een man en voila hetzelfde overkwam hem.

Als ik iets ZEG dan volg ik dat ook, liefde maakt blind dat ben ik wel met je eens maar ik houd teveel van mezelf om mij dat aan te laten doen, dan ben ik liever alleen...

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ben het er niet echt mee eens, ik denk dat het van de situatie afhangt...

Waarom word er vreemdgegaan?Zit er iets serieus mis in de relatie, krijg je van een ander wat je thuis niet krijgt, of ben je gewoon iemand die het niet bij één persoon kan houden?

Geen van deze redenen is een excuus natuurlijk!
    Maar ik denk dat als je bijv. vreemdgaat omdat je thuis iets mist, de kans kleiner is dat je het nog eens doet dan dat je gewoon niet monogaam kunt zijn...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Niet alle situaties zijn vergelijkbaar, er zullen genoeg mannen of vrouwen zijn waar het bij 1 keer blijft. Voor mij zou het vertrouwen aardig verdwenen zijn.
    Ik ga ook niet beweren dat mijn man of ik nooit vreemd zouden gaan, die garantie heb je nooit. En hoe het dan zou lopen, kan ik ook niet zeggen, maar het is ook niet iets waar ik me zorgen om maak, totaal niet.

11. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik weet het niet, het kan zijn dat iemand zoveel spijt heeft dat hij/zij het nooit meer zou durven doen. Ik zelf zou er nooit mee kunnen leven als mijn man/vriend zou vreemdgaan. Ik zou altijd twijfel houden en hem niet meer 100% vertrouwen als het op trouw zijn aankomt...
    Elke keer als hij naar buiten gaat denk je "zou hij echt naar een vriend gaan of toch...." Ik zou gek worden....

Dan maar alleen...

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hartstikke goed van je! Zou willen dat ik dat ook meteen had gedaan, had me een hoop ellende bespaard.
    Maar dat ik dat niet deed wil overigens niet zeggen dat ik niet genoeg van mezelf houd.
    Denk dat ik te veel hoopte op dat huisje boompje beestje verhaal, vooral omdat we samen een dochtertje hebben.

Ben het er wel mee eens dat er verschillende soorten vreemdgaan zijn. In mijn geval was het omdat ie het gewoon niet kan laten en weet zeker dat ie dit bij een volgende vriendin net zo hard weer zal flikken.

Dus om mijn eigen vraag te beantwoorden: ben het niet helemaal eens met die stelling maaaaaaar dan moet ik verdomd hard mn best doen om mn eigen woorden te geloven :p .

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik ben zelf anti vreemdgaan.. ik heb nl het hele vreemdgaan niet begrepen.. als je ongelukkig bent in een relatie.. dan onderneem je actie of om je relatie te verbeteren, of je zet er punt achter.
    vreemdgaan lost niets op behalve dat er altijd 1 achterblijft die hoe dan ook gekwetst wordt.
    Maar goed, hier verschillen de meningen altijd over :) net zoals wat vreemdgaan is..
    zo ziet de een kussen met een ander als vreemdgaan, en weer een ander kan daar geen probleem in zien.

Ik ben vaker bedrogen, ook meerdere keren door zelfde partner, blind als ik was zag ik dat gewoon niet in.
    Ikzelf kan wel degelijk voor 100% zeggen dat ik niet vreemd zal gaan.. mijn huidige partner vertrouw ik voor 100% dat hij het ook niet zal doen.
    Mocht het wel gebeuren, dan hoop ik dat hij eerlijk is en het mij verteld.. zodat ik zelf ervoor kan kiezen het hem te vergeven of een punt achter mijn relatie kan zetten.

14. BoBam

BoBam Niet meer actief

vind ik niet, bij mijn exen ging ik vaaak vreemd, schaam schaam, maar ik heb het nu ik bij mijn huidige vriend ben al 4 jaar niet gedaan!En ik zou het ook nooit weer doen!

15. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ben je nog steeds met hem samen Jessy77?

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben t er ook niet mee eens.....

Ooit zei ik ook; als ie dat doet is t over...
    En ook mijn man(toen vriend) zei dat.

Totdat hij bekende toen onze dochtertje 1 was, dat hij t dus wel een keer heeft gedaan.
    Hij had er serieus veel spijt van...tuurlijk is het geen excuus, maar gebeurd in een tijd dat wij totaal langs elkaar heen leefde en geen oog hadden voor elkaar.
    Het was eenmalig en hij had haar daarna nooit meer gezien.

En nee, ik heb hem niet zomaar vergeven en het is ook daadwerkelijk bijna stuk gelopen tussen ons.
    Maar ja, door en voor ons dochtertje hebben we gevochten voor onze relatie.
    Veel gepraat, gehuild en ook weleens flink gescholden.

Maar ik kan zeggen dat onze relatie daarna sterker als ooit is geworden en we zijn inmiddels getrouwd en nr 2 is onderweg.

Denk dat het gewoon aan de situatie ligt, heeft iemand echt een affaire, dan vind ik het weer wat anders.
    Maar heb wel geleerd, je kunt wel vanalles roepen, maar je weet pas wat je doet als t echt zo is!

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wendela ben het helemaal eens met je laatste opmerking...je weet pas écht hoe je reageert als je in die situatie zit.
    Verder denk ik dat je het niet helemaal zwart wit kunt zien....er is een heel groot grijs gebied. Kijk, rechtpraten kun je het nooit, maar ik heb bewondering voor mensen die er allebei aan willen werken en voor hun relatie knokken op een gezonde manier.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wendelaa helemaal met je eens.

Ik zou trouwens zeker niet bij mijn man/vriend weg gaan.

Maar goed, ik ben ook een rare.

Mijn vriend is trouwens de meest trouwe persoon ooit, dus eigenlijk kan ik het ook gewoon wel zeggen.

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    HIer sluit ik me volkomen bij aan.

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ja,
    in paar situaties verschillende dingen gezien, bv meisje heeft een relatie komt een vriend van my tegen zoent hem, de reden; ongelukkig in haar relatie. maak het eerst uit. de kans dat ze het nu weer doet zit er dik in.

als het bij mijn zou gebeuren kan hij zijn spullen pakken en eruit hoeveel ik ookvan hem hou ik laat me niet bedonderen wees dan een vent en maakt het eerst uit :)

liefs,

Deel Deze Pagina