Eens een vreemdganger altijd een vreemdganger?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik denk dat mensen wel kunnen veranderen en ze dus niet altijd vreemd blijven gaan na de eerste keer.

Ik heb nog nooit (dat ik weet) een vriend gehad die vreemd ging. Maar als mijn man nu vreemd zou gaan denk ik niet dat ik zomaar bij hem weg zou gaan.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sommige reacties zijn wel erg kortzichtig hoor.
    Toen ik nog een stukje jonger was, riep ik ook altijd dat als een jongen zou vreemdgaan bij mij, hij eruit zou vliegen.
    Maar nu ik dus wat ouder ben, en genoeg vrienden en kennissen met langere relaties om me heen heb, kan ik me in sommige situaties goed indenken wáárom iemand is vreemdgegaan.
    Ik keur het zeker niet goed, maar ik vind dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren.

Zelf ben ik nog nooit vreemdgegaan trouwens, en mijn man ook niet voor zover ik weet. ;)

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Makkelijk dat mensen zo snel zeggen: Dan gooi ik hem eruit...
    Ik denk dat je helemaal niet weet hoe je zou reageren of wat je zou doen!...vooral als er ook nog eens kinderen in het spel zijn! Of als je al getrouwd bent etc.
    Ik vind het dan zeker al een heel ander verhaal worden...
    Ook de manier waarop er is vreemd gegaan speelt een rol.
    Was het domweg eenmalig zijn l*l achterna lopen en er daarna oprecht zeer veel spijt van hebben, of was het een lange relatie met een ander, waarbij doelbewust veel plannen zijn gemaakt (bijv. weekendjes weg etc.).

Zo denk IK er in ieder geval over.
    Vroeg schreeuwde ik ook altijd:
    Dan zou ik echt bij hem weg gaan, of dumpen die hap!
    Je houdt gewoon van je vent en je wil toch alles op alles zetten om het "te laten werken"?!

Maar ik ben het er zeker wél mee eens, dat het niet ten koste van alles moet zijn.
    Dat is weer het andere uiterste.

4. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

mee eens!

En je kan wel zeggen, hij deed het bij zijn exen wel, maar weet zeker niet bij mij, maar hoe weet je dat zo zeker?

5. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Niet mee eens.
    Mensen kunnen veranderen en mensen maken fouten.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Niet mee eens. Ik denk wel dat er bepaalde types zijn waarbij deze stelling wel waar is overigens. Mijn ex was er zo eentje helaas. Hield er altijd meerdere vriendinnen op na en in het begin was ik ook nog zo naief om te denken dat hij het bij mij niet zou doen. Dom dus..

Ik zeg trouwens ook niet dat vreemdgaan per definite een einde van mijn relatie is. Het ligt aan de reden, de manier waarop en hoe iemand erachter komt en vooral ook of iemand echt berouw heeft van zijn daden. Maar als je samen een gezin hebt vind ik het persoonlijk te kortzichtig om direct te zeggen dat hij dan maar moet oprotten. Ik bedoel, je hebt kindjes samen en niet voor niks getrouwd.

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Er wordt hier bijvoorbeeld aangegeven dat het een andere situatie is als er ook kinderen in het spel zijn... Maar waarom moet degene die bedrogen is hier aan denken en degene die vreemdgaat niet?

Degene die vreemdgaat zou dan in mijn ogen moeten denken: ik moet trouw zijn, want er zijn kinderen in het spel!

En nogmaals: Ik kan dan heel kortzichtig zijn, maar ik kan geen enkele reden bedenken wat vreemdgaan kan goedpraten en als het mij zou overkomen is het vertrouwen weg in die persoon en ben ik er klaar mee...
    Mochten er dan kinderen in het spel zijn kan het beter zijn er meteen een punt achter te zetten dan dat je het later zou moeten doen...

In het geval van... hij deed het bij zijn exen en niet bij mij... Geloof ik niks van... Als er maar iets tegenzit kan zo iemand het ook bij jou doen, want het is zoo makkelijk!

Dan... de relatie is niet goed meer en hij zoekt zijn heil elders? Maak het uit... of werk aan een relatie... Vreemdgaan is het verleggen van een probleem waarbij er mensen gekwetst worden!

