Meiden even een vraag aan jullie want ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Vorige week zaterdag een licht positieve test gehad, na wat krampjes linksonder in mijn buik in de buurt van mijn eierstok (ik dacht toen nog dat het op ei-pijn leek). Testen werden niet donkerder, maar ook niet lichter. Dinsdag was ik 4 weken zwanger. Woensdag begon ik wat te bloeden. Mooi dacht ik de miskraam komt op gang (was blij van de angst af te zijn, wist al dat het niet goed zat). Maar ik bloed niet erg veel, minder dan een menstruatie. Sinds vanmiddag heb ik plotseling ontzettende pijn in mijn rechterschouder, gedeelte van mijn rug en arm. Ben bij de HAP geweest maar die maakt zich geen zorgen, ik hoef pas volgende week te komen voor een controle echo. Dit omdat ik geen buikpijn meer heb en mijn buik niet gevoelig is. Heb codeïne meegekregen voor pijnstilling. Maar ik word nog steeds gek van de pijn en maak me zorgen, na alles wat er is gebeurd wil ik niet weer in het ziekenhuis terecht komen of mijn eileider kwijt raken. Zwangerschapstest is wel een stuk lichter geworden, maar staat nog een heel licht streepje op. Maar ik weet dus tot volgende week dinsdag niet waar ik aan toe ben. HAP wilt niks doen (advies v/d gynaecoloog trouwens). Maar ik maak me wel zorgen. Is dat terecht of moet ik zonder zorgen afwachten? Hoe voelt die schouderpijn? Moet je er altijd buikpijn bij hebben?
Goedemorgen, Ik heb een paar jaar geleden een bbz gehad. Ik kan de pijn tot de dag van vandaag nog heel goed herinneren. Ik was 7 weken zwanger toen. De hele week ervoor had ik heel licht bloedverlies, maar geen pijn. Dat kwam echt accuut opzetten. Schouderpijn voelt als een soort heftige druk, met pijn.Anderhalf uur na die pijn lag ik op de operatietafel. Mijn eileider is gespaard gebleven, gelukkig. Dit is mijn ervaring.Ik denk wel dat net als bij een zwangerschap ook een bbz bij iedereen anders kan zijn. Ik hoop voor je dat het geen bbz is, maar een gewone zwangerschap. Veel sterkte en succes.
Ik ben helaas 17-02 geopereerd aan een bbz, ik heb totaal geen symptomen gehad op wat licht bloedverlies na. Geen pijn of wat dan ook, de testen werden bij mij gewoon donkerder. Alles leek op een goede zwangerschap incl de symptomen. Echter de laatste week steeg mijn hcg niet zoals het hoorde en was uiteindelijk op de 17e heel duidelijk op de echo te zien. Maar als jij twijfels hebt zou ik contact op nemen zodra het kan met eventueel een verloskundige of gynaecoloog. Niet laten weg sturen met een pilletje tegen de pijn.
Hoi meid, Ik heb het gelukkig zelf niet meegemaakt, maar ik ben er wel een keer bang voor geweest voordat 1 van mijn miskramen begon omdat mijn testen lichter werden. Toen vertelde mijn arts me dat dat JUIST een teken is van geen BBZ... Naar wat ik weet en dus van hem gehoord heb worden testen donkerder als je een BBZ hebt. Alleen verhoudingsgewijs stijgt je HCG minder snel dan zou moeten bij een gezonde zwangerschap. Omdat jouw testen wel degelijk lichter worden zou ik me niet al teveel zorgen maken, maar uiteraard wel je lijf en de signalen in de gaten houden! Als het je niet bevalt gewoon weer teruggaan morgen of van de week... Liefs!
Ik dacht dat die schouderpijn júist duidt op een bbz. Begreep dat er qua hcg twee opties zijn: - veel te veel stijging: dan stijgt het ongeveer twee keer zo snel als normaal en zie je binnen heel korte tijd je test eraf knallen - veel te weinig stijging: je test wordt wel donkerder en je hcg hoger, maar niet heel heel langzaam (je haalt de "dubbel per twee dagen" niet). Omdat je test lichter wordt, zou ik denken dat het een *gewone* mk is maar die schouderpijn is wel heel verdacht. Waarom niet nog een keer bellen of zelf even langs de EH rijden? Als jij je zorgen maakt, kunnen ze toch gewoon nog een echo maken om je eileiders te bekijken Sterkte meid!
@sophy: dat is idd waar. Ik had een ontzettend hoog hcg gehalte. Veel te hoog voor een normale zwangerschap en op de echo was ook te zien dat het mis was. Zelfs na de operatie bleef mijn hcg nog stijgen, ik moest een week lang prikken halen die celdeling tegen gaan. Daarna was het over. Een lichter wordende test zuid mss toch op iets anders. Als je het niet vertrouwd toch maar langs de HAP gaan.
Bedankt voor jullie berichten. In het weekend maken ze geen echo's in het ziekenhuis waar ik was, vandaar dat ik die ook niet had gekregen om eea uit te sluiten. De schouderpijn is minder maar zit dan ook nog wel aan de codeine. Ik krijg morgen iig een echo, weet ik zeker dat er niks is achtergebleven. Met mijn voorgeschiedenis was ik ook gewoon gelijk bezorgd, wil niet dat ik ook nog eens wat kwijtraak (eileider).
Dit is juist en verkeerde veronderstelling. Hcg kan snel stijgen maar ook langzaam, mijn hcg was 31-01 20, een week later dus 08-02 was deze 1100, gerekend een mooie verdubbeling per 2 dagen. De week erna werd de stijging veel minder, zwtesten werden wel mooi donkerder, cb gaf iedere week netjes 1-2, 2-3 en 3+ aan. Verder heb ik dus geen enkel symptoom gehad duidend op een bbz, alles leek op een normale zwangerschap. Pas door een echo's om de dag een hele weeknlang troffen ze het vruchtje in de eileider. De pijn begint pas op het moment dat het fout gaat, daarmee bedoel ik dat je eileider knapt, dan komt de schouderpijn. Dit is namelijk een irritatiepijn door het interne bloed verlies. Bij een bbz/eug kan je hcg 2 kanten op of laag of hoog maar het zal niet een normale stijging zijn.