eenzaam

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lovelymom: ik ben ook steeds drukker.. Maar tijd na school is gewoon gereserveerd voor dochterlief.
    Ze is ook pas half 4 uit dus zo veel tijd tussen uit school thuis (16.00) en avondeten is er ook weer niet.
    Ds in die tijd een kop thee drinken met een klasgenootje van dochterlief sla ik meestal niet af.

Een mede-werkeloze mama zit met hetzelfde probleem trouwens... Dus wij drinken dan lekker samen thee :)
    Gezellig voor ons, gezellig voor de kinders.

En nee, we vervelen ons allebei niet.. Maar zijn wel gewend om 32 uur per week tussen de collega's te zitten en te oraten over vanalles wat niet te maken heeft met kinderen ipv alleen thuis :)
    En op het schoolplein te kletsen over uitverkoop, wat het nieuwe thema in de klas is, nieuwe knutsels en wat ze NU weer bi de action hadden...
    (Ja, ik vind het te ver weg maar hoop van de schoolpleinmoeders komen er minstens 1x per week ben ik inmiddels achter)

Nahja.. Ik ga nog even wat tekenen voor dochterlief dus :)
    Want ja dat vind ik oprecht leuk om te doen dus.

2. Yameerah

Yameerah Actief lid

30 jul 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk!!

Zijn er nog meer meiden in voor een meeting???

Misschien kunnen we binnekort naar zo'n peuterochtend van ballorig of zo. Zie dat veel meiden een kindje rond de 1 jaar hebben :)

Bij wie moest ik me melden?? Lenny-Len???

Bij deze dus :p

3. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Helaas ken ik dit ook.
    Mijn man die vertrekt s'ochtends om 06:00 naar zijn werk en komt
    vaak pas rond 20:30 weer eens thuis.
    En ik werkte normaal gesproken ook, maar ik heb sinds een paar weken heel erg veel last van bekkeninstabiliteit en ik kan dus helaas niet meer werken.
    Ik heb maar 1 vriendin en die is altijd druk, druk, druk en verder heb ik alleen mijn moeder, maar dat is geen relatie om voor naar huis te schrijven.
    Dit klinkt misschien heel naar, maar het is best wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo eenzaam voelt.
    Want iedereen om mij heen is altijd bezig en druk en werk en vakantie enz. enz.

Ik kom zelf ook uit de buurt van Rotterdam en ook ik heb een dochtertje (1,5 jaar) en ook ik zou het erg gezellig vinden om een keertje met een clubje wat te gaan drinken.
    Mijn enige nadeel is dat ik afhankelijk ben van openbaarvervoer dus ik kan niet overal komen.

Zometeen zal ik even terug lezen wie ik ook alweer een berichtje moet sturen om me ook aan te melden voor een keertje koffie.

Nog geen uurtje geleden heb ik me aangemeld op deze site en ik ben daar erg blij mee.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben ook in voor een meeting! :)

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Yameerah en lupis haiii ik heb jullie een uitnodiging gestuurd

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

O, ik wil ook wel een uitnodiging!

7. lennylenn

Onderweg. Had t per ongeluk naar een andere mina gestuurd

8. lennylenn

Als er nog meer zijn die erbij willen stuur aub een pbtje. Ik ga nu mn oogjes sluiten dus voeg ik de rest morgen toe

Groetjes

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Heb je bv geen buren met kleine kindjes waar je kindje kan spelen? Kan jij tegelijk op de koffie bij de buurvrouw...

Mss kun je een club opzoeken als je kindje naar de peuterschool gaat? Bv zwemmen, creatief, yoga oid? Zodat je contacten krijgt.

Plaats ergens een advertentie, mss zijn er hier wel dames uit de omgeving Rotterdam die ook iemand missen om even bij op de koffie te gaan, even ergens naar toe te gaan... Gewoon oproepje plaatsen! Wie niet waagt wie niet wint. Of gewoon zelf de stap nemen en naar de mensen toe gaan waar je nog niet zo close mee bent maar dit natuurlijk wel kan worden. Kindjes bv laten spelen of vragen of ze zin hebben met je naar de markt te gaan oid. Het komt niet zo aanwaaien... (niet rot bedoeld hoor)

Succes!

10. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    En vrijwilligerswerk waarbij je je kindje mee kan nemen? Bijvoorbeeld wekelijks wandelen met een ouder iemand? Informeer eens bij een verzorgingshuis of welzijnsorganisatie. En betaald werk; is het een bewuste keuze om thuisblijfmoeder te zijn of is het ontstaan door omstandigheden?
    Bij ons in de stad wordt er veel in wijkcentra georganiseerd. Bijvoorbeeld een buurtrestaurant waarin samen gegeten wordt. Is dat wat voor jou en je kind?

