Help ik ga week 34 in, en heb nog steeds geen definitief besluit over de naam. Heb er wel een paar opstaan hoor, maar weet het gewoon nog niet zeker. En ik vind maar weinig mooi wat betreft jongens helaas.
Ik zou me er niet schuldig over voelen...er zijn mensen die t/m de geboorte geen naam of in ieder geval geen keuze gemaakt hebben. Wil je in dit topic nog nieuwe ideetjes of niet? Dan is het misschien handig om te vertellen voor welk geslacht als je dat weet (jongens?) en van wat voor soort namen je houdt.
Niet schuldig voelen, het is al lastig genoeg!! Welke richting qua namen vind je mooi? Jongen of meisje?
Ik zit in een vergelijkbare situatie: 35 weken zwanger (ook van een jongetje) en we hebben nog steeds geen naam. Ik voel me er niet schuldig om, maar ik krijg er onderhand wel de zenuwen van. Ik begrijp trouwens niet goed waarom je met een schuldgevoel zit. Voel je je schuldig naar jezelf toe, naar de baby of naar jouw partner? Er is toch helemaal geen sprake van "schuld", je doet toch niets fout ofzo? Hopelijk kun je over dit negatieve gevoel heenstappen. Het is al moeilijk genoeg zo. (Moet je horen wie het zegt, haha.) Kunnen wij je ergens bij helpen? Misschien kun je een pol plaatsen van de namen die nu op jullie lijstje staan?
Ow meid.. daar moet je je toch niet schuldig over voelen. Je hebt echt een naam als de kleine wordt geboren. Kunnen we je nog helpen met een paar suggesties?
Het wordt een jongen, en ik heb vooral voorkeur voor namen met bepaalde letters zoals: K, J, M, N, S, P, R In elk geval geen klinkers, geen Engelse namen, geen Arabische, geen top 20 namen. Schuldig, ik heb eerder een jongetje verloren met 19 weken genaamd Lorenzo, toen was ik wel zo uit de naam en nu niet.
Keano, Julian, Justin, Max/ Maxime, Nathan, Nick, Nicolas, Niek/Nico, Stan, Stijn, Seth, Sebastiaan, Pim, Robin, Robert, Rick, Ralf/ Ralph,
Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik ben 38 weken zwanger en wij hebben ook nog steeds geen definitief besluit genomen over de naam. Wij weten dat het een jongentje word en wat ik mooi vind, vind mijn man niet wat en anders om. Wij hebben al een zoontje Levi. Misschien is dat nog wat voor je?
bepaalde letters zoals: K, J, M, N, S, P, R In elk geval geen klinkers, geen Engelse namen, geen Arabische, geen top 20 namen. Hierbij mijn poging: - Ronin - Rowan - Samuel - Simeon - Silvan - Philip - Patrieck - Nathan - Novan - Mattias - Manuel - Joshua - Jonah - Joas - Keano - Kyan - Kenzo Geen idee of dit je smaak is, maar wellicht zorgt het weer voor nieuwe inspiratie.
Maak je geen zorgen, je vindt heus wel een mooie naam (er zijn mooie namen genoeg!) Ik hou zelf ook van Italiaanse namen zoals Lorenzo, dus ik doe ook een poging. Trouwens, bedoel je met 'geen klinker' dat het niet mag beginnen met een klinker? : K Kevin Kelvin (Schots maar kun je op z'n Nederlands uitspreken) Karsten Keyan (Turks) Kenan (Hebreeuws), je spreekt het net zo uit als: Kennan Kian (Engels maar kun je op z'n Nederlands uitspreken) Kiran (zonnestraal) (=sanskriet) Kyros (zon) (Grieks) Kilian (Iers maar kun je op z'n Nederlands uitspreken) Kasper / Casper Kaj / Kai Kamiel Kwinten K-klank Caetano Caio Canziano Carlos J Jelger Jasper / Jesper = Caspar/ Casper /Kasper (Perzisch) Joas / Joaz (bijbels) Jason (Grieks) / ook: Jaison Jelani (Afrikaans/Swahili) Jonas / Jona (Hebreeuws) Joachim > Jochem / Joakim Jens (Scandinavisch) / Jenno Janez (Sloveens?/Slavisch) / Janek (Slavisch) / Jano(s) (Hongaars) Jadon (Hebreeuws) Jelle / Jelco / Jelke / Jellis / Jelte / Jelmar / Jelmen / Jelmer / Jensen/ Jents / Jorren / Jorunn (Fries) Jari Joeri / Jiri / Jirri / Jiry / Jouri / Juri (Slavisch > = George < Grieks) Jannick / Yannick Jarek / Jaromir (Slavisch) Jarod = Jared Jaron (Grieks) Jarno / Jérémy / Jermo / Jeremi = Jeremia (Hebreeuws) Jarvis (Germaans) Javan (Grieks) Jefta / Jeftha (Hebreeuws) Jeras (< Erasmus < Grieks) Jeroen / Jero / Jeron (Grieks) Joel Jiro (Japans) Juvat Jonathan Jordi / Jordy (Catalaans/Frans) / Joris / Jorg / Jory / Jurg(en) / Juriaan / Jurjen / Jurrien / Jurrie > = George Jordan(us) / Jordon (ook Germaans) Joren Joram Josip / Josco (= Jozef) Joshi (Hindi; 'tevreden') Jos(ja) / Josia / Jozia(s) Jovan / Jovius Julian /Julius / Justus / Juul / Justino Julien / Jules / Justin / Juste (op z'n Frans)
Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen, zo gaat dat soms gewoon. Het zegt niets over hoe dankbaar je voor het kind bent of hoe bijzonder het kindje voor je is, dat zal altijd zo zijn, of je nou snel z'n naam hebt of niet Ik probeer ook even met je mee te denken, heb een flinke lijst gemaakt met verschillende namen: Armando Carlo Christo Cristijn Dano Dimitri Dominic Dorian Elia / Elias Emilian Eskander / Iskander Ferran Filippe / Philippe Gian Giuliano / Juliano Glen Ichi Ilias Isha Jelias Jilias / Jylias / Jilyas Joachim Joas / Joaz Joren Jorian Jorias Jovany / Jovani / Jovanny / Giovanni Julas Julias Jurrian Justo Kasper Leander Lex Luc Luca / Lucas Marcel / Marcello Marco / Mark / Marc Marlon Matteo Matthias Maurice Maurits Melchior Michaël Midas Mika Milan Milas Nathan / Natanael / Nathanael / Nataniël / Nathaniël Nero Nico Nino Rafael Raul / Raoul Rico Roben Roman / Romano / Romar Rowen / Rowyn / Rowin Sandro Sebastian / Sebastiaan Sergio Severino / Severijn Silvan / Silven / Silvano Silvian Silvijn Silvio Stefano Sylias Tiago / Diago / Tiego / Diego / Tiëgo / Diëgo Tiamo / Tyamo Turias / Thurias Tybo / Tibo Tygo / Tycho Vico Vincent Yonathan / Jonathan Ben benieuwd of er misschien iets voor je tussen zit. De namen Lars, Laurens, Lauro, Laurian, Loran en Renzo betekenen trouwens ook laurierblad, net als Lorenzo.. Misschien dat je een van die namen nog wilt gebruiken..
M Matteo Marcus / Marek / Marco(s) / Mark Marius / Mario / Marino / Marios Marcello Marciano Marzio Mariano Milan (maar wel erg populair) Miro (Slavisch) / Mirco / Mirko Manolo Metin (mètin) (Turks, bet. 'sterk') / Martin(o) / Maarten Miguel / Michele (mikèle) / Michel / Michiel / Mika / Micha / Maikel Micah (bijbels) Mikai / Mikay / Mykai (Grieks) Menno Melvin (Germaans) Mads / Mats / Mathis / Mathieu / Matthias Marnix / Max / Massimo Mauro / Maurizio / Mauritius / Maurits / Maurice Moreno Michi / Michio (Japans) Miron / Myron Midas Milo / Millo / Milos Mirza (Turks, bet. 'prins') N Nunzio Nuri (Hebreeuws) Nando (Duits < Ferdinand) Nicola(s) Nathaniel P Paolo Pablo Patrizio Paco (van Francisco) Pasquale / Pascal Pedro Petros / Peter / Pietro / Piotr / Pjotr / Pierre / Piero Prosper S Sirion / Silas (bijbels) Stefan / Steven / Stefano Sacha Sachi (Japans) Sam(uel) Salvatore Sancho Sandro / Sander / Sándor (Hongaars) Santino Santos Sepp(e) / Seppo Saverio Savio Sergio / Sergej / Sergei / Serge (op z'n Frans) Simon / Simeon / Semon / Siem / Sören Seyno / Sienko (allebei Fries) Servais / Servaas / Servazio / Servio Seth (Hebreeuws) Severino Silvano / Silvio / Silvian / Silvester / Silvo / Silvestro / Sylvain Sion / Solon (Hebreeuws) Sven
R Roman / Romano / Romain Rients Rayan (ook Spaans) Roeland / Roel / Roland(o) / Ronald / Ron / Roelof Roald / Rowald (Germaans) Rogier Reinout / Rein / Reinoud / Reyno Rodolfo / Rudolf / Raoul / Raul / Rolf / Ruud Remi / Remigio / Remo / Remy Romeo Reinier Ramiro Rens / Renzo / Reno / Renato / Renco / Renardo /Renan / Renko / Rento / Renaldo / Rino / Renno / Ricco / Rico / Rinaldo / Rollo / Rolin (Frans) Rienzo Richard (Germaans) / Riki / Rik Rinus Roan / Roas / Rocus (allemaal Fries) Roberto / Robi(n) Rocco Rimski (Slavisch) / Rimke (Fries) Rutger (Germaans) Roemer (Germaans) Rem / Remzi / Remco Rex Riccardo / Ricardo Ravi (Hindoestaans, bet. 'zon') / Rafi (Turks) Rafael / Raphael / Raffaello / Raf Ruben (maar wel erg populair) Ramon Ramses (Egyptisch) Radjen (Sanskriet, bet. 'koning') Ik hoop dat je in al deze lijstjes een mooie naam hebt gevonden! Veel succes!!!
Woehoe!!! Ik ben echt blij om dat te horen Hierboven heb ik nog namen met een R gezet. Ik ben wel benieuwd welke namen je favorieten zijn Succes iig!