Kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by lindarobin, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindarobin

lindarobin Actief lid

Jan 19, 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    Hallo,

11.04.2012 ben ik met 33 weken en 3 dagen ingeleid en bevallen van een jonge dochter i.v.m zwangerschapsvergiftiging. nu kolf ik en werd ik vanmorgen helemaal doormelkt wakker:$ wat kan ik hier aan doen? en hoevaak kan ik het beste kolven ze zeggen tegen mij 6 x per dag en snachts 6 uur lang niet kolven :( kan ik dan het beste om de 4 uur kolven of bijvoorbeeld om 11 uur savonds en dan slapen en 6 uur niet en daarna weer na 4 uur:(

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, hopelijk gaat alles goed met haar en met jou.

Dat je 's morgen "doormelkt" wakker wordt is vervelend, maar niet erg, het laat zien, dat je moedermelkproductie goed op gang is.

Ik weet niet hoe je melkproductie is 2 weken na je bevalling en of je dochter inmiddels ook al wat melk uit je borst drinkt?

Ik zou je willen adviseren om:
    - elke 2,5/3 uur te kolven, dat komt neer op 7x (rond 6/7 uur de 1e keer en rond 23/24 uur de laatste keer)
    - Als je dochter aan de borst drinkt, niet vlak voor een voeding kolven, wel nog even nakolven. Dit kan je dan zien als 1 kolfbeurt.
    - 's nachts proberen max. 6 uur tussen het kolven te houden.
    - Mocht je 's nachts wakker worden van de stuwing of nattigheid, dan kolven.

Saskia

Share This Page