Als ik je verhaal alleen al lees dan straalt de eenzaamheid eraf. Als je dit wil veranderen, dan vraagt dat om het nemen van beslissingen en het veranderen van je gedrag. Niet afwachten maar, initiatief durven nemen.

Ik hoop echt dat je meer sociale contacten gaat krijgen!

11. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
  12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik woon nu 3,5jaar in brussel, ik zit de hele dag thuis en behalve mijn buurvrouw heb ik hier ook geen contacten. Ik mis het ook heel erg om eens lekker op de koiffie te gaan bij iemand of andersom. Mijn oudste van 3 gaat nu naar de kleuterschool ma daar leer ik ook niemand kennen, als je tege iemand hallo zegt kijken ze je of met de nek aan of ze zeggen hallo en lopen da gauw verder. Hier dus helaas geen tips. Ik ga deze maand verhuizen naar een appartement en hoop dat ik daar nieuwe mensen leer kennen.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@adorable: en Frans leren? :)

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb een aantal een pb gestuurd
    voor de mensen die mij willen pben mag altijd
    vind het wel leuk !
    ben alleen een paar dagen niet online geweest
    verder heb ik al leuke berichten ontvangen werd er helemaal vrolijk van

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    zo heb even wat terug gelezen !
    komen toch nog veel mensen hier vandaan !

en wat iemand alzei dalijk komt de koffie me strot uit !

( erger nog drink bijna nooit koffie ! )
    haha

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Voor mijn gedeeltelijk herkenbaar.

Wij hadden ook een heel ander sociaal leven voordat er kinderen kwamen. Mijn man werkte al onregelmatig, ik werkte 28 uur en we hadden genoeg te doen. Destijds had ik last van het feit dat ik te weinig rust kreeg, altijd vriendinnen die heel erg aan mij trokken. Ik voelde me vaak verplicht om iets te gaan doen, omdat het nu eenmaal vaste prik was. Ik merkte dat mijn interesses al veranderde voordat wij kinderen kregen. Automatisch verwaterd zoiets, omdat je niet meer zo vaak mee gaat stappen maar lekker knus, thuis op de bank wil zitten met een hapje en een drankje. Meiden die nog midden in het uitgaansleven zaten begrepen dat niet. Ik vind het niet erg dat ik daar geen contact meer mee heb.

Inherent aan kinderen krijgen is denk ik, dat er een hoop mensen afvielen bij ons. Verder zijn we van het ene, naar het andere dorp verhuisd. We wonen hier pas 1,5 jaar met twee kindjes. Een van 3 en een van 1 jaar. Ik heb 1 vriendin die ik al vanaf mijn 3e jaar ken, daar heb ik nog contact mee en daar spreek ik weleens wat mee af. Verder twee vriendinnen leren kennen op het forum.

Soms voel ik me weleens eenzaam, vooral met dit druilerige weer en als mijn man veel moet werken. Maar ik bedenk me dan wel altijd dat ik zelf ook niet de meest makkelijke persoon ben en dat mensen zich ook niet altijd aan mij aan kunnen passen. Ik wil aan de ene kant graag goede vriendinnen, aan de andere kant heb ik geen zin in alle bijkomende verplichtingen.

Het is vaak moeilijk om mensen te vinden die ook zo zijn. Dus ik leg me er maar bij neer dat ik af en toe eenzaam ben. Mocht ik eens contacten opdoen hier, dan vind ik dat leuk. Maar het moet vooral ongedwongen zijn.

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Luna, en gelukkig heb je hier iemand getroffen die net zo maf is met vriendschappen als jij:p

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

haha, inderdaad, wij mafketels.

19. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat Luna1 zegt herken ik ook!

Ik zie hele vriendengroepen om me heen,die echt veel contact hebben. Verjaardag hier,samen lunchen,shoppen,pretparken etc noem maar op.

Heel leuk,maar ik weet dat ik dat niet trek,ik ben af en toe best op mezelf en bij de gedachte van afspraken krijg ik soms spontaan een burn out :p
    Terwijl het af en toe eens hartstikke gezellig kan zijn,maar die verplichtingen doet me de das om.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier idem! Ik weet gewoon dat ik dat hele gedoe van vriendengroepje en gezamenlijk dingen doen niet trek. Ik ben nooit zo geweest, zelfs niet als blije en vrije student, laat staan als getrouwde moeder.

Ik word ook niet zo snel close met iemand, heb drie goede vriendinnen maar die wonen allemaal in NL, en als ik hun spreek heb ik verder eigenlijk geen close vriendinnen 'nodig'. Ik mis het alleen om in mijn leven hier contacten te hebben. Om inderdaad eens bij iemand (een medemoeder) op de koffie te gaan.

Deel Deze Pagina