hallo, even een vraagje. Hoe noemen jullie de grootouders. Mijn vader kan namelijk niet kiezen hoe hij nu genoemd wil worden. Misschien dat ik hier nog wat idee'tjes kan opdoen? En weet toevallig iemand hoe ze het in Turkijye zeggen? Bedankt! Saartje
Ik noem ze gewoon Opa en Oma.. toen ik klein was wat het altijd Opa en oma wendy ( wendy heette hun hond ) Opa en Oma Liki ( zo heette hun hond) Later werd t gewoon opa en oma xxx
Opa en Oma.. als ze zou praten. Ze mogen hun ook niet anders aanspreken van mij. Dat is hetzelfde als met onszelf, mijn man heeft meegekregen om de ouders bij de voornaam te noemen. Het eerste wat ik riep toen ik zwanger was, was "Ons kind noemt ons gewoon papa en mama, want dat is ons recht en trots"
Hier in België zijn er verschrikkelijk veel opties voor de gootouders. bomma en bompa moeke en vake oma en opa mo en vo moemoe en vovo make en pake bommi en bompi ... Maar mijn vader vindt niks goed genoeg, dus ik dacht eens even navragen of er in Nederland misschien nog andere opties waren, waar we nog niet aan gedacht hadden. Maar precies hebben jullie er minder... Was misschien wel gemakkelijker geweest, moest hij niet zo lang nadenken! Toch allemaal bedankt, Saartje
Misschien wat er achter komt? Zodat de kinderen weten om welke opa en oma het gaat? Wij gebruikte zelf vroeger altijd de achternamen van de opa's en de voornamen van de oma's, zoals bv oma Dina. M'n nichtje noemt de oma's naar de honden! Dus oma Sky en oma Champion
Nou geen gekke vraag hoor. Ik heb ook een italiaanse oma, en die noemen we nonna en de opa nonno, maar die was er al niet meer. Voor ons kindje een oma........ en dan haar naam b.v. Oma karin ( geen opa meer helaas) En een pake en beppe. Friese opa en oma, Ik weet het niet hoe het in het turks is helaas.
in turkije zeggen ze tegen opa: dede en tegen oma van papa's kant : ane babasi mama's kant : ane anesi dat zegt Elyesa ook tegen zijn opa en oma dus want hij heeft van elk maar 1
Onze kids zeggen Opa (vooraam) en Oma (voornaam). Makkelijk uit elkaar te houden zo. Je bent gewoon opa en oma als je kleinkind geboren wordt hè! Ik vind het ook wel zo horen dat je tegen opa's en oma's opa en oma zegt. Net zoals dat ze tegen ooms en tantes ook oom en tante zeggen hier.
Ik ga het gewoon houden bij opa en oma. En als het kindje wil weten welke dan gewoon waar ze wonen. Mijn ouders worden door mijn neefje bij de voornamen genoemd met opa en oma ervoor. Maar als hij zijn zin niet krijgt dan roept hij ze gewoon boos bij de voornaam tot ze wel reageren. Dat kom mij zo brutaal over dat ik gewoon opa en oma wil en niet anders. En wij worden papa en mama, dus geen voornamen.
opa en oma bakkie bak (ze nemen hem altijd mee naar bakker bart!) en opa en oma peugot (in die auto rijden ze) hihi....maar wel gewoon opa oma en mama en papa hoor en niet anders!
ik noemde mijn opa altijd opie en mijn oma omie!en anders idd met de achternaam er bij.Oma de vries of opa de vries
Bij mijn dochter is het gewoon opa en oma. Ze maakte er later zelf opa en oma rakker van ( naam van de hond) En opa en oma boefie ( zo noemt mijn moeder de kat lol) Maar als ze bij hun is is het altijd gewoon opa en oma.
bij ons is het pake en beppe (zijn ouders) opa en oma (mijn ouders) omi (mijn oma) oma kaas (mijn oma) pake (zijn opa)
leuk, ik ook! En inderdaad ken ze niet anders dan nonna en nonno en nu is het voor Valentino Biza nona..(overgrootoma)