nou, de poppetjes in dit plaatje bij 'wiet' vind ik ook niet kloppen. Na 4 jaar samengewoond te hebben met een wiet verslaafde ken ik een heel andere kant van die rotzooi. Je kan er beter bij zetten 'egoistisch, lui, gemeen en liegen/bedriegen'. Zo geinig was 'ie namelijk niet als ie stoned was. En om te lachen vind ik het al helemaal niet.... denk echt dat wiet door een hele hoop mensen onderschat wordt, helaas. "ah joh, het is maar een jointje". ja zo begon het. Uiteindelijk kon ie niks meer presteren zonder zes van die krengen op een dag. anyway; het beleid (want daar gaat het om ) vind ik ook niet kloppen. Dus in zoverre ben ik het dan weer wel eens met het plaatje.
Moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben dat het plaatje een vertekend beeld geeft. Beide is mijn inziens rotzooi!
Met al die veredelde plantjes is het THC gehalte in wiet behoorlijk verhoogd ten opzichte van een aantal jaar geleden. Sommige soorten kunnen nu toch wel tot de harddrugs gerekend worden. Vroegâh kon het idd nog niet zoveel kwaad, nu dus echt wel. Dat je alleen maar lacht en heppiedepeppie bent met die rommel is dus echt niet waar. Mijn zwager rookt die meuk vanaf zijn puberteit, en die is inmiddels niet eens in staat om doordachte keuzes te maken, goed te functioneren op zijn werk omdat zijn korte-termijn geheugen naar de knoppen is. Is met zijn 23 jaar nog echt een puber van 13 als je hem zo meemaakt. Wat dat aangaat zijn beide dingen net zo 'erg' als je ze overmatig gebruikt. Dus nee, plaatje klopt niet naar mijn idee.
Je onder invloed in het verkeer begeven en overlast veroorzaken is strafbaar. Maakt niet uit door welke drug dat komt. Ik vind het een stom plaatje.
Ik ben het wel met een aantal andere dames eens: het roken van één sigaret of joint (in het bijzijn van anderen) geeft onmiddellijk overlast en belangrijker nog: gezondheidsrisico's door meeroken. Terwijl het mij absoluut niet schaadt als de persoon naast mij een glas alcohol drinkt. In die zin snap ik het verschil in beleid wel. Maar verder vind ik alcohol en een joint gelijkwaardig. Als iemand gewoon lekker thuis of in de coffeeshop een jointje op wil steken, heb ik daar geen last van. En dus heb ik geen bezwaar, net zoals het me niet uitmaakt als iemand een biertje drinkt. In beide gevallen (alcohol en joint) vind ik het onvergeeflijk als je het combineert met bijv. autorijden of de zorg voor kinderen. En ik vind het bij beide een probleem als je er teveel van gebruikt.
Ik vind het toch mooi, iedereen die tegen wiet is linkt het gelijk met net zo slecht als roken en dus heeft het er dus over een joint met tabak en dan is tabak de boosdoener niet de wiet. Mensen die aanleg hebben tot psychoses nemen vaker ook echt wel andere drugs en evt medicijnen waardoor ze uiteindelijk helemaal wappie raken. Gezonde mensen waar niks mis mee is die blowen raken echt niet van het padje af. Daarbij mensen die blowen houden vaak gewoon mooi hun mond dicht tegen over artsen e.d. waarvan ik denk dat de statestieken en waarheden mbt blowen niet 100% zijn. Ik ben van mening dat mensen die dronken zijn of alcoholico zijn toch er vaker stinken dan mensen die blowen of een joint roken, mijn persoonlijke mening al vanaf erg jongs af aan vind ik dat wiet niet stinkt maar dat ik MIJN mening. Ik vind ook dat mensen zonder ervaring met drugs(zelf of directe omgeving op een juiste manier dus niet specefiek 1 verslaafde dichtbij) echt hun klepel moeten houden en er goed aan zouden doen realistish onderzoek erna te doen als ze dan toch zo graag hun mening gelijk willen trekken. Iemand aan een bepaalde drug verslaafd zien en dat meemaken is net zo ernstig als wanneer er iemand verslaafd is aan de alcohol. Mensen moeten er echt mee ophouden om voor andere te kunnen uitmaken welk plezier middel ze gebruiken(en daar over te oordelen wanneer ze dat zelf niet gebruiken) zolang ze er verder niemand mee lastig vallen.
Iedere verslaving is erg, maakt niet uit of dat door alcohol of wiet komt. In beide gevallen is er over het algemeen sprake van erg veel verdriet bij de naasten en overlast voor de omgeving. Ik geloof alleen niet dat de kans op verslaving bij wiet groter is dan bij alcohol. Voor beide geldt dat het wat mij betreft niet uitmaakt, als je het met mate gebruikt en niet in het verkeer (en in het geval van wiet even extra oppast met overlast door geur, dus niet in gezelschap roken bij mensen die dat niet willen). Zodra je geen maat meer kunt houden of het gaat gebruiken in hoeveelheden dat je verelend wordt, dan is het foute boel.