Ik kreeg geen aandacht in mijn relatie en dat zocht ik bij een ander? Los het op een andere manier op, maar ga geen mensen bedonderen!

En ik snap dat iedereen fouten kan maken en ik snap ook best wel dat je iemand wilt/kunt vergeven en ik zal niet zeggen bij voorbaat dat je dan dom bent...

Maar als je mij zou vragen wat ik zou doen... Dan zeg ik: de deur eruit ermee want ik wil geen leven waarin ik iemand niet meer kan vertrouwen en waarin ik constant op mijn hoede moet zijn en me moet afvragen of zijn uitleg van te laat komen wel klopt etc.

8. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0

En als hij/zij van jou zou houden zou hij/zij er dus ook aales aan moeten doen, ipv vreemdgaan!

Ik snap de excuses voor vreemdgaan ook niet, slechte relatie etc, dan zijn er dus andere stappen te nemen.

En voor de kinderen bij elkaar blijven?nee dus, Ik denk juist aan de kinderen en dan is het exit man! Als ik hem nooit meer kan vertrouwen is de sfeer en alles stuk , en juist daar hebben kinderen heel veel last van!

9. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Mensen zijn van nature niet monogaam. Je krijgt het mee door bv. cultuur, geloofovertuiging, opvoeding etc etc.

Mannen gaan meestal vreemd vanwege de lust en vrouwen meestal door dat ze emotioneel wat te kort komen.

Dat je ooit in je leven iemand tegen komt, terwijl je al een partner hebt, die je ook best mooi/lief/aardig vindt is heel groot, alleen het is een kwestie van....doe je er ook wat mee. De mensen die vreemdgaan dus wel, en de anderen doen het niet, omdat ze hun partner niet willen kwetsen.

Je doet het dus niet, omdat je de ander geen pijn wilt doen en plus het risico dat je alles kwijtraakt. Je doet het voor je partner niet voor jezelf op dat moment. Als je voor de spanning en nieuwigheid met iemand anders keer wilt vrijen/aandacht of wat dan ook, heeft niks te maken dat je je eigen partner kwijt wilt, saai vind etc. etc.

Ik las ergens dat 1 op de 3 vreemdgaan en dat is best veel. Ze denken dat de cijfers eigenlijk nog hoger liggen i.v.m. dat niet iedereen tijdens de onderzoeken het eerlijk zal toegeven.

Je komt er niet altijd achter. Je bezit iemand ook niet.

Dit is mijn mening hierover :)

10. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik geloof niet dat mensen van nature niet monogaam zijn. Om een stabiele gezonde relatie te hebben vind ik dat monogamie een must is (voor mij). Tuurlijk ontmoet je wel iemand die mooi, lief en aardig is en er lopen heus wel mooiere dames rond dan ik....maar is dat een reden om ontrouw te zijn. Het brengt drama, spijt en chaos in je leven en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gedacht om vreemd te gaan, ik heb het simpelweg heel fijn met mijn man....en voor wat gaan mensen vreemd? voor 15 min plezier. En waarom denk je dat al die ziektes bestaan die sexueel overdraagbaar zijn?

Je bezit degene dan wel niet, maar je maakt een belofte. Dan moet je maar geen vaste relatie nemen.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik weet zeker dat hij het bij mij niet doet?
    dat kun je toch niet zeker weten vraag ik me dan af
    garanties heb je nooit!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik denk we dat de stap kleiner is om het nog eens te doen als je het al eens hebt gedaan.
    Mijn ex was vreemdgegaan en het was niet zijn eerste keer. Ik weet hoe je gekwetst word. Je vertrouwen is echt weg in die persoon en ik kan zeggen niet eens altijd in die persoon. Ikvind het soms zelfs moeilijk mijn man altijd volledig te vertrouwen terwijl ik weet en echt wel gemerkt heb dat hij nooit vreemd zou gaan. Maar daar heeft mijn ex dusvoor gezorgd.

13. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Mijn man en ik zijn vanaf het begin heel eerlijk geweest over alles.
    We vinden beiden dat je gevoel niet kan kiezen, je kan alleen kiezen wat je ermee doet.
    Hebben dan ook duidelijk afgesproken, dat mocht een van ons iemand tegenkomen waar we gevoelens voor ontwikkelen (lust of liefde) dat we dat meteen bespreken.
    Uiteraard kiezen we voor elkaar, en uiteraard kunnen we ons nog niet echt voorstellen dat het kan gebeuren en hoe het ons zal raken.
    Maar we zijn maar mensen, en niemand weet hoe we er over 5 of 10 jaar voorstaan.
    We proberen er zo rationeel mogelijk over te praten, maar houden ook in de gaten het ´gevoel´ aspect.

14. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ben het er mee eens.
    Ookal heb je jaren ene relatie, en ben je zwanger, en er dan achterkomen dat je ex. je beduvelt heeft?
    Nee sorry, maar daar wil ik niets mee te maken hebben..
    Ook niet voor mijn dochter,

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Eens.... als het 1x kan gebeuren, kan het ook een tweede keer. Denk dat de dempel dan wel wat lager is. Verder is het gewoon iets van principes... ik weet van mezelf heel zeker dat ik nooit zal vreemdgaan, vind het zo sletterig. Heb dan gewoon het fatsoen om er een punt achter te zetten. Ik zou zo iemand ook nooit meer kunnen en willen vertrouwen.

16. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ben het er niet mee eens.

Het is niet omdat het 1x is gebeurd, dat het een 2e keer zal gebeuren.

Hetzelfde geldt trouwens voor uitspraken als "ik gooi hem meteen buiten" of "ik zal hem nooit bedriegen".

Je weet NOOIT wat de toekomst brengt en je kan zeker niet weten hoe je je op dat moment zal voelen.

Je moet situatie per situatie bekijken en op dat ogenblik je gevoel volgen, na veel te hebben gepraat.

Mijn mening..

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ben ik het er mee eens; ja en nee!

Ik heb vroeger een vriendje gehad, die vreemd ging bij het leven en elke keer maar zeggen; ik doe het nooit meer. Toch ging hij keer na keer vreemd! En wat andere ook al zeggen het geeft veel verdriet en chaos.

Echter, ben ik ook een keer vreemd gegaan toen ik een relatie met een jongen had, die niet helemaal stabiel was.
    Ik had al jaren gevoel voor een jongen, wat nooit over was gegaan.
    Toen ben ik vreemd gegaan met hem! Maar achteraf gezien, was mijn ex ook al een keer vreemd gegaan.

Maar sinds ik met mijn huidige vriend ben is bij mij de gedachte over vreemd gaan nooit op gekomen.
    En ik denk bij mijn vriend ook niet. Op seksueel gebied zijn we erg open na elkaar.

Je bent nooit zeker van iets, maar goed. Je moet ook een stukje vertrouwen hebben in elkaar binnen een relatie.

18. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Maar wat is nou vreemdgaan?
    -Denken over een ander (Wat je nooit kan meten)
    -Kijken naar een ander
    -Fysiek worden met (dan bedoel ik arm over de schouder of knuffie geven aan)
    -Zoenen met
    -Gemeenschap

Voor iemand als ik is vreemdgaan al het vermoeden van denken aan...
    (Vreemde zin hopelijk snappen jullie wat ik bedoel)
    Daarover heen natuurlijk meer contact willen met...
    En boos worden over als je wat vraagt over die persoon...

19. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Een vos verliest zijn streken niet, en ik zou het mijn vriend nooit vergeven.
    Het idee alleen al dat hij zoiets intiems met iemand anders zou echt....krijg er moordneigingen van.
    Tuurlijk kan niemand mij het garanderen dat hij nooit vreemd zou gaan maar ik garandeer hem wel dat hij op kan zouten brrr snap ook niet dat vrouwen hun mannen dat kunnen vergeven, bij elk intiem contakt zou ik denken deed hij bij haar dat ook.

20. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik denk dat het aan de persoon en aan de reden ligt. Maar ik weet wel dat ik mijn partner nooit meer zou kunnen vertrouwen.

Mijn ex heeft me tot 2x toe bezeikt en na de eerste keer riep hij ook het nooit meer te doen...

@puzzcat24 Vreemdgaan is voor iedereen denk ik idd iets anders. Maar ik denk dat een goede maatstaaf is...als jij iets met iemand anders doet waarvan je het idee hebt dat voor je partner te moeten verzwijgen.

Deel Deze Pagina