Zelf autorijden tijdens 3e termijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoniekJ, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ladies.

Ik ben benieuwd. Wie mag/kan/wil nog gewoon zelf autorijden tijdens de 3e termijn?

Niemand hier wil me nog laten rijden, ben al paar weken de bijrijder. Op zich ook wel een luxe. Soms wil ik zelf nog een stukje rijden, vind dat heerlijk. Heeeel af en toe mag dat ook, waarbij partner naast me zit. Maar merk toch wel dat ik minder alert ben.

Wat zijn jullie ervaringen?

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik ben momenteel 34 weken en rij nog zelf auto, gaat prima en mijn buik zit niet in de weg tijdens het rijden.

Heb het ook aan de verloskundige voorgelegd en die ziet ook geen reden waarom het niet zou kunnen.

Mocht je nu echt merken dat het gevaarlijk wordt (minder alert oid) dan is het wel verstandig je te laten rijden.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik ben 36 weken en rij ook nog zelf. Heb niet zo'n grote buik dus pas nog prima achter het stuur

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn buurvrouw werd met 40 weken ingeleid, en reed zelf nog naar het ziekenhuis. Ik heb ook tot 39 weken gereden, waarom niet? Zo lang je je goed voelt?

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als ik niet meer mag rijden kom ik nergens meer. Lopen en fietsen lukt namelijk niet echt meer.
    Ik rij alleen korte stukjes want mijn concentratie is ver te zoeken. Maar de kids moeten toch naar school.

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik ben nu 33 weken en rij nog gewoon zelf. Dat zal ik denk ik ook blijven doen tot de bevalling. Wij hebben een groot gezin en als we met het hele gezin weg willen moeten we met 2 auto's. Of we de komende weken nog veel met zijn allen weggaan weet ik niet, dat zien we wel.
    Maar ik moet vanaf 36 weken naar de gyn. voor de controles. Dan zal ik toch echt met de auto moeten. En manlief zal daar niet vrij voor nemen als er geen bijzonderheden zijn.

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik heb tot het einde toe bijna alles gewoon gedaan, dus ook autorijden. Alleen vanaf 38 weken ongeveer mocht ik van mijn man niet meer zover fietsen. Vond ik toen best flauw, maar achteraf gezien best begrijpelijk haha

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb alles zelf gedaan tot aan het einde, ook auto rijden. Zie ook niet zo goed in waarom dat niet zou kunnen?
    Was hier trouwens ook absoluut geen optie. Vriend werkt en ik ga niet de hele dag thuis zitten met de kinderen omdat ik niet 'mag' rijden.

9. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik rij ook gewoon nog zelf maar merk inderdaad dat ik goed mijn hoofd erbij moet houden. Mijn partner zit 9 van de 10 keer ook naast me. Die vind het wel belangrijk dat ik gewoon zelf ook blijf rijden. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik mijn rijbewijs nog maar een paar maandjes heb en nog veel ervaring op moet doen zelf.

Ik denk dat je voor jezelf wel weet wat verstandig is hierin en als je het niet meer vertrouwd gewoon lekker laten rondrijden. :D. Succes met de laatste loodjes en de bevalling.

10. IH5

IH5 Niet meer actief

Ja hoor, ik blijf gewoon rijden en zo lang mogelijk fietsen.
    Op dit moment fiets ik ook nog regelmatig met bakfiets met kids erin.

Bij mijn middelste stond ik op het punt om in mijn eentje naar het ziekenhuis te gaan rijden voor de keizersnede. Koffer achterin de auto gegooid. Startte de auto niet :x :x :x :x

Dus koffer weer eruit gesleept, naar de bushalte en toen ben ik maar met de bus naar het ziekenhuis gegaan.
    Maar dat vreselijke openbaar vervoer vind ik zelf vele malen onhandiger en vermoeiender dan lekker in mijn eigen auto.

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Schoonmoeder vind dat ik al vanaf 20 weken niet meer mag rijden, want dan heb ik stuur in mn buik.. zelf nu met 40 wkn heb ik nog ruimte zat...
    Vriend rijd liever zelf als we samen weg gaan. Heb zelf geen auto voor de deur staan, die heeft mn zusje. Dus als ik in een auto zit, is er altijd iemand bij die het vertikt om mij te laten rijden.
    Baaal dr wel van.

12. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Ik rij ook nog overal heen. Ben nu ruim 38 weken maar heb niet zo n grote buik. Dus misschien dat dit nog scheelt.
    Sinds maandag is de baby ingedaald.mmaar daar merk ik eigenlijk niets van. Zit ook nog regelmatig op de fiets. Zo kom ik tenminste overal.
    Het kan ook nog 3 weken duren namelijk :$

13. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Dromer. Fijn dat je vriend er zo over denkt! Ik merk wel dat ik onzekerder word omdat ik nauwelijks nog rijd. En vooral in de eerste maanden is het belangrijk om lekker veel kilometers te maken.

IH5. Oh balen. Fietsen en ov doe ik ook nog gewoon. Daar heeft de rest dan weer geen moeite mee. Tersijl ik het idee heb dat auto rijden veiliger is dan fietsen.

14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wil niet vervelend doen maar je bepaald toch altijd zelf nog wat je wel of niet mag doen? Maar ja als je geen eigen auto hebt en je toch samen bent dan zou ik er niet moeilijk over doen, scheelt weer een discussie :p

Dacht dat het er om ging dat je niet meer alleen met de auto weg mocht.

15. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Alleen met de auto weg moet ik helemaal niet proberen. Dan heb ik boze mensen om me heen.
    Ben net wel lekker alleen met de auto weg geweest :)
    Heb mn eigenste weer terug omdat ie verkocht word en moest stofzuigen. Wel gewacht tot iedereen de deur uit was.

16. eliesa

eliesa Lid

15 okt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 36+ ook zelf achter het stuur. Al heeft m'n man liever niet meer dat ik lange afstanden in m'n eentje rijd (vriendin woont een uur rijden, dat laat ik nu dus even).

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Waarom zou je niet mogen rijden?

18. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Bang dat ik stuur in mn buik krijg of iets door een ongeluk.
    Vriend vind t verder niet prettig omdat ik zwangerschapsdementie heb en soms een aituatie echt niet door heb.

19. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

euhhh ik ben 31 weken zwanger maar ik rij nog dagelijks naar mijn werk. 's avonds rij ik liever niet, maar dat komt ook omdat ik best wel nachtblind ben

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    In deze specifieke situatie vind ik het inderdaad onverstandig om achter het stuur te zitten! Zowel voor jou als voor je mede-weggebruikers.

Verder: voor alle andere vrouwen die hier geen last van hebben, is er geen enkele reden om zelf niet meer te rijden. ;)

Deel Deze Pagina