Past de familyfix in een Renault Scenic?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Noukje, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Wij hebben een Renault Grande Scenic uit 2004. Ik overweeg om een familyfix of een easybase 2 aan te schaffen. Wie heeft er een Scenic en weet of de familyfix/easebase 2 in mijn auto geïnstalleerd kan worden? Ik heb al gegoogeld, maar ik wordt er niet echt wijzer van. Op de site van Maxicosi staat dat ik de basis voorin kan installeren maar ik wil de basis juist achterin (waar isofix aanwezig is) zetten.

Wie kan mij helpen?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als je achterin isofixpunten hebt, kun je de familyfix plaatsen.. Geen isofix dan moet je inderdaad de easybase nemen, die kan in de gordels..

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden een renault laguna uit 2004 en deze had isofix punten achterin.
    Dus ik denk dat als jullie renault uit 2004 komt deze ook wel zal hebben.

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Mijn vraag is meer of de de base (familyfix of easebase 2) in de auto past. Wij hebben isofix in de auto zitten (de twee buitenste stoelen op de achterbank en de passagiersstoel voorin de auto beschikken over isofix) maar ik las op internet dat dit dan niet automatisch betekent dat de base ook in je auto past.

Ik vind het zonde om zo'n dure uitgave te doen als blijkt dat de base niet in de auto past.

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Niemand met een Renault Scenic en een base?

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Auto meenemen als je hem wilt gaan kopen, dan kun je eerst passen. Ik weet dat ze er bij de babydump en prenetal niet moeilijk over doen om even met je mee te lopen. mits de auto voor de deur staat. Ik heb ook wel eens een kinderwagen staan passen achterin een auto. Dus je bent echt niet de enige.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan vanzelf zien of jee een isofix systeem in je auto hebt (dat zie / voel je meteen) op basis daarvan koop je het juiste product ;)

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Sas: klopt, zou ik kunnen doen, maar ben hoogzwanger en geen zin meer om in de auto te stappen en naar de winkel te rijden :). Daarom hoop ik dat er hier iemand is die ervaring heeft met de scenic en de familyfix of easybase. Als ie past wil ik de familyfix bij Babypark bestellen, daar hebben ze nu een leuke aanbieding.

@ Isademi: er zit Isofix in mn auto, dat is het probleem niet ;) Maar omdat er op de site van Maxi-cosi niets bekend is over of dit systeem in mijn auto past, stel ik deze vraag.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    waarom zou het niet kunnen? als je gewoon isofixpunten hebt, kun je gewoon een familyfix installeren ondanks wat de site van MC zegt.

De site van MC zegt dat wij geen familyfix kunnen gebruiken maar wij hebben wel degelijk isofixpunten in de auto..

10. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    familyfix kun je gewoon achterin op je isofixpunt plaatsen waarom zou het niet kunnen dan als ik vragen mag?

Zolang jij een achterbank hebt waarop je hem kan plaatsen past het prima.
    Wij hebben een renault espace en daar kan die prima in!

11. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik ga 'm bestellen. Als de base in de Espace past, past ie waarschijnlijk ook gewoon in onze Grande Scenic.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha denk dat je vraag een beetje verkeerd begrepen wordt.

Wil je weten of hij gewoon goed op je achterbank past? Want in principe moet dat ding op iedere achterbank goed kunnen staan hoor. Dat zal het probleem niet zijn.

En inderdaad als je Isofix hebt, kan de familyfix er in en anders de easybase.

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Inderdaad :D. Ik begrijp dat wanneer ik isofix heb ik de familyfix in die punten kan klikken.

Nouja ik las ergens op internet dat de afstelpoot niet altijd lekker op de "grond/bodem van de auto" (hoe noem je dat?!) staat bij de Scenic. Maar volgensmij heeft niemand hier én een Scenic én een familyfix. Afijn.. ik heb 'm net besteld en als dat ding niet past stuur ik 'm wel retour.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Precies, moet je ook gewoon doen.
    Denk dat het wel past hoor.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    klant van ons heeft wel een scenic en daar staat gewoon een familyfix in.. dus het zal wel goed zijn denk ik..

16. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Sandraske: fijn om te lezen! Dankjewel voor je reactie :)

17. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Wij hebben ook een Scenic en een Easybase. Wij hebben destijds ook wat rondgebeld omdat Maxicosi niet aanga dat ie bij ons op de achterbank zou kunnen. Het blijkt geen kwestie van passen te zijn, maar omdat de Easybase (en ik weet niet of dat ook voor de familyfix geldt) een steunpoot heeft om kanteling van het stoeltje tegen te gaan bij een botsing. Renault is echter nogal goed in het plaatsen van reuzehandige opbergvakjes in de hele auto, en er zit er ook een waar die poot op komt te staan. MC durft niet te garanderen dat het deksel van het vak stevig genoeg is om de druk van die poot bij een eventueel ongeval op te vangen.
    Ik heb er een stratenboek (tja, wat moet je er anders mee?) ingelegd om het vak helemaal op te vullen, en de Easybase er gewoon opgezet.

18. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    hou er wel rekening mee dat niet iedere maxi cosi erop past!
    wij hebben een MC sps citi en die past er niet op!!! deze vraag had ik gesteld aan Baby-dump en hieronder een kopie van hun reactie....

Geachte klant,

Die past niet op de easybase. Daar passen allen de cabriofix en pebble op.

Met vriendelijke groet,

Marscha Donkers
    Baby-Dump B.V.
    0499-460066

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee maar dat komt omdat op de citi niet zo'n stang zit onderop. De 2 nieuwste modellen, cabriofix en pebble die passen gewoon.

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ brendat: ja dat had ik ook gelezen op het viva forum. Staat de steunpeut van de easybase stevig nu je het met een stratenboek opgelost hebt?

@ mutsevluts: bedankt voor je reactie. Ik heb een cabriofix, dus dat moet wel passen.

Ik heb mn vraag ook op het renaultforum gesteld en daar zegt iemand dat ik de familyfix gewoon kan gebruiken. Als het goed is ontvangen we 'm vandaag. Ik laat het weten of het gelukt is om de familyfix te plaatsen. Bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina