Gebeld worden door school dat je kind in zijn broek heeft gepoept en helemaal onder zit. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hem zindelijk te krijgen met poepen op de wc tot op heden wilt hij het nog steeds in een luier. De reden die hij geeft hij vind het eng! 2 weken terug ging het goed aantal dagen achter elkaar op de wc gepoept, stickers verdiend waardoor hij wat kleins mocht uitzoeken. Maar opeens was dat vorige week weer over en ging hij pertinent niet, waardoor hij het op ging houden en dus hele harde poep kreeg waarbij hij ook nog scheurtjes kreeg bij de anus. Hiervoor zalf gehad en laxantia maar op de wc ho maar echt alleen in een luier. Alle beloningssystemen geprobeerd zelf zijn zusje van 2 doet het op de wc. Wie heeft tips, trucs heb uiteraard nu met hem gesproken en gezegd dat we echt gaan leren op de wc te poepen en de billen gaan leren schoonmaken.
Zou er pas in de kerstvakantie mee beginnen. Ik merk aan mijn kinderen dat het zo,n andere maand is. Eerst de sint, nu kerst op school. Tips heb ik niet, maar volgens mij zijn er genoeg mensen die soortgelijke problemen hebben op dit forum. Succes
Dit is de tijd dat broek poepen en bedplassen weer veel voor komt. Ze hebben erg veel spanning in hun lijf door alles wat er om hen heen gebeurt. Ik zou het laten gaan en in de vakantie weer beginnen met oefenen op de wc. Hij kan er nu geen spanning bij hebben. Ik heb ook wel kinderen moeten wassen of onder de douche gezet vanwege poep. Dat gebeurt wel eens bij kleuters.
Wij zijn vandaag ook gebeld dat mijn zoon van bijna 5 in zijn broek had gepoept. Mijn ouders passen vandaag op dus die hebben hem opgehaald en verschoont. Mijn zoontje plast regelmatig in zijn broek en daarvoor lopen we ook bij de GGD en binnenkort vraag ik om een verwijzing naar de plaspoli omdat hij het totaal niet erg vind en straffen en belonen bij hem niet werkt. Poepen in de broek had hij nog nooit gedaan tot vandaag. Ik hoop niet dat het begin van het einde is want dat plassen is al een probleem genoeg. Trouwens mijn zoontje vind het niet eng maar wil zijn activiteiten niet onderbreken om naar de wc te gaan en daarom doet hij het in de broek. Wat we ook proberen, als hij ergens aandachtig mee bezig is gaat hij gewoon niet naar de wc. Ik heb geen tips maar lees graag mee.
Beau wilde ook niet zindelijk worden. Tot hij een paar weken terug nog in zijn blote billen liep na het douchen. Toen riep hij dat hij moest poepen. Dus ik hem in de blote billen laten lopen maar ja het is niet echt lekker weer meer. Toen heb ik hem met zijn blote billen in een jogging broek laten lopen. Met als resultaat dat hij binnen een paar dagen zindelijk was. Misschien 2/3 ongelukjes gehad. We zijn super trots op hem vooral omdat het gelukt is in de weken voor Sinterklaas.
Ik lees graag mee. Mijn zoontje wordt bijna 3. Afgelopen zomer is hij een paar maanden echt heel goed gegaan! Hij gaf het goed zelf aan als hij moest plassen of poepen en ging op de wc of het potje. Maar sinds het weer wat slechter weer is en ik hem dus niet meer in zijn blote billen kan laten rondrennen wilt hij het niet meer. Hij wordt helemaal overstuur als we hem op de wc proberen te zetten en geeft niks meer aan..
mijn zoon is vier en een half en ook hij HAD tot vorige week problemen met poepen. hij wilde alsmaar in de luier. iedere keer kochten we dan ook luiers , want op het potje of op de wc kregen we hem echt niet. nu ben ik zwanger en volgt de tweede binnen een maandje. we hebben tegen hem gezegd dat de winkels alleen nog maar luiers voor baby'tjes hebben en lieten hem een maatje 0 luier zien (en proberen aan te doen). uitgelegd dat hij al heel erg groot is en dat hij echt al op het potje kan poepen. dit wilde hij niet en iedere keer zeurde hij om een luier. toch maar op het potje gaan zitten, maar hij vond het veel te eng. weer gezeurd om een luier, maar weer uitgelegd dat de winkels nu dicht waren en zij alleen luirs voor babies hadden. en toen was daar de eerste keer op het potje. wij hebben heel erg staan juichen en hem de hemel ingeprezen. nu poept hij al een week op het potje (nog steeds niet op de wc) maar geeft wel zelf aan dat hij moet, en gaat ook zelfstandig een poepje doen. nu hij luiers ziet in de winkel zegt hij ook , die zijn voor baby's he? hij is heel erg trots en wij gelukkig ook. kan me wel inbeelden hoe je je voelt, want die van mij is dus ook al dik 4 jaar en gaat naar de basisschool. misschien uitleggen door middel van een boekje of voorbeelden ofzo? of afspreken dat er nog 10 luiers zijn en daarna zijn ze op.
qua poepen en plassen is hij gewoon zindelijk. Hij zal dan ook echt niet in zijn broek poepen, op school was hij gewoon net te laat zeg maar, hij zei zelf dat hij zijn knoop niet open kreeg. Hij zegt duidelijk ik wil een luier ik moet poepen, wat hij precies eng vind aan de wc weet ik niet dat krijg ik niet van hem te horen. Potje wilt hij al zeker niet heeft hij nooit gedaan en nooit intresse in gehad. Ik vind het zo moeilijk, luiers op heeft geen zin dan houdt hij het gerust dagen op waardoor hij weer verstopt zit.