ipad apple 3?

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hee dames! Onze Laptop is kapot en nu twijfelen we of we een nieuwe Laptop kopen of ipad. Nou zag ik deze met een abbo van 27,50 en 7000 mb. Is deze Hoeveelheid mb veel? Er zit 16gb op, is dat wat? Ik heb er echt 0,0 verstand van. Als ik hier een abbo op neem kan ik dan mijn ander internet opzeggen? Misschien nog andere tips voor een ipad? Of Juist Waarom geen gras maar Laptop. Alvast Bedankt! Liefs x

2. Laust

Laust Niet meer actief

Ik neem aan dat het abonnement wat je gevonden hebt voor mobiel internet is? Dat zou ik nooit doen als enige aansluiting. Het is toch een stuk trager en je moet opletten met wat je allemaal wil doen. Als je graag een iPad wil zou ik er eentje kopen ipv een abonnement er voor afsluiten.

Wij hebben een iPad2 en een iPad3 en ik moet zeggen dat ik het verschil echt minimaal vindt. Ik zou dus ook nooit 100 euro meer uitgeven aan een 3 (deze kreeg ik van de baas).

16 gb zal het geheugen van de iPad zijn. Het ligt er een beetje aan wat je er mee wil doen of dat genoeg is.

Een iPad moet je niet zien als vervanging van je laptop of computer. Er staat bijvoorbeeld geen office op en het typt gewoon minder fijn. Zo voor op het forum en wat mails gaat het trouwens prima hoor. Het is gewoon echt een aanvulling en dan wel een hele leuke ;)

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Een ipad is leuk voor der bij een leuke gadget niet als vervanging. waar ga je je foto's opzetten of werk je nog met rolletje;) tekstverwerking zit er niet op etc etc

idd geen abbo nemen. 3g internet (als je dat al hebt) is lang niet zo snel als kabelinternet. zou dan gewoon lekker nieuwe laptop kopen.. en sparen voor ipad 2 bv

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

nou ik gebruik dus nooit meer de laptop sinds ik een ipad heb
    (toevallig zojuist naar beneden gesleept omdat java niet werkt op de ipad en ik dat echt even nodig had.. maar meestal doe ik dat dan even op werk.. )

maar ik zou dus niet je gewone internet opzeggen... 7000mb is wel leuk maar met een beetje fanatiek zp-en kom je daar wel ruim overheen voor het einde van de maand :)

hier hebben we beiden een ipad... manlief met internetabonnement (en die gebruikt dat ook regelmatig buiten de deur)
    en ik zonder internet... ik heb hem laatst toevallig voor het eerst sinds ik hem heb mee naar buiten genomen.
    En toen ik bij de hema even aan de koffie zat.. bleek dat de abn-armo ernaast gratis wifi had.. dus heb ik alsnog lekker even geinterwebst.

ik vind het ideaal... maar het is maar net wat je er mee doet.
    als je alleen een beetje websurft is het prima...
    wil je bijv af en toe een film downloaden om te kijken op de tv.. dan zou ik voor een laptop gaan.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou hem idd niet als vervanging kopen. Niet alleen omdat je geen tekstverwerking op een iPad hebt en je je foto's niet van je camera kan halen. Heb je nog een probleem als je geen computer hebt. Muziek op je iPad zetten, je gegevens en foto's saven en je iPad updaten gaat niet zonder computer!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hoho!

ipad updaten gaat prima zonder computer!
    de mijne heeft letterlijk nog nooit aan een computer gezeten en is netjes up to date hoor :)
    en tekstverwerken kan ook heel goed.. niet met Word maar er zijn best andere opties :)
    Ik heb in ieder geval meer dan 1 tekstverwerker erop staan.

alleen met muziek en fotoos.. zal hij inderdaad relatief snel vol zitten en dan wil je die fotoos toch ergens anders bewaren inderdaad
    en icloud slaat je fotoos wel op... maar alleen de laatste 1000.
    voor fotojunkje als ikzelf... is dat toch te weinig :)

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

volgende week word de iPad mini aangekondigd

kleiner dan de gewone iPad en vooral goedkoper

ik zou deze dan los voor erbij pakken en niet ter vervanging van..

computer is en blijft toch handiger voor tekstverwerken en opslag van data en foto's

16GB zit zo vol.. ik heb een 64 en die zit al bijna vol :p

icloud is ook maar 5 GB, daarboven moet je betalen, dus ook dat zit zo vol

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Bedenk eerst eens wat je deed met je laptop.
    Veel foto(bewerking) opslaan, bestanden opslaan etc. dan doe je er verstandiger aan om te kijken naar een andere laptop.
    Op de ipad kun je in principe geen flash draaien (met de puffin app) heb je iets meer kans dat het lukt ;)

als je de Ipad met 3g en abonnement koopt moet je je wel bedenken dat de ipad (grotendeels) zelf betaald in je abonnementskosten. Daarbij moet je eerst eens nadenken of je hem veel onderweg gaat gebruiken. Het is tegenwoordig op veel locaties mogelijk om gebruik te maken van de wifi en dus 3g niet echt nodig is. Daarbij komt dat de 3G unit ruim 100 euro duurder is in verhouding tot geen 3G (alleen wifi)

Ikzelf heb een wifi ipad en kan hier prima mee weg. Maar kan niet zonder laptop omdat ik toch merk dat ik daarmee toch ook wel fijne dingen doe...

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou geen ipad nemen ter vervanging van je laptop. Heb hier eentje van Samsung....maar zou echt niet zonder laptop kunnen...
    Het is handig om snel iets op te zoeken...maar zeker niet om hele verslagen in te typen, foto's te bewerken etc....

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.768
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je alleen maar emailt en internet, is de iPad een hele goed vervanging van je laptop. Ook een agenda bijhouden, takenlijstjes e.d. gaan er prima op. Je kunt hem ook gebruiken voor spelletjes en om boeken te lezen.

Maar als je regelmatig teksten typt, foto's of films bewerkt en veel dingen wil opslaan dan heb je naast je iPad toch nog wel een laptop of computer nodig, naar mijn mening.

Eerst dus even bedenken wat je wilt en dan pas kijken wel apparaat daar het beste bij past.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ben benieuwd wat je gaat doen! :) wij hebben trouwens geen abbo erbij. Werken met wifi xx

12. Ik zou wel zonder de ipad kunnen maar niet zonder m'n laptop.. wij hebben 2 ipads allebei van ons werk anders had ik 'm ook niet gehad.
    Voor mij is 16 GB trouwens genoeg maar ik bewaar mijn foto's en documenten op de laptop. De ipad gebruik ik alleen voor internetten op de bank en spelletjes.
    Zo'n internetabonnement is in verhouding veel duurder dan een gewoon internetabonnement. Dus zou dat echt niet doen.

Wat is trouwens gras? (je typte "Of Juist Waarom geen gras maar Laptop.")

13. Locusta

Locusta Niet meer actief

Het is al een aantal keer gezegd: een iPad is geen laptopvervanger. Een iPad is handig om lekker mee op de bank te internetten en e-books te lezen, maar absoluut niet om brieven op te schrijven, werkstukken of scripties te maken (heb je schoolgaande kinderen?), etc.

In mijn optiek is de iPad alleen een aanvulling op, geen vervanging van een laptop. Ohja, en 7000 is weinig (we hebben het 2 maand met een mobiel internet abonnement moeten doen en haalden makkelijk de 7-8gb) en bovendien erg duur! Voor hetzelfde bedrag heb je een kabelinternet aansluiting. Zonde geld..!

Deel Deze Pagina