Hallo, ik heb misschien een hele rare vraag & weet ook niet of hier al een onderwerp van is, maar was benieuwd hoelang het nou eigenlijk is dat zaadcellen in de baarmoeder blijven leven, want volgens verschillende vruchbaarheids kalenders ben ik deze week vruchtbaar, nu geven sommige al aan dat ik vanaf vandaag vruchtbaar ben. Maar heb gisteravond laat geklust om het zomaar te zeggen! Zit er dan een mogelijkheid in dat het dan toch raak kan zijn?? Ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven. Alvast bedankt. Ps; geeft het als je gaat klussen nadat je ging douchen?
Hey Denies, Over het algemeen 48 tot 72 u, maar ga voor de zekerheid maar van 48 uit. Die 72u moeten ze wel héél gunstige omstanigheden hebben Gebruik je ovu-testen? Dan kun je wat makkelijker zien wanneer je ei komt. Zoiezo zou ik als je deze week vruchtbaar bent (net als ik) proberen elke dag te klussen. Voor de kwaliteit van het zaad maakt het niet uit, de hoeveelehid zal wat minder worden.. (maar ach, we hebben er maar 1 nodig, nietwaar!?) Als je het prettiger vindt kun je ook om de dag, de meeste doen dat zo. Ik ga er helemaal vanuit dat je ook echt zwanger wilt worden haha Dus ook nog ff antwoord op je vraag, ja, het kan raak zijn, maar wil je het zeker weten dan zie bovenstaand Knuf Sookie
Zaadcellen zijn een dag of twee / drie nog in leven. Soms kunnen ze nog wel wat langer leven, maar dan gaat de kwaliteit achteruit. daarom is het het beste om eens in de twee dagen te klussen. Douchen geeft niet, maar je kunt het beste wel eerst even een minuut of 5 blijven liggen, eventueel met een kussentje onder je bekken. Succes!
Mijn gyn adviseerde ons toen dat je het het beste kunt om de dag. omdat de zaadjes zeker 24 uur 'goed blijven' in de baarmoeder. dus in je vruchtbare week om de dag klussen zou goed moeten en kunnen zijn! (als je dan ook zeker weet dat je eitje eraan komt.) ik zou ook idd zeggen van ga ovutesten gebruiken anders en dan klussen met die handel!!! haha succes!
Zeker weten die je het helaas nooit.... Wij hebben vanaf augustus elke cyclus regelmatig gevreeën en ik ben elke keer netjes 15 minuten stil blijven liggen, maar ik was ook pas in april zwanger. Dus zeker weten doen we het helaas nooit. Je hebt wel meer kans.... Maar douchen maakt inderdaad niet zoveel uit, zolang het zaadje maar bij je eitje kan... Succes!