Ik vind alcohol erger maar dan omdat je het overal kan kopen, breezers, bier etc, dus pubers drinken zich naar rotn omdat het "stoer" is, of comazuipen is ook leuk tegenwoordig. Alcohol is vrij te verkrijgen, geef een vriend van 18 opdracht om sterke drank te kopen en hoppa, feestje bouwen, iemand gestikt in eigen braaksel, tja kunnen wij niets aan als degene niet weet wannneer te stoppen, nee logisch, alcohol maakt van je hersenen een soort pudding en die denkt niet na over de gevolgen van door blijven drinken. Wat betreft wiet, ik ben het niet mee eens, nog nooit gebruikt, wel meegemaakt dat andere het gebruikt hadden en die stilletjes voor zich uit zaten te staren, ik heb weleens gehoord van een bad trip vandaar ook geen wiet.
dit plaatje gaat alleen over het gedrag bij het gebruik van alcohol of drugs, niet over hoe het je lichaam aantast, ik denk dat daar wel een verschil in zit wat betreft gedoogdbeleid. en daarbij is het plaatje nogal generaliserend. de ene persoon kan beter tegen alcohol dan de ander, zo zal dit ook met drugs zijn.
Ze bedoelt: ik vind blowen wel lekker. Daarom maak ik iedereen met een ervaring die niet in mijn straatje past uit voor liegen de gestoorde randdebiel. Was iedereen nou maar zoals ik, dan kon ik ongestoord de hele dag drugs zitten gebruiken en zou ik het leven veel leuker vinden.
Voordat ik zwanger was rookte mijn man en ik in het weekend weleens een jointje. Gewoon op een vrijdag of zaterdag avond, vonden we lekker. In mijn ogen is het afentoe leuk, maar bijv. Mijn man z'n neef en zijn vrouw blowen dag in dag uit. Die kunnen gewoon niet normaal functioneren zonder wiet en zijn gewoon zwaar verslaafd. Ze geven per 2 dagen 40 uit alleen aan wiet . En dan is het niet leuk meer, maar als je een grens heb kan af en toe een jointje best lekker/leuk zijn net als met alcohol. Nu zijn wij sinds januari helemaal gestopt met blowen omdat we vonden dat het leuk was geweest en genoeg was zo. Gelukkig maar, want 3 maanden later was ik zwanger.
ah ... dus eigenlijk toch goed begrepen, ik vroeg me al af of de persoon stoned was toen ze het schreef, maar ik kon me dat eigenlijk niet voorstellen ...
En dan nog als dat zo is, dan gaat jou dat geen ene reet aan. Wel ben ik toevallig opgegroeid met mensen die openlijk (dagelijks of frequent)wiet roken. Nee dat zeg ik verkeerd mijn hele leven lang ken ik al mensen die blowen en gewoon werken een gezin onderhouden en het hele gezin een heel fijn prima leven lijdt. Ik ken 1 persoon die inderdaad een psychose heeft gekregen, hij heeft zijn beste vriend zelf moord zien plegen, was hier zowiezo vatbaar voor en gebruikte ook andere drugs in combinatie van wat uiteindelijk de reden is geweest waarom hij het padje is afgeraakt. Ik maak helemaal niemand uit voor liegende randdebiel dat maak je er leuk zelf van. En of ik heel de dag door ongestoord drugs gebruik maar daar verder niemand mee lastig val wat kan jou dat boeien?
Ik ben trouwens niet chronish stoned, ik spreek en schrijf alleen niet dagelijks in het Nederlands, Helaas....
Sorry, als je dagelijks en frequent wiet (moet) roken, dan is er al iets niet goed lijkt mij. Net zoals wanneer je dagelijks alcohol moet drinken. In beide gevallen is het gewoon funest voor je lichaam en geest. En ja, ik heb van dichtbij meegemaakt wat zowel wiet als alcohol (en zeker niet alleen het gecombineerd gebruik daarvan) voor effect hebben op mensen. In de afkick kliniek waar mijn man zat, waren de wietverslaafden in de grote meerderheid. Persoonlijk vind ik dat als iemand zich kapot wil roken (of drinken) dat ze dat vooral moeten doen, maar om te zeggen dat het onschadelijk is, is gewoon je kop in het zand steken.
Ik ben grootgebracht met wietgebruikers overal om mij heen en ken echt werkelijkwaar niemand die naar een afkick kliniek moet.. T' ja misschien mijn ex want hij kan wel een wajong opblowen maar werken dat kan hij 'niet' met zijn adhd het UWV zou hem daar heen moeten sturen en dan vervolgens een schop onder z'n reet moeten geven.. Ik vind alcohol en wiet echt 2 totaal verschillende dingen. Ben best benieuwd naar het hele plaatje, de achtergrond van deze wietverslaafden in de kliniek. Want ik ken denk ik wel honderden mensen die wiet gebruiken en echt niet naar een afkick kliniek hoeven, alcohol daarin tegen ken ik er genoeg van en daarvan ken ik er meer die daardoor ook verslaafd zijn aan coke, speed en dergelijke. Wat is het verschil met iemand die bij het eten een glaasje wijn rookt met iemand die een jointje voor het slapengaan rookt? Maarja zoals je al zegt er zal wel iets niet goed zijn met al die mensen die ik ken.. Ik vergelijk het ook echt met de gezondheids gehalte van een stuk fruit of niet dan..
Whaha nee bedankt, ik weet nl heel goed wat dit met mij doet en nee niet uit de boekjes. Ik ga een lekker slaapmutsie nemen.