In slaap vallen aan borst, weinig drinken hierdoor

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MEMK, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MEMK

    MEMK Lid

    23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ons dochtertje is op dit moment 10 dagen oud. Ze krijgt borstvoeding. De eerste week ging het voeden erg goed (alleen wat lastig aanhappen tijdens de dagen dat ik flinke stuwing had). De laatste 2 dagen merk ik dat ze tijdens het drinken snel in slaap valt.
    - Ik doe haar mutsje al af om te voorkomen dat ze te rozig wordt door de warmte.
    - Ze drinkt aan borst 1 effectief een minuut of 5/6. Borst 2 pakt ze soms zelfs niet eens omdat ze lastig wakker te krijgen is.
    - Ze heeft geregeld last van krampjes en had vandaag ook iets groenige poep, tussen de mosterdgele poep. Ik las dat dit kan komen doordat ze mogelijk veel voormelk drinkt en weinig achtermelk (omdat ze te kort drinkt om goed bij die achtermelk te komen).

    Hoe kan ik zorgen dat ze effectief genoeg blijft drinken?

    Overdag verschoon ik tussen de borsten door haar luier, hierdoor wordt ze wel wakker, maar valt vervolgens tijdens het drinken weer snel in slaap.

    Hebben jullie tips?

    Groetjes,
    MEMK
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kriebelen aan de voetjes, kriebelen onder de kin tijdens het drinken al geprobeerd?
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Heb je al borstcompressie gebruikt? Verder houd je haar bij de les door haar ‘aanknopje’ te stimuleren. Bij de een is dat een handje, voetje, rug of onder de kin of in de nek. Niet te warm inderdaad.
     
  4. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wakker houden met koud doekje onder voetjes en op gezichtje wilde bij mij nog wel eens werken.
     
  5. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hoe zijn haar plasluiers en groeit ze goed?
    Het kan zijn dat ze in die 5-6 min genoeg drinkt. Sommige baby's drinken maar 1 borst per keer, en drinken hierdoor gewoon wat vaker overdag,
    Als je denkt dat ze inderdaad niet genoeg binnen krijgt, dan echt wakker houden zoals hierboven is beschreven.
    Handpalm masseren werkt soms ook. Stimuleert zuigreflex.

    Verhaal van voor en achtermelk schijnt achterhaald te zijn.
     
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Herkenbaar, het is lastig en ik moest soms allerlei trucjes uithalen.
    Aanvulling op bovenstaande tips: zacht in het gezichtje blazen, even rechtop houden of juist even van borst wisselen.
    Het wordt beter... Totdat ze op de omgeving gaan letten en te veel afgeleid zijn.. hahaha.
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Jongste dochter viel veel in slaap en dronk hierdoor soms ook niet effectief.
    Zo rond de 3 weken werd ze opeens wakker.
    Ging beter drinken, was alert.
    En verder, inderdaad bovenstaande tips.
     
  8. MEMK

    MEMK Lid

    23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Het gaat de ene dag beter dan de andere dag. Kriebelen, muts af, prikkelen etc doe ik inderdaad.

    Ze is nu vanaf zaterdag dus in 4 dagen 50gr gegroeid. Plassen en poepen doet ze goed.

    Ze laat ook veel los als ze aan het drinken is.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Als het langer duurt, zou ik toch wel een keer een lactatiekundige mee laten kijken.
    Gewoon om zeker te weten dat het aanleggen, aanhappen en effectief drinken goed gaan.
     

Deel Deze Pagina